برنامه صهیونیست ها برای ساخت 28 مجتمع شهرک سازی در کرانه باختری

این روزنامه اشاره کرد که ساخت 3 مجتمع شهرک سازی قرار است چند روز پس از سفر هفته جاری جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به سرزمین های اشغالی آغاز شود.

جزئیات بیشتری از این اقدام اشغالگری توسط نیروهای صهیونیست علنی نشده است اما اعلام آن همزمان با سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به تل آویو نشان می دهد که برای آمریکایی ها اشغالگری رژیم صهیونیستی حتی در مناطق اشغالی است. کرانه باختری رود اردن که مغایر با قطعنامه سازمان ملل است، موضوعی پذیرفته شده است، هرچند مقامات آمریکایی و وزارت خارجه این کشور در مواضع خود مخالفت آشکار خود را با شهرک سازی غیرقانونی صهیونیست ها در کرانه باختری اشغالی اعلام می کنند.

پیش از این موسسه صهیونیستی صلح نو با انتشار گزارشی در سایت خود اعلام کرد: حجم شهرک سازی در کرانه باختری (از جمله قدس اشغالی) در دوران نخست وزیری نفتالی بنت نسبت به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو 62 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش میزان تخریب منازل و اماکن متعلق به فلسطینی ها نیز در دوره نخست وزیری بنت نسبت به کابینه قبلی 35 درصد افزایش یافته است.

همچنین در این مدت 6 مجتمع شهرک سازی غیرقانونی در کرانه باختری ایجاد شد که ساخت آنها مغایر با قوانین داخلی رژیم صهیونیستی بود.

در گزارش سازمان صهیونیستی صلح نو آمده است که در زمان نخست وزیری نفتالی بنت، پروژه های استراتژیک مرگبار شانس زندگی و بقای فلسطینی ها را از بین برد و راه حل دو دولتی و هرگونه حل و فصل سیاسی را بیش از پیش پیش برد.

لازم به ذکر است نفتالی بنت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی دو هفته پیش به دلیل افزایش اختلافات سیاسی و تضعیف ائتلاف وی، تصمیم به انحلال کنست و تشکیل کابینه انتقالی به ریاست یایر لاپید گرفت و از قدرت استعفا داد. .

دیدگاهتان را بنویسید