میزبانی از عراقی ها در اربعین خدمت رسانی به زائران را به ما آموخت


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897740

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: پذیرش عراقی ها در اربعین خدمت رسانی به زائران را به ما آموخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; آیت الله علم المهادی ظهر امروز در نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه موضوع پیاده روی اربعین مشکلی است که از سال اول شهادت و اربعین اول حاکم است، اظهار داشت: دو گروه به سمت اربعین راهپیمایی کردند. کربلا به وقت اربعین اول، گروهی از خانه امام حسین (علیه السلام) بودند که پیروزمندانه به سوی کربلا حرکت کردند، پیاده روی و راهپیمایی یک پیاده روی پیروز در جنگ بود.

وی ادامه داد: جریان دوم جریان به جا مانده از قیام سیدالشهدا(ع) و جاماندگانی بود که برای جبران خسران خود از طریق زیارت آمدند و آن جریان ‘جابر بن عبدالله انصاری و عطیه’ بود، این دو جریان راهپیمایی را آغاز کردند. البته از سال اول به بحث راهپیمایی اهل بیت و آمدن آنها به کربلا در روایات بسیار پرداخته شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به شواهد حضور اهل بیت در کربلا در روز اربعین، تصریح کرد: شخصیت بزرگی چون سید بن طاووس جل جلاله صحت امر را تأیید کرد. بازگشت اهل بیت در سال اول از نظر محاسباتی هم طبیعی است سال اول به کربلا برگشتند چون اهل بیت در 18 یا 19 محرم از کوفه به سوریه رفتند. روز اول ماه صفر با همه مورخان و سرداران اهل بیت وارد سوریه شدند، این بار ساعت 10، 12 بود، یک روز بیشتر طول نکشید که آمدند.

وی گفت: وقتی اهل بیت به شام ​​آمدند حوادث شام و جسارت و شیطنت یزید 4-5 روز بیشتر طول نکشید و همه آثار بنی امیه را از بین برد و یزید تحمل اهل بیت را نداشت. باقی ماندن بیت (ع) در سوریه.

علم الهادی خاطرنشان کرد: اگر بخواهند سریع و بدون معطلی این مسیر را برگردند، بعد از 8 تا 10 روز امکان پذیر است و قاعده این است که به کربلا برگردند، اجساد بستگان خود را در کربلا بگذارند و بیایند، بالاخره چه کسی خواهد آمد. میمیری عزیز بیگ؟ سر و تکه هایش را روی زمین بگذارد و دیگر برنگردد؟ پس اهل بیت برگشتند، اما با حرکت پیروزمندانه آمدند، شام را فتح کردند و دشمن را رسوا کردند، جنایات و کفر بنی امیه را ثابت کردند، اسارتشان مبارزه و جنگ بود و پیروز شده بودند. جنگ

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید