طرح ویژه عراق برای استقبال از زائران اربعین در چهار مرز با ایران


ساعت: 00:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1888864

سازمان مرزبانی عراق روز سه شنبه از طرح ویژه خود برای استقبال از زائران اربعین در چهار مرز مهران، خسروی، چزابا و شلمچه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان مرزبانی عراق روز سه شنبه از طرح ویژه زیارت اربعین خبر داد و از ایجاد هماهنگی دولتی برای استقبال از زائران از چهار پاسگاه مرزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (WAA)، با توجه به اهمیت پاسگاه مرزی زربطیه (مهران)، از فردا اقدامات مهمی در این مرز برای آمادگی برای استقبال از زائران انجام می شود.

بر اساس اعلام سازمان پاسگاه های مرزی عراق، این سازمان همچنین با هماهنگی استان دیالی اقدامات لازم را برای استقبال از زائران اربعین امام حسین (علیه السلام) در پاسگاه مرزی منظریه (خسروی) آغاز کرده است. فرماندهی عملیات استان دیالی و فرماندهی انتظامی این استان. این عملیات شامل ساخت کانکس و سالن پذیرایی از زائران در این پاسگاه مرزی است. همچنین مکان هایی برای توقف خودروها و موکب های حسینی برای پذیرایی از زائران در نظر گرفته شده است.

سازمان گذرگاه مرزی عراق تاکید کرد: عملیات ورود زائران از گذرگاه‌های مرزی زرباطیه (مهران)، الشیب (چذابه) و شلمچه با هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.

بر اساس اعلام این سازمان، با توجه به اینکه بیشترین ورود زائران اربعین از مرز زربطیه (مهران) است، تمهیدات ویژه ای برای این مرز نسبت به سایر مرزها در نظر گرفته شده است.

سازمان پست های مرزی عراق اعلام کرد که این تلاش ها در راستای اجرای دستورالعمل دولت مبنی بر حمایت همه جانبه از موفقیت زیارت امام حسین (ع) در اربعین (ع) است.

دیدگاهتان را بنویسید