جهان می تواند ایران را در ایران ببیند


ساعت: 15:38
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819547

آگاهی افکار عمومی جهان از واقعیت های ایران و شناخت بهتر فرهنگ و تمدن غنی کشورمان می تواند حمایت ملت های مختلف را به همراه داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آگاهی افکار عمومی جهان از واقعیت های ایران و شناخت بهتر فرهنگ و تمدن غنی کشورمان می تواند حمایت ملت های مختلف را به همراه داشته باشد. این امر زمانی آشکارتر می شود که بدانیم توده های شبکه های تلویزیونی غربی و رسانه های خبری و تحلیلی در سرتاسر جهان تلاش زیادی دارند تا تصویری متفکرانه و بسیار بد، زشت و مشمئزکننده از سرزمین ما در ذهن مردم ایجاد کنند. از کشورهای دیگر نقش را ببند

تا جایی که به فرهنگ و تمدن مربوط می شود، ایران در گذشته های دور و نزدیک خود حرفی برای گفتن دارد و با ارائه گذشته و حال در رسانه های جهان، می تواند بسیاری از تبلیغات رسانه ای جریان اصلی غرب را خنثی کند. تصویری که در فیلم ها و سریال های آمریکایی و همچنین در شبکه های خبری غربی دیده می شود چیزی شبیه داعش و القاعده را در اذهان عمومی تداعی می کند در حالی که این تصویر 180 درجه با واقعیت موجود متفاوت است زیرا مردم مهربان و ایرانی هستند. فعالان صلح طلب و مسالمت آمیز شبیه تبلیغات دروغین غرب نیستند. حال سوال اینجاست که چگونه می توان واقعیت ایران را برای غیرایرانیان به ویژه کشورهای آمریکای لاتین شناخت؟ سرزمین هایی که به دلیل دورافتادگی، کوچکترین خانواده ای از مردم ما ندارند.

خوشبختانه هیسپان تی وی که حقیقت غرب آسیا را برای کشورهای لاتین زبان منعکس می کند، توانسته است برنامه ای به نام ایران را به زبان اسپانیایی برای کسانی که از طریق ایران به دورترین سرزمین ها سفر می کنند ارائه دهد. کشورمان را بشناسیم.

ویژگی های تاریخی، غذاهای متنوع و لذیذ، صنایع دستی منحصر به فرد، میوه های بومی فلات ایران و جاذبه های گردشگری طبیعی با واسطه گری هیسپان تی وی صورت می گیرد. زیبایی که برخی هنوز برای خود مردم ایران ناشناخته است.

این بخشها که در برنامه ایرانیان نمایش داده می شود جدا از فرصت های کنونی کشورمان مانند توریسم درمانی و گردشگری سلامت است. برنامه ایران با ارائه توانمندی های پزشکی ایران، سایرین را با توانمندی های علمی و درمانی ایران آشنا می کند.

همچنین یکی از اهمیت این برنامه ساده اما تاثیرگذار در این است که ویژگی های مختلف ایران به ویژه بناها و بناهای تاریخی در برنامه ایرانی ضبط و به صورت آرشیو ویدیویی نگهداری می شود که در صورت تخریب، جلوه ای از تصویر می گیرد. برای همیشه خواهد ماند

جالبتر اینکه منطقه آمریکای لاتین، از مکزیک و کوبا گرفته تا قسمت جنوبی این قاره به نام Tierra del Fuego، تمدن باستانی خود را داشت. این شباهت ایران در غرب آسیا با کشورهای این منطقه دورافتاده که هر دو دارای تمدن های کهن بودند، ممکن است به خودی خود زمینه ساز ملل نزدیکتر باشد.

فرهنگ و تمدن غنی هزاره ها نکته مهمی است که باید بر آن تاکید کنیم تا کشورمان ایران را به جهانیان معرفی کنیم، در حالی که دولت هایی مانند آمریکا، کانادا و استرالیا و غیره. به شدت از فقدان این تمدن رنج می برند. شاید یکی از دلایل تبلیغات منفی و کاملاً دروغین علیه ایران، رنجی باشد که از فقدان تاریخ متحمل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید