ما خواهان استیضاح وزرا هستیم اما آنها اصلا اجازه نمی دهند. آنها به شیوه های مختلف به ما ظلم می کنند

ما خواهان استیضاح وزرا هستیم اما آنها اصلا اجازه نمی دهند.  آنها به شیوه های مختلف به ما ظلم می کنند

روز نو یکی از اعضای کمیسیون صنعت و معدن گفت: اینکه می آیند مجلس را مقصر مشکلات می دانند، قابل توجه است. مجلس را مقصر معضل بیکاری می دانند، فردا با وجود اینکه دولت در بودجه سال آینده 4200 تن حذف کرده، مجلس را هم مقصر می داند.

یکی از اعضای کمیسیون صنعت و معدن درباره نقش مجلس در شرایط اقتصادی گفت: به ما و لابی های مختلف فشار می آورند که نه می توانیم استیضاح کنیم و نه برای حفظ حقوق مردم کاری انجام می دهیم.

رضا حسینی قطب آبادی در گفت و گو با «انتخاب» در پاسخ به این سوال که چرا با وجود کاهش بورس و زیان روزانه سهامداران، مجلس واکنش خفیفی نشان نمی دهد، گفت: معتقدم دولت ها در یک کشور برنامه ندارند. در بحث بورس، دولت قبل یک سری اقداماتی انجام داد که باعث ضرر مردم شد و این دولت هیچ برنامه ای برای بورس ندارد.

وی افزود: بورس اصلا برای خود دولت تعریف نشده است و نمی داند بورس چیست و چه می خواهد بکند. در همه جای دنیا مردم به جایی می‌آیند که از سرمایه‌های عمومی و سرمایه‌گذاران برای توسعه زیرساخت‌های کشورشان استفاده می‌شود که به نفع سهامدار و به نفع کشور است. اما در اینجا می بینیم که مردم به هر دلیلی جان خود را فروخته اند و در بورس سرمایه گذاری کرده اند، اما نه خود دولت توانسته از آن استفاده کند و نه مردم توانسته اند پول دربیاورند و دولت سرمایه خود را هدر داده و باعث نارضایتی، ورشکستگی، اختلافات شد.

حسینی در خصوص برنامه های اقتصادی دولت گفت: در حال حاضر برنامه ای برای بورس نمی بینم که دولت بخواهد نه تنها از ظرفیت بورس، بلکه از دیگر فرصت های اقتصادی کشور استفاده کند. بودجه تعیین شده برای سال 1401 نیز نشان می دهد که مردم باید شاهد تورم و افزایش قیمت ها در سال آینده باشند و فکر می کنم فشار زیادی بر مردم وارد می شود تا بحث بورس را فراموش کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره نقش مجلس در این شرایط گفت: مجلس نقش نظارتی و قانون گذاری دارد و باید از ابزارهای خود از تذکر و سوال گرفته تا استیضاح در این زمینه استفاده کند. تذکراتی داده می شود، اما متأسفانه استیضاح خنثی می شود و نیمه به نتیجه می رسد، حتی با استیضاح که اصلاً جایز نیست و از جهات مختلف به ما و لابی های مختلف فشار می آورد که نه می توانیم استیضاح را کامل کنیم و نه کاری انجام می دهیم. برای حفظ حقوق مردم. از طرفی دولت هم اعلام می کند که با مجلس موافقیم اما من کاملا تکذیب می کنم. «اصلاً اینطور نیست و دولت تاکنون به هیچ وجه با مجلس هماهنگی نداشته است.

حسینی در پاسخ به این سوال که دولت در چه زمینه‌هایی با نمایندگان همکاری نکرده است، گفت: در انتخاب وزرا، دولت به نظرات نمایندگان توجه نکرده است. آنها در شرایط و فضای سیاسی حاکم به کابینه خود رأی دادند و در انتخاب مدیران و مدیران نیز با مجلس و نمایندگان هماهنگی نداشتند. نکته قابل توجه این است که می آیند و مشکلات را به گردن مجلس می اندازند. مجلس را مقصر معضل بیکاری می دانند، فردا با وجود اینکه دولت در بودجه سال آینده 4200 تن حذف کرده، مجلس را هم مقصر می داند.

این نماینده مجلس ادامه داد: از سوی دیگر رئیس مجلس به دلیل احترام برخی افراد سکوت می کند یا فقط شعار خود را در این موضوع می دهد که مجلس و دولت با هم هماهنگ هستند. پس این مجلس است که زمین را خرد کرده است. وی افزود: همه فشارها به مجلس است و مردم و اصناف همه مطالبات خود را به ما می گویند و ما باید دائماً صدای مردم و توهین برخی افراد را بشنویم زیرا دولت نمی داند چه می کند. و در حال انجام آن است. بدون برنامه. “

نماینده مجلس بابک خطاب به وزرای دولت گفت: برخی از وزرا متخصص هستند و شیوه کار خود را دارند اما برخی تازه وارد هستند. عزل و انتصابات اصلی در دولت گرچه جوانی، اصلاحات و… نامیده می شود، اما به دلیل علم، رفاقت و تعلق به طیف خاص آقای رئیس جمهور انتخاب شده است. «طبیعی است که ما به عنوان نمایندگان چهار سال دیگر برای مردم و این مملکت وقت بگذاریم، چون دستمان بسته است.

ما هم با مردم و با مردم هستیم، اما اگر بخواهیم بر حقوق آنها پافشاری کنیم، ما را به غیر انقلابی بودن متهم می کنند. «مردمی که انتظار دارند مجلس بدانند مجلس تعطیل است و همه چیز دست دولت است.

حسینی در پاسخ به این سوال که چرا مجلس یازدهم که در اواخر دولت روحانی روی کار آمد، تلاش کرد وزرای دولت قبل و حتی شخص روحانی را استیضاح کند، اما آن دولت مانع از استیضاح وزرا شد، گفت: در دولت آقای روحانی، ایشان بودند. بازجوها و این موضوع را مطرح کردند، دیدگاه سیاسی داشتند چون می خواستند زمینه را برای بیرون راندن حریف از میدان فراهم کنند تا طیف آقای رئیسی و جریان اصولگرا حاکم شود. اما آن طرف هم می گفت این آخر دولت است، خرج نمی کند و دولت دارد به هم می ریزد. اکنون که دولت آقای رئیسی روی کار است، بحث استیضاح وزرا مطرح می شود و می گویند دولت اول است و به آن فرصت می دهد. آقای روحانی که آخرین نفر در دولت بود و آقای رئیسی که نفر اول دولت بود می گویند تا دو روز دیگر مذاکرات وین تحت تاثیر قرار می گیرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در این راه هم انقلاب و هم نام انقلاب به مردم، ارزش‌ها و آرمان‌های امام ضربه می‌زند. همه چیز با ملاحظات زمانی و سیاسی انجام می شود و قربانیان اصلی مردم هستند».

دیدگاهتان را بنویسید