استرس محل کار، خوردن و سیگار کشیدن؛ 3 روی سرطان خون/ متاسفانه سن این بیماری به کودکان رسیده است


ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803221

شهاب الدین سهرابانی گفت: خوشبختانه سرطان خون در کودکان تا حد زیادی قابل درمان است، اما هر چه سن شما بیشتر باشد کمتر به درمان پاسخ می دهید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک فوق تخصص خون و سرطان گفت: متاسفانه سرطان خون ناشی از افزایش سن که باعث تکثیر غیرطبیعی و غیرطبیعی گلبول های خون اعم از سفید، قرمز و پلاکتی می شود، می تواند منجر به سرطان خون شود. میزان ابتلا به این بیماری در کودکان کاهش یافته است.

شهاب الدین سهرابخانی افزود: خوشبختانه برخی از انواع سرطان خون در کودکان تا حدود زیادی قابل درمان است اما هر چه سن شما بیشتر باشد کمتر به درمان پاسخ می دهید. عوامل خطر این بیماری عبارتند از: اشعه، رژیم غذایی، استعمال دخانیات و سیگار، الکل، عفونت های ویروسی در دوران کودکی.

وی سابقه بیماری های خانوادگی و ارثی، مواد شیمیایی و استرس محیط کار را در بروز سرطان خون موثر دانست و گفت: علائم این بیماری ساده و شایع است و شامل سرماخوردگی مکرر، ضعف و بی حالی، بی اشتهایی، خستگی زودرس، کبودی مکرر، درد بدن، درد استخوان و بزرگ شدن غدد لنفاوی.

سهراب هانی گفت: خوشبختانه با داروهای جدید هر کدام علائم درمانی خاصی دارند اما با توجه به اینکه متاسفانه احتمال بازگشت سرطان خون وجود دارد، پیوند مغز استخوان در نظر گرفته شده است. کشور ما یکی از کشورهای پیشرو در زمینه مغز استخوان است و امروزه بسیاری از انواع سرطان را درمان می کند.

البرز استاد دانشگاه علوم پزشکی در خاتمه گفت: البته باید علائم عمومی و اولیه را در نظر داشت تا روند بهبودی تسریع شود و نادیده گرفته نشود، زیرا در مراحل اولیه بیماری بسیاری از این علائم را می توان شناسایی کرد و از چندین استراتژی درمانی استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید