تعدادی از عراقی ها برای استقبال از زائران ایرانی راهی مرز شدند


ساعت: 21:00
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894245

رسانه های عراقی با انتشار تصاویری از استقرار گروهی از مردم این کشور در مرز «الشیب» برای استقبال از زائران ایرانی خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مردم عراق امروز (چهارشنبه) در پاسگاه مرزی الشیب (چذابه) برای استقبال از زائران ایرانی مستقر شدند.

سایت «الملومه» با انتشار ویدئویی نوشت موکب های «انصارالحشد الشعبی» برای پذیرایی از زائران ایرانی در گذرگاه الشیب مستقر شدند.

روز دوشنبه 16 شهریور در پی ناآرامی های عراق، مرزهای این کشور بسته شد. اما دیروز هشتم شهریورماه پس از برقراری آرامش، مرزهای هوایی و زمینی کشور دوباره به روی زائران اربعین حسینی ایران باز شد.

احمد وحیدی وزیر کشور در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: خدا را شکر با آرامش اوضاع داخلی عراق و اعلام آمادگی برای استقبال و پذیرایی از زائران عزیز و احساس اطمینان از اینکه در این کشور وجود دارد. در آنجا امنیت برقرار است، در اختیار ما قرار گرفت، مرزها برای زیارت زائران عزیز باز شد تا به زیارت حرم حضرت عالی بروند.»

وی افزود: امیدواریم در طول سفر همین وضعیتی را که الان داریم و آرامشی که در این کشور حاکم است را بحمدالله در طول سفر داشته باشیم و عزیزانمان بتوانند سفر خود را به خوبی به پایان برسانند.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه باید اطمینان حاصل کنیم که امنیت در آن کشور حاکم است، گفت: ما با مقامات عراقی و سفارت و عوامل خود در آن کشور هماهنگ کردیم و آنها نیز باید ارزیابی می کردند که این کار انجام شده است. و دوباره شرایط برای حضور زائران ایرانی برقرار شد.

دیدگاهتان را بنویسید