مسئولان از افزایش بی رویه قیمت ها جلوگیری کنند/ خوزستانی ها اجازه فعالیت ناوشکن ها را نمی دهند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهاب، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر گفت: از نظام اسلامی دفاع کامل کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد ایران دچار بیماری به نام رکود تورمی شده است، افزود: اقتصاد ایران نیاز به یک عملیات بزرگ داشت، هرچند سرعت آن کند بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بی عدالتی و تخطی از سیاست های پولی و ایجاد مطالبات کاذب و بسیاری موارد دیگر از مفاسد اقتصادی از کاستی های ارز ترجیحی است.

آیت الله کعبی ادامه داد: در حال حاضر مابه التفاوت ارز ترجیحی و ارتقای یارانه ها به حساب مردم و مصرف کنندگان واریز می شود. ارتقای معیشت مردم و تامین کالاهای اساسی باید در دستور کار ستاد تنظیم بازار کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دست دلالان، کلاهبرداران و تخریب کنندگان باید از بازار کوتاه شود، افزود: از دستگاه های نظارتی که در چند روز اخیر اکتشافات زیادی را علیه قاچاقچیان و کلاهبرداران انجام دادند، تشکر می کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: از مسئولان مربوطه می خواهیم جلوی افزایش بی رویه قیمت ها و ظلم فاحش بازار را بگیرند. کلید بهبود معیشت مردم، بهبود تولید است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه وضعیت بارندگی ها در سال آبی جاری خوب نبود، ادامه داد: یک میلیارد و 750 میلیون متر مکعب از ذخیره آب سد کرخه کاهش یافته است.

وی گفت: از سال گذشته دچار تنش آبی هستیم و باید برای تامین آب مناطق جنوبی خوزستان اقداماتی انجام شود. به عنوان مثال باید به کشاورزان محصولات جایگزین داده شود تا کشاورزان متضرر نشوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در دو هفته اول خردادماه امسال باید آب از سد دز به کرکه منتقل شود و مسئولان نظارت کنند که این اتفاق بیفتد و مردم مشکلی در تامین آب نداشته باشند. آب آشامیدنی

راه اندازی دبیرخانه حل مشکلات در خوزستان

آیت الله کعبی گفت: مسئولان خوزستان هفته گذشته میزبان نماینده ولی فقیه در استان و با حضور همه ائمه جمعه و نمایندگان خبرگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودند و پنج چالش خوزستان را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: دبیرخانه ای به همین منظور راه اندازی شده و قرار است هر 45 روز یک بار جلسه ای تشکیل شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نماز جمعه محل خدمت و هم افزایی برای حل مشکلات مردم است، ادامه داد: امیدواریم با حمایت دولت و رئیس جمهور شاهد حل مشکلات خوزستان باشیم.

لزوم اجرای سیاست های مشترک برای افزایش جمعیت

آیت الله کعبی افزود: یکی از سیاست های مهم ابلاغی رهبر معظم انقلاب در 13 بند، سیاست کلی رشد جمعیت، رشد اقتصادی و جمعیت است که با وجود تاکیدات فراوان در این زمینه، بندهای آن اجرایی نشده است. “

وی ادامه داد: رفع موانع ازدواج، کاهش سن ازدواج، حمایت از زوج های جوان، افزایش تعداد فرزندان از موضوعاتی است که باید توسط رسانه ها و نهادهای مردمی، ائمه جماعات و فرهنگیان در مدارس مورد توجه و ترویج قرار گیرد.

خطیب جمعه اهواز افزود: امروز تشویق به ولادت و تربیت فرزندان مؤمن و تشویق به ازدواج از مصادیق جهاد در راه خداست. ترویج زایمان باید به یک سیاست عمومی تبدیل شود. جلوگیری از کاهش جمعیت یک تکلیف دینی است و بچه دار شدن برای کسانی که می توانند اقدام کنند یک تکلیف شرعی است.

آیت الله کعبی عقیم سازی دائمی را حرام اعلام کرد و گفت: این موضوع را می توان تخلف در مجلس شورای اسلامی دانست. ایجاد بستر برای افزایش زاد و ولد یکی از وظایف دولت است.

وی با اشاره به مناسبت این هفته افزود: روز ملی جمعیت، جشن فتح خرمشهر در سوم خرداد و چهارم خرداد روز مقاومت دزفول از جمله رویدادهای پیش رو است. دزفول قهرمان دوران جنگ تحمیلی نشان داد که با مقاومت می توان به موفقیت های بسیاری دست یافت.

خطیب جمعه اهواز با بیان اینکه کنگره شهدای چهار هزار روحانی چهارم خرداد امسال در کوم برگزار می شود، ادامه داد:

آیت الله کعبی گفت: روحانیت در حمایت از مردم در حل مشکلات معیشتی و در مواقع سیل، زلزله و تاج گذاری پیشگام بوده است. دولت و ملت می توانند در جهت بهبود وضعیت اقتصادی کار خوبی انجام دهند.

وی افزود: خرمشهر، آبادان، اروند کنار، شادگان دارای توسعه همه جانبه هستند و انتظار می رود در توسعه زیرساخت های این مناطق از اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی استفاده شود و با ارائه وام های نفت و گاز مسئولیت های اجتماعی این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید