شب جهنمی صهیونیست ها در درگیری بیت لحم

مجروح شدن این جوان فلسطینی همزمان با ورود به شهرک صهیونیست نشین «مالیا ادومیم» در قدس اشغالی و در حوالی بیت لحم، شامگاه چهارشنبه شاهد تیراندازی «عدی التمیمی» جوان فلسطینی بود. التمیمی که چهارشنبه شب در عملیات ورودی شهرک صهیونیستی معالیه ادومیم به شهادت رسید، رهبر عملیات اخیر شوفات نیز بود که منجر به کشته شدن یک نظامی صهیونیست و زخمی شدن چند تن دیگر شد. سربازان برخی منابع مدعی هستند که وی در جریان عملیات علیه اشغالگران یک کلت کمری، یک سلاح سرد و یک نارنجک دست ساز به همراه داشته است.

پیشتر روز دوشنبه سه فلسطینی قصد داشتند با خودروی سواری نظامیان صهیونیست را در چهارراه معالیه ادومیم در نزدیکی بیت المقدس زیر گیری کنند که بر اثر تیراندازی صهیونیست ها مجروح شدند و 3 نفر از نظامیان صهیونیست نیز در این عملیات شرکت داشتند. آنها مجروح شدند.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر پس از آغاز اعیاد یهودیان تدابیر ویژه ای را در قدس اشغالی اجرا کرد و در این مدت حملات شهرک نشینان به مسجد الاقصی افزایش چشمگیری داشت. از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل ترس از انتفاضه مسلحانه در کرانه باختری، عملیات نظامی خود را علیه این منطقه به ویژه دو شهر جنین و نابلس تشدید کرده است.

تنش ها و درگیری ها در کرانه باختری در چند ماه گذشته چندین برابر شده است و سازمان ملل در آخرین گزارش خود اعلام کرد که امسال مرگبارترین سال در کرانه باختری و قدس اشغالی از سال 2006 بوده است. لوسیا علمی، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی نگرانی خود را از افزایش سرکوب‌ها و محدودیت‌های اعمال‌شده برای عبور از کرانه باختری از جمله قدس شرقی اشغالی ابراز کرد و افزود: در سال 2022، حداقل 105 فلسطینی از جمله 26 کودک بودند. کشته شدن توسط نظامیان صهیونیست، سال 2022 را به خونین ترین سال از سال 2006 تبدیل کرد و میانگین ماهانه تلفات فلسطینی ها نسبت به سال گذشته 57 درصد افزایش یافت.

هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت: از ابتدای اکتبر سال جاری تاکنون 15 فلسطینی از جمله 6 کودک توسط نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری و بیت المقدس کشته شده اند و به نظر نمی رسد که قربانیان تهدید ملموسی داشته باشند.

لوسیا ایلامی در ادامه به محدودیت‌های رژیم صهیونیستی برای تردد در شعافات، بیت‌المقدس شرقی و نابلس اشاره کرد و گفت: این اقدامات دسترسی بسیاری از مردم به آموزش، بهداشت و درمان و معیشت را محدود کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید