نصب قفسه و ته سیگار در اماکن عمومی ممنوع است/ سیگار سالانه 40 هزار میلیارد تن به نظام سلامت آسیب وارد می کند


ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854700

مدیر اداره محیط زیست و بهداشت حرفه ای معاونت بهداشت کرمان:

احمدپور گفت: استعمال دخانیات سالانه 40 هزار میلیارد تن خسارت مستقیم و غیرمستقیم به نظام سلامت کشور وارد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا احمدپور، مدیرکل حفاظت کار و محیط زیست استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به ممنوعیت هرگونه تبلیغات دخانیات گفت: با وجود مصوبه ساماندهی دکه های سیگار در مغازه ها، همچنان در سوپرمارکت ها و مراکز خرید وجود دارد. ، دکه های سیگار به وضوح قابل مشاهده است و حتی تبلیغات به صورت رایگان قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: در حالی که بر اساس ماده 3 قانون جامع مبارزه با دخانیات، هر گونه تبلیغ دخانیات ممنوع است، بنابراین یکی از مصوبات شورای بهداشت، بحث ساماندهی این پنجره ها بود.

معاون وزیر بهداشت، رئیس سازمان محیط زیست و بهداشت حرفه ای افزود:

وی افزود: قطعا تبلیغات هر محصول باعث می شود افراد حتی برای یک بار هم که شده آن ها را به خرید این محصول ترغیب کنند، امروزه در اکثر فروشگاه های کوچک و بزرگ می توان پایه های سیگار را دید که در رنگ ها و طرح های مختلف طراحی شده اند.

وی گفت: شهروندان برای گزارش و گزارش موارد غیرقانونی مرتبط با استعمال دخانیات با شماره تلفن ۱۹۰ «سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» تماس بگیرند.

احمدپور در پایان گفت: استعمال دخانیات سالانه ۱۴۰ هزار میلیارد تن آسیب مستقیم و غیرمستقیم به نظام سلامت کشور وارد می کند و جمعیت بالای ۱۸ سال مصرف روزانه سیگار بالایی دارند. او تعجب می کند که چرا نمی توان با تبلیغ، تولید و فروش سیگار مخالفت کرد؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید