پشت صحنه ها اجازه واگذاری تراکتور را نمی دهند/ از نظر قیمت جزو 5 تیم ایرانی هستیم


ساعت: 22:03
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878255

مالک باشگاه تراکتورسازی با تاکید بر اینکه هواداران نگران نباشند، گفت: برای قهرمانی و کسب سهمیه آسیا تیم می سازیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «محمدرضا زنوزی مطلق» در گفتگوی تلفنی با برنامه تلویزیونی «شب های فوتبالی» گفت: اعتراف می کنم فصل گذشته فصل استثنایی و غیرقابل قبولی داشتیم. منشا این اتفاقات به بدشانسی و بسته شدن تیم بد برمی گردد. من به سهم خودم از همه هواداران عذرخواهی می کنم و خدای نکرده امسال تیم خوبی تعطیل شود و برای قهرمانی و سهمیه بازی کنیم.

وی با اشاره به انتخاب گوربن بردیف به عنوان سرمربی این تیم، افزود: بردیف مربی بزرگی است و سبکی دارد که رزومه خوبی هم دارد. با تشکر از سردار آزمون و پدرش که برای بردن آقای بردیف به تراکتورسازی زحمت کشیدند. آقای بردیف به خاطر نام بزرگ تراکتور و دوستی که با من داشت می خواست در تراکتور باشد.


بردیف بعد از 12 تیر به ایران می آید

زنوزی ادامه داد: پس از اینکه در مورد نام آقای بردیف به نتیجه رسیدیم، سردار آزمون کمک زیادی به ما کرد و آقای بردیف را متقاعد کرد که به ایران بیاید. سرمربی بعد از 12 تیرماه به ایران می آید تا قراردادش را نهایی کند.

وی در خصوص دستیاران بردیف نیز گفت: من از دستیاران آقای بردیف اطلاع چندانی ندارم و اینگونه مسائل باید توسط مدیرعامل و هیات مدیره پیگیری شود.

زنوزی با بیان اینکه به هواداران قول می دهم با بودجه خوب تیمی در شأن تراکتورسازی ساخته می شود، گفت: تراکتورسازی را متعهد می کنیم که برای لیگ برتر، جام حذفی و سهمیه بجنگیم. چهار بازیکن خوب خارجی و هفت بازیکن خوب داخلی جذب خواهیم کرد.

وی گفت: مشکلات اقتصادی فوتبال تمام نشده است. تیم های دولتی بازار را به هم ریخته اند. برای چند تیم خاص از جیب ملت خرج می شود، این موضوع باید مدیریت شود و مشکلات برطرف شود. متأسفانه هیچکس به حرف ما گوش نمی دهد و نظارتی هم در این زمینه وجود ندارد. هزینه ها و مدیریت باشگاه هایی که دولتی شده اند چقدر است؟ آنها همچنین باید در برابر سهامداران خرد پاسخگو باشند. تلاش می کنیم تیم را به بورس بیاوریم و با سایر فعالیت های اقتصادی هواداران را درگیر کنیم تا از تراکتور سود مادی و معنوی ببریم.

تراکتور؛ در بین پنج تیم ایرانی از نظر قیمت

مالک باشگاه تراکتورسازی ادامه داد: فصل گذشته عملکرد خوبی نداشتیم و هزینه های بدی برای ما داشت. از نظر قیمت جزو پنج نفر اول بودیم. من دوست دارم تیم های ملی بودجه و هزینه های خود را شفاف کنند. ما حاضریم بودجه و قیمت تراکتور را شفاف کنیم و سایر تیم ها شفاف سازی کنند.

وی توضیح داد: باز هم تاکید می کنم فصل گذشته به اندازه 6 تیم اول لیگ برتر برای تراکتورسازی هزینه کردم. یکسری مسائل از جمله انتقال مالکیت تیم مس سونگون وجود داشت که می خواهم در مورد آنها شفاف سازی کنم.

در پشت صحنه مردم اجازه ندارند تراکتور را به مسی ببرند

زنوزی گفت: برای پرداخت هزینه تراکتور مشکلی ندارم، اما به دلیل استقلال مس سونگون، دوست داشتم تراکتور به مس تبدیل شود. من به دوستان و همکارانم گفتم که دوست دارم این اتفاق بیفتد اما نمی شود.

وی افزود: مردم پشت صحنه دولت مس کشور نمی خواستند چنین اتفاقی بیفتد. تمام درآمدهای مس در سونگون به استان های دیگر می رسد که اگر تراکتور به مس می رفت و شرکت مس آذربایجان راه اندازی می شد، جلوی آن گرفته می شد.

زنوزی با بیان اینکه رادیو، تلویزیون و رسانه ها تعدادی از صفحات تراکتورسازی را تحریک می کنند، گفت: موضوع تراکتورها مانند موضوع ایران در مقابل شش کشور در مذاکرات هسته ای است. برخی دوست ندارند تراکتورسازی در صوفیه به دو تیم اضافه شود و اصرار دارند. تراکتورسازی یکی از پرطرفدارترین تیم های ایران و آسیاست و این برای برخی خوشایند نیست. چرا بازی های ما نباید از شبکه سه پخش شود؟ هر چه تلاش کردیم جوابی نگرفتیم.

تراکتور بدهی داخلی و خارجی ندارد

او اضافه کرد :. ما استوکس ها را آوردیم و سرمان کلاه گذاشتیم، تهرانی ها هم این بازیکن را آوردند و روی سرشان کلاه گذاشتند. البته با این تفاوت که او یک فصل برای ما بازی کرد و 20 دقیقه برای آنها بازی کرد و 400 هزار یورو گل زد. مشکلات بازیکنان ما را تجلیل می کند اما هیچ کس به این اقدامات تیم های تهرانی کاری ندارد. باشگاه بزرگ تراکتورسازی بدهی داخلی و خارجی ندارد. چرا بدهی تیم های پایتخت پرداخت نشده است؟

مالک باشگاه تراکتورسازی تاکید کرد: تراکتورسازی در داخل و خارج از کشور هواداران زیادی دارد و بیش از 50 درصد تهرانی ها هوادار تراکتور هستند. اولین شهر ترکان تهران بود. هواداران نگران نباشند، به عنوان سال اول خصوصی سازی، ما در حال ساختن تیم خوبی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید