نیروهای پلیس در همه موارد از تصادف جلوگیری می کنند/ آمریکا نمی تواند نیروی مستقلی ببیند


ساعت: 09:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901325

نماینده مردم بیرجند، مذیم و خوسف در شورای اسلامی:

خسروی با بیان اینکه آمریکا نمی تواند قدرت مستقلی ببیند، اظهار داشت: پیشروی جمهوری اسلامی دلیل طراحی هرج و مرج دشمن در اغتشاشات اخیر بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، ماحیم و یوسف در شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در گفتگو با خبرنگار مجلس شورای اسلامی گفت: شرق، بیان کرد: یکی از نکاتی که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود بر آن تاکید کردند؛ این ظلم در حق مردم ایران و به ویژه پلیس بود. این حوادث ظلمی مضاعف در حق نیروی انتظامی است، زیرا اگر به تقویم رویدادهای خود نگاه کنیم، در همه مناسبت های سیاسی، مذهبی و اجتماعی و در همه غم ها و شادی ها خواهیم دید. این پلیس است که برای ایجاد امنیت از خود در برابر همه حوادث محافظت کرده است.

وی افزود: با وجود جایگاه ویژه پلیس در تامین امنیت کشور و خدمات شبانه روزی آن؛ اما در حالی که هنوز مراکز حقوقی و علمی درباره درگذشت خانم امینی و آنچه گفته شد چیزی اعلام نکرده بودند; این برخلاف ادعای دشمن بود، آنها می خواستند القا کنند که پلیس مقصر است.

نماینده مردم بیرجند، مذیم و خوسف در شورای اسلامی ادامه داد: این وضعیتی است که پلیس روزانه چندین هزار ماموریت انجام می دهد و از طرفی در درون خود محفوظ است و حفاظت اطلاعات، تعقیب قضایی نیروهای نظامی و پلیس و بازرسی. بر این اساس، اگر اشتباهی از سوی هر یک از عوامل انجام شود; این خطا به جای ایجاد زمینه برای حمله به سیستم و قابلیت ها و امکانات آن باید برطرف شود.


پیشروی جمهوری اسلامی دلیل برنامه ریزی هرج و مرج توسط دشمن است

خسروی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانات خود قاطعانه اعلام کردند که این اغتشاشات توسط آمریکایی ها و صهیونیست ها طراحی شده است، گفت: در سال 57 انقلاب جمهوری اسلامی ایران با شعار نه غرب و نه شرق پیروز شد. آمریکایی ها نتوانستند از این انقلابی که تحت کنترل آنها نبود حمایت کنند، از ابتدا یک ماه و شش ماه و یک سال برای این تاریخ انقضا گذاشتند. اما اکنون به کوری چشم دشمنان. این انقلاب اسلامی 44 سال از عمرش می گذرد و انشاءالله پابرجاست.

وی افزود: یکی از دلایل طراحی های دشمنان اسلام و انقلاب این است که نظامی که همیشه انتظار فروپاشی آن را داشتند، اکنون ضعف خود را کنار زده و هر روز در عرصه های مختلف قوی تر و پیشرفته تر می شود.


آمریکا نمی تواند یک قدرت مستقل ببیند

خسروی ادامه داد: در واقع آمریکا نمی تواند قدرت مستقلی ببیند و در تحلیل آرشیو رسانه ها موضع آنها در قبال طالبان «یا با ما یا علیه ما» است، اما جمهوری اسلامی به عنوان قدرتی تثبیت شده است که با آمریکا نیست و نیست. مخالف آن است، اما او برای خودش زندگی می کند و آمریکا نمی تواند آن را ببیند.

نماینده مردم بیرجند، مذیم و خوسف در شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از عوامل این اغتشاشات ممانعت از پیشرفت جمهوری اسلامی بود، تصریح کرد: پیشرفت انقلاب اسلامی در این اربعین یکی از موارد قابل توجه پروژه های آبرسانی در خوزستان و همدان از جمله آبرسانی به بیست شهر و هزار و ششصد و هفتصد روستا است که باید بیشتر انجام می شد. نسبت به 10-12 سال پیش، اما مشکل کمبود اعتبار به عنوان عذرخواهی مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: اما اکنون دولت سیزدهم پس از گذشت یک سال و با همه مشکلات، اعتباری برای این طرح جذب کرده و کار 36 ماهه را در مدت 7 تا 8 ماه به پایان رسانده است، هرچند ممکن است هنوز نواقصی وجود داشته باشد.

وی تحولات نظامی، دانش مقدماتی، سیاسی و اقتصادی، پیوستن به اجلاس شانگهای را آرزوی چند ساله جمهوری اسلامی، برگزاری اربعین علیرغم قیام، حضور در اجلاس شانگهای و سفر رئیس جمهور به نیویورک را از دیگر تحولات و موارد دانست. دشمن نمی تواند ببیند و برای جلوگیری از این پیشرفت برنامه ریزی و طراحی کند.

نماینده مردم بیرجند، مذیم و خوسف در شورای اسلامی بیان کرد: در بیانات مقام معظم رهبری; هم خودی ها و هم کسانی که با شعار زنان که نمی بینید دشمن به دنبال مرگ خانم امینی نیست در انظار عمومی زندگی و آزادی خود را نشان دادند خطاب شد؟

خسروی ادامه داد: شاید من به عنوان نماینده مردم بارها درخواست کرده ام که امکانات حوزه انتخابیه مانند خودروی آتش نشانی یا آمبولانس را فراهم کنیم اما دیدیم در این اغتشاشات حدود 85 دستگاه آمبولانس به آتش کشیده شد. اما اگر برای افرادی که در اغتشاشات شرکت کرده اند اتفاقی بیفتد، چگونه به مراکز درمانی می رسند؟ البته آمبولانس ها فقط یک قلم هستند و شاهد آتش زدن بانک ها، مساجد، دارایی های مادی و معنوی بوده ایم.


اطلاعات ملک کجا رفت؟

وی تصریح کرد: اما علم به خواص کجا از بین رفت؟ آیا آقای ابطحی، رئیس سازمان اصلاح و تربیت در اغتشاشات ۸۸ و دستگیرشدۀ اغتشاشات ۸۸، دروغ دروغگویی را رمز آشوب در تلویزیون قرار نداده است؟ آیا این درست نیست که مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نشود؟ حتی اگر ثابت شود که یک افسر پلیس سهل انگاری می کند، چرا به رگ گردن دیگری ضربه می زند؟

خسروی گفت: شما که به دنبال زن و آزادی هستید، پس اجازه می‌دهید که زن محجبه در کشور اسلامی آزادانه به عقیده خود عمل کند، چرا چادر را بر سر زن مسلمان می‌کشید؟ آیا هنوز دشمن و قدم های او را نمی بینید؟ اگر ندیدید و الان دیدید و همه دشمنان به نیت مغرضانه خود اعتراف کردند حداقل عذرخواهی کنید.


عذرخواهی بابت عجله

نماینده مردم بیرجند، مدهیم و یوسف در شورای اسلامی گفت: افرادی که بدون تحقیق و با یک مصاحبه بدون فکر و سخنانی که بوی تضعیف نیروی انتظامی را می داد، قضاوت عجولانه ای کردند که باعث تداوم اغتشاشات شدند، قطعاً باید این اغتشاشات را ادامه دهند. اکنون عذرخواهی کنید و روند شورش ها را به وضوح محکوم کنید.

خسروی خاطرنشان می کند که در جریان این شورش ها; دشمن می دانست چه می کند، اما جوانان نیز تحت تأثیر فضای مجازی به این قیام ها پیوستند، گفت: این باید درس عبرتی باشد برای همه دستگاه ها و مسئولان تا کوتاهی های خود را جبران کنند.

وی با بیان اینکه 78 کتاب در اسناد لانه جاسوسی وجود دارد، تصریح کرد: اما چه تعداد از این کتاب ها برای جوانان آشناست؟ وی افزود: متاسفانه در هیچ یک از کتب درسی و کتب دانشگاهی اهل بیت علیهم السلام به حجاب، تبیین ارزش های اسلامی، اهمیت تشخیص، شناسایی دوست و دشمن و… اشاره نشده است. و تعهدات دیگران را جبران می کند تا مورد حمله قرار گیرد.


تبیین جهاد را باید جدی گرفت

نماینده مردم بیرجند، مذیم و خوسف در شورای اسلامی تصریح کرد: دشمن با استفاده از چند گزینه و جنگ ترکیبی علیه نظام کار می کند و اگر دست به دست هم دهیم قطعا این اتفاقات قابل پیش بینی است. اما اکنون تلاش برای توضیح باید جدی گرفته شود تا از این نوع اقدامات جلوگیری شود.

خسروی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری صراحتا حمله به نیروی انتظامی و تضعیف نیروهای مسلح را تضعیف امنیت دانستند، تصریح کرد: به فرموده امیرالمومنین(ع) پسندیده ترین نعمت خداوند در روی زمین امنیت است. اما بی عملی مسئولان و تقلب به عده ای; این امنیت ما را به خطر می اندازد و ما باید مراقب باشیم که آن را گسترش ندهیم.

وی یادآور شد: خوشبختانه امنیت ما درون زا است و مانند این فتنه ها توسط کشور خارجی تامین نمی شود. نیروی زمینی سپاه با این برکت امنیت ذاتی دشمنان را خدشه دار کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید