صهیونیست ها برای فرار از جنگ تمام عیار، الجلیل/کرانه باختری را به سناریوی غزه دیگری تبدیل کردند.


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895587

یک کارشناس مسائل منطقه گفت: رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از جنگ تمام عیار، سناریوی جنگ در الجلیل را با حزب الله لبنان ارائه می کند تا وانمود کند در صورت درگیری نظامی، درگیری با حزب الله خواهد بود. محدود به یک منطقه

«جعفر قنادباشی» کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وی با اشاره به تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه الجلیل و احتمال درگیری بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی در آن منطقه، گفت: این ادعای رسانه های رژیم صهیونیستی بیشتر برای پنهان کردن نگرانی های اصلی صهیونیست ها است. از جمله نگرانی آنها در مورد روند توسعه در منطقه کرانه باختری.

وی با اشاره به اینکه هر زمان از مواضع رژیم صهیونیستی صحبت می کنیم باید در نظر داشته باشیم که صهیونیست ها برای سرپوش گذاشتن بر نگرانی های خود همواره حقایق را تحریف می کنند، تصریح کرد: صهیونیست ها همیشه مسائل را بزرگنمایی می کنند. آنها مهم هستند تا افکار عمومی و رسانه های آزاد جهان از پرداختن به مشکلات اصلی خود منحرف شوند.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در حال حاضر سه دغدغه بزرگ در منطقه دارد اما با طرح موضوع درگیری در منطقه الجلیل سعی در سرپوش گذاشتن بر نگرانی های خود دارد، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی دغدغه های خرد و کلان زیادی دارد. در منطقه بله، اما یکی از دغدغه های اصلی آنها تبدیل کرانه باختری به غزه دیگری است.

قندباشی با اشاره به اینکه کرانه باختری در حال مسلح شدن و تبدیل شدن به غزه ای دیگر است و این موضوع صهیونیست ها را به وحشت می اندازد، ادامه داد: نشانه های فراوانی که کرانه باختری به سلاح گرم مسلح می شود، رژیم صهیونیستی را بیش از آنچه که هستند مضطرب می کند و آنها را به وحشت می اندازد. نگران تکرار حوادث غزه در این منطقه هستند، زمانی هدف صهیونیست ها ماندن در غزه بود اما امروز این منطقه به منطقه ای با نیروهای نظامی تبدیل شده و صهیونیست ها مجبور به ترک این منطقه شده اند.

وی نگرانی دوم صهیونیست ها را کمک های سیاسی، تبلیغاتی و لجستیکی حزب الله لبنان به کرانه باختری عنوان کرد و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نگران حمایت حزب الله لبنان از مردم کرانه باختری است و تلاش می کند. گسترش مناطق جغرافیایی موجود برای پیوستن به حزب الله در نابودی مبارزان فلسطینی فعال در کرانه باختری.

صهیونیست ها می دانند که جنگ آینده با حزب الله برای آنها بسیار خطرناک است

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه صهیونیست ها در حال حاضر علاوه بر مشکلات منطقه ای با مشکلات سیاسی زیادی در درون این رژیم نیز مواجه هستند، ادامه داد: مشکلات سیاسی رژیم صهیونیستی از مشکلات پارلمان این رژیم تا دوره نخست وزیری را شامل می شود. و وضعیت داخلی صهیونیست ها، اما آنها سعی می کنند وانمود کنند که نقشه های سیاسی و نظامی خود را به صورت مسالمت آمیز انجام می دهند.

گنادباشی با اشاره به اینکه کرانه باختری به دلیل رفتار تهاجمی رژیم صهیونیستی سرشار از روحیه جنگندگی است، گفت: امروز رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری نگران گسترش دامنه مبارزات در شهرهای مختلف این منطقه از فلسطین و فلسطین است. تصور می کند که از طریق سرکوب بی رحمانه جوانان. و جوانان فلسطینی قادر خواهند بود از مسلح شدن کرانه باختری جلوگیری کنند و با انجام آموزش در منطقه الجلیل، هرگونه امکان عملیات مشترک بین حزب الله و گروه های مبارز فلسطینی را از بین ببرند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی نیز در تلاش است تا از جنگ همه جانبه با حزب الله جلوگیری کند، تاکید کرد: صهیونیست ها می دانند که جنگ پیش رو با حزب الله برای آنها بسیار خطرناک است، بنابراین سعی می کنند در عرصه رسانه ای از آن دوری کنند. وانمود کنید که قرار نیست با همه لبنان و حزب الله بجنگند و اگر جنگ دیگری رخ دهد، درگیری ها به منطقه الجلیل محدود می شود.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اقدامات دیگر صهیونیست ها برای قدرتمند جلوه دادن این رژیم، تصریح کرد: ادعای اخیر رسانه های آمریکایی و صهیونیستی مبنی بر مجوز بایدن برای جنگ با ایران نیز در این زمینه ادعایی بی اساس تلقی می شود. رهبران رژیم صهیونیستی بیش از هرکسی می دانند که گزینه هایشان چقدر محدود است، زیرا نمی توانند بیش از دو روز در جنگ با غزه کوچک دوام بیاورند.

گنادباشی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از واکنش حزب الله لبنان در صورت وقوع جنگ هراس دارد، تاکید کرد: صهیونیست ها بر منطقه گازی دریای مدیترانه ادعایی دارند و با طرح این ادعا درصدد از بین بردن حقوق مردم هستند. ملت لبنان به همین دلیل است که آنها سعی می کنند در صورت وقوع جنگ با حزب الله در منطقه گاز مشترک در دریای مدیترانه از جنگ احتمالی جلوگیری کنند، بنابراین در تلاش هستند تا از هر گونه جنگی جلوگیری کنند، بنابراین در حال حاضر روی نحوه مذاکره درباره گاز تمرکز می کنند. اختلافات با لبنان

دیدگاهتان را بنویسید