معاند نمی تواند اجتماعات اربعین را ببیند/ استقبال گرم عراقی ها از زائران ایرانی


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896770

استاد دانشگاه و دانشگاه با بیان اینکه مردم معندین نمی توانند اجتماعات اربعین حسینی را ببینند، گفت: استقبال گرم عراقی ها از زائران ایرانی مثال زدنی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید حسین شفیعی، استاد حوزه تخصصی و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز، با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی و استقبال بی نظیر مردم عراق از زائران حسینی گفت: پیاده روی اربعین یکی از بزرگ ترین اجتماعات بشری جهان است.

وی افزود: حضور سالانه عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در پیاده روی اربعین حسینی نشان دهنده این است که این مراسم بی نظیری است که در تمام دنیا اجتماعات مشابهی ندارد.

این استاد دانشکده و دانشگاه تصریح کرد: تشابه اجتماعات بزرگ انسانی در مراسم آیینی و مذهبی نسبت به کشورهای دیگر از جمله هندوستان فقط در اجتماع آنهاست در حالی که هندی ها هر 10 سال یک بار این اجتماع را دارند اما شباهت اربعین حسینی را ندارد.

شفیعی خاطرنشان کرد: از این رو مراسم اربعین حسینی به دلیل دارا بودن ویژگی های متعدد از جمله حضور اقشار مختلف مردم از مذاهب مختلف در این اجتماع از جمله حضور شیعه، سنی و سایر مذاهب در پیاده روی اربعین حسینی منحصر به فرد و ویژه است.

وی در ادامه توضیح داد: این جامعه بشری به دلیل اینکه با مسائل هویتی، فرهنگی و دینی سر و کار دارد و به تمدن بزرگ اسلامی می پردازد، جامعه ای تمدن ساز محسوب می شود، بنابراین همواره دشمن دشمنان، مخالفان ایرانی و عراقی و حتی مخالفان دینی است. و ضد دین هم هست.

تفرقه افکنی دشمنان در آستانه اربعین حسینی چیز جدیدی نیست

این استاد دانشکده و دانشگاه بیان می‌کند: تهمت‌زنان و منافقان داخلی و خارجی نمی‌توانند اجتماع اربعین حسینی را به این اندازه ببینند و نمی‌فهمند که عاشقان امام حسین (علیه السلام) و یاران باوفایش عازم کربلا هستند. پیاده با شوق دیدار اربابشان.

شفیعی تصریح کرد: هر ساله در آستانه اربعین حسینی شعارهای تفرقه افکنانه از سوی دشمنان داخلی و خارجی سر داده می شود و موضوعات جزئی را که ممکن است در بین اقوام مختلف عادی باشد، دست می زنند اما آن را بزرگ می کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با احیای جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران اسلامی، مخالفان سعی می کنند وانمود کنند که ایران و عراق دشمن یکدیگر هستند در حالی که این جنگ بین رژیم بعث عراق و ایران اسلامی.

این استاد دانشکده و دانشگاه گفت: بنابراین بین ملت ایران و عراق تفاوتی وجود ندارد و دشمنان با بزرگنمایی برخی اختلافات جزئی در یک گوشه و تلاش برای تخریب و تفرقه انداختن اجتماع اربعین حسینی تلاش می کنند تا اجتماع اربعین حسینی را کوچک جلوه دهند. مسلمانان ایران و عراق دو نفرند کشور دوست و برادر است.

شفیعی تاکید کرد: دشمنان به ویژه کسانی هستند که بین سنی و شیعه، شیعه با شیعه و… تفرقه می اندازند که چیز جدیدی نیست و سیاست دیرینه روباه پیر، یعنی انگلیس، آمریکای جنایتکار، صهیونیست. رژیم و دولت های دیگر و پس از آن ایالات متحده همان «اختلافات و «حکومت» هستند و انگلستان تاریخچه ای طولانی در نزاع دارد.

وی خاطرنشان کرد: از این رو دشمنان و مخالفان به دنبال تاکید بر موارد خاص و جزئی هستند، اما آنچه واقعاً مردم ایران می بینند محبت، دوستی و اتحاد شیعیان و استقبال گرم شیعیان عراق از زائران به ویژه زائران ایرانی است. .

این استاد دانشکده و دانشگاه افزود: همه ایام اربعین حسینی را گذرانده ایم یا شنیده ایم عراقی ها جان خود را برای استقبال از زائران حسینی به ویژه زائران ایرانی فدا می کنند.

شفیعی بیان کرد: چه بسا افرادی که در اربعین حسینی فرصت سفر به کربلا را نداشته اند تا حدودی مورد سوء ظن مخالفان و دشمنان باشند، اما نور خدا با مردن خاموش نمی شود و شور حسینی نیست. فقط در قلوب شیعیان، بلکه در قلب های شیعیان. معتقدان به اسلام و حتی غیرمسلمانان نیز وجود دارند.

وی گفت: کلیپ های زیادی در مورد اشتیاق مردم عراق برای استقبال از نمازگزاران حسینی وجود دارد و حتی ادیان دیگر مانند مسیحیت برای امام حسین علیه السلام احترام زیادی قائل هستند و تمدن ساز و وحدت آفرین است و طبیعی است. که دشمنان قصد مخالفت دارند، اما به عنوان شیعیان ایران و عراق باید هوشیار باشیم و فریب دشمنان را نخوریم.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید