ایجاد گشت مرد؛ کراوات، پاپیون، تی شرت، زیورآلات و شلوار زیپ دار ممنوع است/ گشت های نامحسوس در کلیه ادارات، مشاغل، درمانگاه ها، داروخانه ها و اماکن عمومی/ عکس پروفایل باید اسلامی باشد.

ایجاد گشت مرد؛  کراوات، پاپیون، تی شرت، زیورآلات و شلوار زیپ دار ممنوع است/ گشت های نامحسوس در کلیه ادارات، مشاغل، درمانگاه ها، داروخانه ها و اماکن عمومی/ عکس پروفایل باید اسلامی باشد.

روز جدید هر چیزی که به کارمند زن مسلمان بازخورد منفی بدهد ممنوع است.

گشت ارشاد مرد هم آمد. یک مقام مسئول در ستاد روابط عمومی مشهد با بیان اینکه آقایان نیز بدپوشش می شوند و با آنها تذکر و برخورد می شود، گفت: حجاب و پوشش آقایان شامل کراوات، پاپیون و سایر نمادهای غربی، تی شرت، پیراهن های تنگ و کوتاه، بدن و لباس است. از تکه دوزی، طلا و جواهرات استفاده نکنید.

سومین هفته خرداد بود که «اردوگاه سوم 21» رسماً در خراسان رضوی آغاز به کار کرد. این اردو با هدف “ارتقای وضعیت حجاب و عفاف در موسسات” با ابلاغ شاخص های عفاف و حجاب به نهادها و نظارت بر اجرای آنها تا 31 تیرماه که روز عفاف و حجاب است، با توجه به آنچه در متن مکتوب ذکر شد، برگزار می شود. از طرح

با توجه به آنچه در متن اردوی 21 تیر آمده، عفاف به عفاف بینایی، عفاف گفتار، عفاف حرکات و حالت ها، عفاف ارتباطی، عفاف و عفاف پوشش تقسیم می شود و حجاب برای بانوان شامل می شود. در رنگ چادر و ماسک، کت، شلوار، جوراب، کفش و لباس کار می کند. از نظر این اردو، کراوات، پاپیون و سایر نمادهای غربی، تی شرت، پیراهن های تنگ و کوتاه، لباس های باز و وصله دار، طلا و زیور آلات، شلوار زیپ دار و …. در پوشش و حجاب مردانه نباید استفاده شود.

این طرح همچنین برخی از ویژگی های مشترک را برای مردان و زنان فهرست می کند. عدم استفاده از تصاویر غیرمجاز بدون پوشش اسلامی در فضای مجازی به عنوان عکس پروفایل، خودداری از بکارگیری زنان در سمت ها و پست های سازمانی ویژه آقایان و بالعکس، تعیین منشی یا مدیر دفتر مرد برای مدیران مرد و مدیر زن برای مدیران زن و غیره. بر. یکی از مهم ترین ویژگی های مشترک است. همچنین در تبصره ای استخدام منشی بدون حجاب، تخلف مضاعف است.

مهدی رضایی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: از سال 1384 بر اساس مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی، 32 نهاد موظف به انجام وظایف میدانی شده اند. عفاف و حجاب و تصریح می کند: یکی از نهادهای مذکور در این مصوبه که دارای اختیارات قانونی است، ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و این ستاد موظف شد شاخص های عفاف و حجاب را محاسبه و ابلاغ کند. آن را به ادارات و موسسات مختلف ارسال می کند.

این مصوبه از آن زمان تاکنون مورد غفلت قرار گرفت و در نهایت حدود آبان ماه 1400 این شاخص ها جمع آوری و اعلام شد. از آنجایی که مدیر هر اداره، رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر نیز هست، وظیفه نظارت بر این امور را بر عهده دارد.

بحث پوشش و مقررات در همه جای دنیا وجود دارد و فردی که در جمهوری اسلامی کار می‌کند و حقوق می‌گیرد باید دستورالعمل‌ها و معیارهایی را در پوشش خود رعایت کند. البته اگرچه پیش‌بینی می‌کردیم که اوضاع وخیم باشد، اما پس از بازدید و ارزیابی‌ها مشخص شد که مشکل چندانی نیست. اکثر مردم به تنهایی متوجه این موضوع می شوند و ما هیچ پوشش غیرعادی نداشته ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در پاسخ به سوالی مبنی بر روند اجرایی و گستره جغرافیایی و عملیاتی این طرح، اظهار کرد: تمامی اماکن اعم از درمانگاه، داروخانه، ادارات، سازمان ها، بانک ها، دفاتر پیشخوان دولت و … می باشد. ; تامین نیروی انسانی برای بازرسان و ارزیابان مشکلی ندارد و در صورت نیاز می توانیم این 108 تیم را افزایش دهیم.

در محدوده خارج از مشهد و سایر شهرهای خراسان رضوی مشکل خاصی وجود ندارد و شاید در شهرهای بزرگتر مانند نیشابور و سبزوار نیز این طرح با جدیت بیشتری دنبال شود، زیرا هنوز گزارش خلاصه شهرستان ها به دست ما نرسیده است.

گشت نامحسوس مرحله سوم ارزیابی است

رضایی درباره گشت های نامحسوس عفاف و حجاب گفت: اردوی بیست و یکم در قالب دستورالعمل های کشوری در حال پیگیری است. این دستورالعمل می گوید که چک ها در سه مرحله است. مرحله اول خودارزیابی دستگاه هاست. پس از ابلاغ شاخص های عفاف و حجاب، این وظیفه روسای دستگاه هاست که اگر فکر می کنند مشکلی در زیر مجموعه خود وجود دارد، آن مشکل را رفع کرده و فرم های خودارزیابی را به ستاد ارسال کنند.

مرحله دوم بازرسی شخصی ناظران و ارزیابان ستاد است که امر به معروف و نهی از منکر است و فقط به سازمان مذکور مراجعه می کنند و حتی اگر زن یا مردی موردی را رعایت نکرده باشد نیازی به تذکر به آن فرد نیست. پس از بازدید شخصی نیز در صورت وجود مشکل، شخصاً برای مدیر دستگاه ارسال می شود.

از سوی دیگر، از آنجایی که برخی افراد معاینه حضوری را دوست ندارند و ممکن است مثلاً یک روز مرخصی بگیرند تا در آن روز در مجتمع حضور نداشته باشند، در دستورالعمل کشوری آمده است که نظارت دقیقی وجود داشته باشد تا مورد نادیده گرفته شود

سازمان های نظارتی، بسیج کارمندان و… از جمله نهادهایی هستند که در این زمینه با ستاد امر به معروف و نهی از منکر همکاری می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ناظران نامحسوس شامل همان تیم های 108 نفره می شوند یا خیر، گفت: ناظران نامرئی از این گروه ها جدا هستند و ناظران نامرئی متحد نیستند.

عوامل و افرادی هستند که به صورت انفرادی در جاهای مختلف کار می کنند و گزارش می دهند. البته تاکنون گزارشی از ناظران نامرئی دریافت نکرده ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی درباره انتشار فیلمی در فضای مجازی که در آن می گویند ناظران عمرو به معرفت جلای دست زنان را چک می کنند، گفت: دستگاه هایی وجود دارد؛ این فیلم در فضای مجازی منتشر شده است. به مواردی مانند تنگ یا گشاد بودن لباس، سایز لباس، کفش پاشنه بلند و … زیاد توجه نکردم. در این موارد، اما هر چیزی که بازخورد منفی از یک کارمند مسلمان ایرانی ایجاد کند، در این معیارها گنجانده شده است. در مورد آرایش صورت، فقط آرایش سنگین ممنوع است.

رضایی با اشاره به بازرسی پوشاک آقایان گفت: در حوزه آقایان هم تخلفاتی شنیده می شود که البته کمتر گزارش شده است.از جمله آن گزارش ها پوشیدن شلوار زیپ دار بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر بررسی مجرد یا متاهل بودن افراد افزود: وضعیت تأهل و مجرد بودن افراد بررسی نمی شود و ستاد 21 تایر و مدیران این ستاد کاری به این امور ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید