مخالفت ایالات متحده با ادامه شهرک سازی ها در کرانه باختری

زمان: 10:06
منتشر شده در: 1400/07/18
کد خبر: 1774769

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که کشورش با استقرار در کرانه باختری مخالف است و گفت برای افزایش تنش ها باید اقدام یکجانبه انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از آنکه نفتالی بنت ، نخست وزیر اسرائیل با مخالفت با توقف ساخت شهرک ها در کرانه باختری مخالفت کرد و گزارشی از فشارهای واشنگتن بر تل آویو در این زمینه منتشر کرد ، وزارت خارجه آمریکا موضع خود را در مورد توسعه شهرک های صهیونیستی مجدداً تکرار کرد.

ند پرایس ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره فشارهای واشنگتن بر تل آویو برای توقف ساخت و ساز ، گفت که دولت جو بایدن به شدت با ساخت یک طرفه زمین های خصوصی فلسطین مخالف است.

به نقل از جروزالم پست ، پرایس توضیح داد: “ما هرگز در مورد مذاکرات دیپلماتیک شخصی خود صحبت نمی کنیم ، مذاکراتی که در گذشته داشته ایم و در آینده چه با همکاران اسرائیلی یا با شریک دیگر ما.” . “

وی گفت: “اما کافی است بگویم که ما موضع خود را بسیار شفاف اعلام کرده ایم و اقدامات یک جانبه مانند فعالیت های شهرک سازی را به روشنی بیان کرده ایم.” در واقع ، من موضع ایالات متحده در مورد شهرک سازی ها را مجدداً تکرار کرده ام و نباید در این مورد س beالی وجود داشته باشد. »

بر اساس این گزارش ، دیپلمات آمریکایی افزود: ما معتقدیم ضروری است که همه طرفها از اقدامات یکجانبه که باعث تشدید تنش ها و تضعیف تلاشها برای دستیابی به راه حل دو دولتی می شود خودداری کنند.

به نقل از جروزالم پست ، پرایس همچنین گفت که ایالات متحده با کمک های تشکیلات فلسطینی برای عوامل فلسطینی زندانی و اعضای خانواده شهدای فلسطینی مخالف است ، اما خشونت شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی ها را نیز محکوم کرد.

پیشتر مقامات آمریکایی و صهیونیستی به وب سایت Axis گفته بودند که کاخ سفید به کابینه تل آویو فشار می آورد تا از اقامت در کرانه باختری خودداری کند.

انتهای پیام /

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید