عراقی ها به زائران با مجوز موقت اجازه نمی دهند/ تلاش مسئولان برای حل مشکل


ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894732

استاندار ایلام در گفت و گو با خبرنگار دانا گفت;

استاندار ایلام با بیان اینکه کشور عراق به زائرانی که دارای گذر موقت هستند اجازه ورود نمی دهد، گفت: ستاد اربعین حسینی در حال گفت و گو با مسئولان عراقی است تا این موضوع در اسرع وقت حل شود.


من گزارش میدم شبکه اطلاع رسانی راه دانا; صبح امروز در شبکه های اجتماعی خبری منتشر شد که کشور عراق در مرز مهران به زائرانی که دارای گذر موقت هستند اجازه ورود داده نمی شود، منتشر شد که حسن بهرام نیا استاندار ایلام در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی را دانا؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام. وی در این خصوص گفت: متاسفانه ماموران مرزی عراق مستقر در مرز مهران به زائرانی که دارای مدارک موقت هستند اجازه ورود به خاک خود را نمی دهند.

به گفته استاندار ایلام، ستاد اربعین حسینی در حال گفت و گو با مسئولان عراقی است تا این موضوع در اسرع وقت حل شود.

بهرام نیا با اشاره به این مطلب مبنی بر اینکه حرکت موکب از مرز سومار توصیه می شود، گفت: کندی حرکت مسئولان عراقی در مرزهای منتهی به عراق باعث شده حرکت موکب به کندی پیش برود، لذا توصیه می شود حرکت موکب از مرز سومار انجام شود. حرکت موکب از مسیر سومار، قرار است این کاروان ها در مناطق تعیین شده در عراق برای خدمت رسانی به زائران اربعین مستقر شوند.



باید بگویم؛ سردار مهدی حاجیان; سخنگوی فراجا چند روز پیش درباره روند صدور «گذرنامه موقت» برای اربعین گفت: به منظور کاهش زمان صدور گذرنامه و تحمیل هزینه کمتر به زائران گران قیمت، مقرر شد گذرنامه ویژه اربعین از این طریق صادر شود. توافق با طرف عراقی

به گفته وی، این گذرنامه موقت فقط برای یک بار است، اما روند صدور آن متفاوت است، یعنی شهروندان محترم با مراجعه به پلیس +10 یا درخواست صدور گذرنامه و پرداخت هزینه آن را انجام دهند یا درخواست صدور “گذر موقت” که تنها هزینه صدور آن هزینه پست است. 24 ساعت طول می کشد تا ما آن را صادر کنیم، اما 48-72 ساعت طول می کشد تا از طریق پست به دست متقاضی برسد..

دیدگاهتان را بنویسید