سناریوی جهنمی در غزه / صف کشیدن صدها نفر برای توالت / قطع عضو کودکان بدون بیهوشی

سناریوی جهنمی در غزه / صف کشیدن صدها نفر برای توالت / قطع عضو کودکان بدون بیهوشی

تصمیم واشنگتن برای وتوی آتش بس علیرغم درخواست های ناامیدانه گروه های حقوق بشری، اوضاع در منطقه فلسطین را بدتر کرده است.

تصمیم آمریکا برای وتوی تلاش های شورای امنیت سازمان ملل برای پایان دادن به درگیری در غزه، آخرین ضربه به وضعیت وخیم است که لحظه به لحظه بدتر می شود. بحران انسانی در حال عمیق‌تر شدن است و سازمان‌های غیردولتی به دلیل محاصره‌ای که توسط اسرائیل تحمیل شده است، تنها می‌توانند کمک‌های حداقلی را ارائه کنند. این یک سناریوی جهنمی است: صدها غزه برای یک توالت در صف ایستاده اند، کامیون های کمک رسانی و انبارها دزدیده می شوند، کودکان بدون بیهوشی قطع می شوند و ده ها هزار نفر رها می شوند. این چیزی است که 1.8 میلیون نفر آواره در جنوب غزه با آن روبرو هستند. مقامات محلی تعداد کشته شدگان غزه را 17500 نفر اعلام کردند.

به گزارش فرارو به نقل از ال پایس; در جنوب غزه، با تشدید حملات ارتش اسرائیل و بسته شدن درها به روی کمک‌ها، جمعیت این منطقه به طور فزاینده‌ای محصور شده‌اند. سازمان غیردولتی Save The Children هشدار داد: «کسانی که از بمباران جان سالم به در می‌برند با خطر فوری مرگ بر اثر گرسنگی یا بیماری روبرو هستند. با این حال، ارتش اسرائیل به سیاست خود مبنی بر جابجایی اجباری غیرنظامیان ادامه می دهد و روز شنبه به آنها دستور داد تا شش منطقه خان یونس، یکی از پایگاه های حماس در جنوب غزه و صحنه درگیری های شدید را ترک کنند. مقامات بهداشتی غزه عکس هایی از بیمارستان ناصر منتشر کردند که قربانیان را در هر سنی روی زمین نشان می دهد. خونین کمک بگیر واشنگتن با وتوی خود به امیدهای آتش بس پایان داد و از حمله گسترده اسرائیل بدون در نظر گرفتن صدها هزار غیرنظامی که در درگیری شرکت نکردند، حمایت کرد. قطعنامه آتش بس بریتانیا رای ممتنع محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، وتوی آمریکا را عامل «خونریزی کودکان، زنان و سالمندان فلسطینی» خواند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، وتوی آمریکا را موضعی خواند. وی با ابراز تمجید از وی گفت: از یک طرف حمایت از نابودی حماس غیرممکن است و از سوی دیگر – طرح سوال پایان جنگ. به همین دلیل است که اسرائیل به جنگ عادلانه خود ادامه خواهد داد.»

انتقاد از وتوی واشنگتن در سراسر جهان گسترش یافت. گروه های بزرگ حقوق بشر از تصمیم ایالات متحده انتقاد کردند. پزشکان بدون مرز گفتند که دولت جو بایدن “پوششی دیپلماتیک برای جنایات جاری در غزه فراهم می کند.” اگنس کالامار، دبیرکل عفو بین‌الملل، بیانیه‌ای منتشر کرد: «ایالات متحده بی‌اعتنایی بی‌رحمانه به رنج غیرنظامیان در مواجهه با آمار حیرت‌انگیز کشته‌ها، ویرانی‌های گسترده و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه نشان داده است. لوئیس شاربونو، مدیر دیده بان حقوق بشر سازمان ملل، گفت: “ایالات متحده با ادامه دادن سلاح و پوشش دیپلماتیک به اسرائیل در حالی که مرتکب جنایاتی از جمله مجازات دسته جمعی غیرنظامیان فلسطینی در غزه می شود، خطر همدستی در جنایات را به خطر می اندازد. “جنگ آغاز می شود”.

جامعه بین المللی اقدامات کمی انجام می دهد. خسوس نونز ویلاورده، یکی از مدیران مؤسسه مطالعات درگیری و اقدامات بشردوستانه می گوید در همین حال، مردم غزه همچنان از وضعیت ایجاد شده رنج می برند. او معتقد است که اسرائیل در حال انجام یک عملیات “سریع و وحشیانه” است، اگرچه ارتش آن “مطمئناً فاقد فناوری و ابزار لازم برای تشخیص بین غیرنظامیان و جنگجویان است.”

سازمان‌های غیردولتی با تیم‌های مستقر در نوار غزه روز پنجشنبه گفتند که اسرائیل از گرسنگی، محرومیت از دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و آوارگی اجباری به عنوان «سلاح‌های جنگ» استفاده می‌کند. آنها نه تنها خواستار آتش‌بس شدند، بلکه از یک سازمان بین‌المللی «مستقل» مانند سازمان ملل خواستند تا جریان کمک‌ها به سرزمین‌های تحت محاصره فلسطین را کنترل کند، جایی که به دلیل محاصره اسرائیل تنها درصد کمی از کمک‌ها مجاز به سرازیر شدن است. . باید وارد شود.

بر اساس داده های برنامه جهانی غذا، در برخی مناطق، از هر 10 نفر 9 نفر یک روز کامل و یک شب کامل را بدون چیزی برای خوردن سپری کرده اند. درگیری‌های شدیدی در شمال غزه در مناطقی مانند اردوگاه آوارگان جبالیا و محله شجاعیه شهر غزه که بیشتر مردم از آنجا گریخته‌اند، در جریان است.

با این حال، واقعیت این است که غیرنظامیان به دلیل مرز غزه با مصر نمی توانند به طور گسترده از جنوب فرار کنند. در رفح، جنوبی ترین شهر این منطقه، مردم بیشتری در چادرهای موقت ساخته شده از پلاستیک، برزنت و پتو زندگی می کنند. در نتیجه، صدها هزار نفر از ساکنان به طور فزاینده ای در جنوب غزه در وضعیتی که شاینا لو از شورای پناهندگان نروژی به عنوان یک وضعیت “آخرالزمانی” توصیف می کند، متمرکز شده اند. قبل از حمله اسرائیل به غزه، منطقه محاصره فلسطین یکی از پرجمعیت ترین مکان های روی کره زمین بود. با کمک های اندکی که به غزه می رسد، مردم آنجا مستاصل شده اند. روز سه شنبه گروهی از مردم این منطقه در جستجوی غذا به کامیون پزشکان بدون مرز حمله کردند اما خودرو فقط حامل دارو بود. لو توضیح داد که شورای پناهندگان نروژی نیز ارتباط خود را با تیم امداد خود از دست داد «به دلیل قطع کابل اینترنت مورد استفاده برای چادر. نقشه‌ای که اسرائیل هفته گذشته برای هشدار به ساکنان محل حمله ارائه کرد، اگرچه دستور تخلیه شش منطقه از خان یونس را در روز شنبه صادر کرد، اما اجرای این دستورالعمل فاجعه‌بار بود. تعداد آوارگان داخلی در سرزمینی که 60 درصد ساختمان ها ویران یا آسیب دیده اند چندین برابر افزایش یافته است.

یکی از مقامات سازمان پزشکان بدون مرز با شکایت از اینکه این سازمان حتی اجازه ندارد مجروحان را به مصر منتقل کند، گفت: «این یک سیستم ظالمانه است. مقامات Save The Children خاطرنشان کردند که مناطق امن فرضی تعیین شده توسط ارتش اسرائیل فقط یک سراب هستند، زیرا مناطق امن فرضی محافظت نمی شوند، چیزی در آنجا ارائه نمی شود یا در دسترس نیست.

سازمان های غیردولتی به بخش هایی از زمین به عنوان المواسی اشاره می کنند، منطقه ای بیابانی در جنوب غربی غزه که ده ها هزار نفر به اجبار به آنجا فرستاده شده اند، در حالی که هیچ خدمات، مدرسه یا مراکز بهداشتی وجود ندارد. امدادگران در منطقه هشدار می دهند که کالاهای اساسی مانند دستمال مرطوب، پوشک و مواد شوینده لباسشویی در غزه رو به اتمام است. آنها همچنین اشاره می کنند که آب با قیمت بالایی در بازار فروخته می شود و می تواند روزانه 20 دلار برای یک خانواده هزینه داشته باشد. به دلیل کمبود محصولات بهداشتی و مصرف آب آلوده، حدود 80000 بیمار مبتلا به اسهال هستند که به ویژه برای خردسالان خطرناک است، زیرا آنها در معرض خطر کم آبی بیشتری هستند. خردسالان تقریباً نیمی از جمعیت 2.3 میلیون نفری غزه را تشکیل می دهند.

نونس ویلاورده خاطرنشان می کند که برخی از مقامات اسرائیلی از مردم غزه به عنوان “حیوانات” یاد می کنند، که آنها را متقاعد می کند که هیچ دلیلی وجود ندارد که اسرائیل به این جمعیت اجازه دسترسی به غذا، نوشیدنی یا هر چیز دیگری را بدهد. نونس ویلاورده می‌گوید: «ما با مسخره‌ای روبرو هستیم که در آن ایالات متحده تظاهر به اعمال فشار می‌کند، اما در واقع پوشش دیپلماتیک و نظامی برای اسرائیل فراهم می‌کند تا بتواند سریع و کارآمد به اهداف خود دست یابد. وی خاطرنشان می کند که با وجود تلاش های اسرائیل، این رژیم هرگز نمی تواند حماس را نابود کند زیرا دستیابی به چنین هدفی از نظر نظامی غیرممکن خواهد بود.