ما جزو پنج کشور برتر در تولید کیت های غربالگری نوزاد هستیم


ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837749

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در تولید کیت های غربالگری بیماری های متابولیک نوزادان جزو پنج کشور برتر دنیا هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم افتتاحیه طرح تولید کیت غربالگری متابولیک نوزادان گفت: در فرآیند مهندسی مولکولی، ایزوتوپ اکسیژن 18 را به دست آوردیم.

وی ادامه داد: این کار بومی سازی نیست و کار یک مطالعه نتیجه محور است و به همین دلیل امروز کیت غربالگری نوزادان را دریافت کردیم که یکی از نیازهای کشور است و تاکنون دو یا سه مورد محدود است. کشورهای سراسر جهان محصول، کوپن دادند و بسیار محدود به کشور ما.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز قطب تولید این کیت در دنیا محسوب می‌شویم و جزو پنج کشور برتر از نعمت‌های همکاران هستیم. کل این پروسه یک سال طول کشید یعنی محققین ما زحمت کشیده اند و سرمایه گذاری کرده اند تا مردم ما با این کیت برای تشخیص سریع و زودهنگام از این ظرفیت در هنگام تولد نوزادان مبتلا به بیماری های متابولیک استفاده کنند.تشخیص داده شود.

اسلامی گفت: با مجوزی که از سازمان غذا و دارو گرفتیم این کیت هم اکنون موجود است. ضمن اینکه میزان تولید بسیار بیشتر از میزان مصرف مورد انتظار در کشور است و برای این کیت نیز برنامه های صادراتی داریم.

وی افزود: غربی ها به شدت با آب سنگین دشمنی داشته اند و فشار زیادی به ایران وارد کرده اند که این ظرفیت را نداشته باشد. هدف آنها تصرف و از بین بردن این ظرفیت بود و مانند برخی از کشورهای اروپای شرقی، غرب نیز چنین کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اما مردم عزیز ما باید بدانند که با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، فناوری هسته ای هر روز در عمق و سطح بیشتری گسترش می یابد تا بتواند از یک جامعیت برخوردار باشد. تأثیر بر معیشت «در سلامت جامعه زندگی و ظهور کنند و مردم بیش از گذشته از ظرفیت آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید