پیاده روی اربعین نشان دهنده عظمت شیعیان است/ هر زائری یک واسطه است


ساعت: 08:48
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894867

لخ علی آبادی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین عظمت تشیع را نشان می دهد، گفت: رسانه های واقعی باید اخبار شایعه پراکنی و تفرقه افکنی دشمنان را خنثی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، هر ساله با فرا رسیدن اربعین حسینی، کربلای معلی مملو از شور و شعور حسینی می شود و عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) طولانی ترین راهپیمایی جهان را به سوی حرم معشوق برپا می کنند تا پیکرهای خود را جلا دهند. و روح ها

در این مسیر که بزرگترین اجتماع انسانی است، شادی زائران وصف ناپذیر است و احساس خستگی و کم خوابی وجود ندارد. عاشقان و زائران پیمودن راه کربلا و حسین (ع) را ارج می نهند و آرزو می کنند از کشتی نجات و هدایت حسین (ع) عقب نمانند.

از آنجایی که این بزرگ ترین اجتماع بشری چون خاری در چشم دشمنان است و نقشه های شوم آنان را خنثی می کند، همه ساله به طرق مختلف تلاش می کنند تا این حماسه بی نظیر را ابری کنند، غافل از اینکه عشق حسین (ع) در جهان می جوشد. روح و هرگز خاموش نمی شود.

این روزها بسیاری از شیفتگان و عاشقان حسین (ع) اعم از زن و مرد و پیر و جوان سعی می کنند حتی با ریختن یک فنجان چای از زائران اباعبدالحسین (ع) پذیرایی کنند تا در این بزرگوار سهمی داشته باشند. حماسه، مردم کلام هم می توانند. برکت طلبی از نام حسین (علیه السلام)، عشق، ایثار و مهربانی خالصانه باید در ایام پیاده روی اربعین ثبت شود، زیرا تمام تلاش دشمن برای تحریف حماسه جهانی اربعین است.


6dd5a54e c982 4456 938e c932e3fcf9f0 خبر خاکستری


ضرورت به روز رسانی و ثبت حماسه بزرگ اربعین به نحو احسن ما را بر آن داشت تا با روح الله لک علی آبادی، کارشناس مسائل سیاسی گفت و گو کنیم که در ادامه مشخصات وی را مشاهده می کنید.


چرا دشمن درصدد کاهش تجمع عظیم اربعین است؟

روح الله لک علی آبادی: ابتدا باید بدانید که بسیاری از اوقات اخباری که در فضای مجازی یا برخی رسانه ها پخش می شود اصلا صحت ندارد. منافقین همیشه فقط به مسئله جمهوری اسلامی نگاه نمی کنند، بلکه با ایرانی ها دشمنی دارند، بنابراین نمی توان به راحتی از این موضوع گذشت و فکر کرد که دشمن دست از دشمنی کشیده است. حالا دشمن می تواند نقاب های مختلفی داشته باشد، گاهی اسرائیل و رژیم صهیونیستی وارد یک ماجرا می شوند، مثلا وهابی ها گاهی مستقیم و گاهی غیرمستقیم وارد یک موضوع می شوند.

پیاده روی اربعین دانشگاهی برای مردم سازی است. اگر پیاده روی اربعین را تجربه کرده باشید، ظاهر آن را در مردم می بینید و می بینید که مردم با یکدیگر چگونه رفتار می کنند و می بینید که چقدر فضای ایثار حاکم است و اربعین در این پیاده روی چه خوبی وجود دارد. قطعاً از لطف و یاری امام حسین (ع) است.

پیاده روی اربعین به خصوص امروز که به صورت خانوادگی انجام می شود یعنی زن و مرد و پیر و جوان و بچه در این مسیر حرکت می کنند صد در صد فرهنگی است ثانیا پیاده روی اربعین قطعا یک فعالیت مذهبی است. یعنی در این پیاده روی عظمت را بر گردن نشان می دهد، بسیاری از ادیان شرکت می کنند و برخی چشم ندارند که این عظمت و شکوه را ببینند.

در مرحله بعد پیاده روی اربعین یک حرکت سیاسی است و در واقع اعلام حضور همه جوانان و خانواده ها در این مسیر نشان می دهد که همه ما شیعیان در یک نقطه و فضای مشترک هستیم که همان بخشش خط قرمز حسینی است. خط سبز انتظار، پس دشمنان منافقند، چه صهیونیست باشند و چه وهابی، همه تلاش خود را می کنند تا در این راه بجنگند.


e6ffba90 467b 4608 b83d 11ad73694838 خبر خاکستری



با توجه به رفتار سرکش برخی از عراقی های ناشناس در راهپیمایی اربعین، مردم به ویژه مردم کلام چگونه می توانند این اقدامات سرکش را خنثی کنند؟

لک علی آبادی: متأسفانه عده ای ناآگاه در عراق از نژادپرستی صحبت می کنند و سعی در شکستن این درخت تنومند و سالم دارند. پس باید هوشیار باشیم و هیچ خبری منتشر نکنیم.متاسفانه گاهی اصلا خبری ساخته می شود مثلا گاهی اخبار مربوط به کشورهای دیگر با زیرعنوان های ساده به جامعه ما داده می شود.

خبرگزاری ها، خبرگزاری ها، مطبوعات، رسانه های واقعی و به ویژه صدا و سیما در این حوزه رسالت دارند و نیاز به مجموعه ای، رسانه ای قوی از صدا و سیما، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تا واقعیت های جهان اسلام است. جامعه و حتی کشور ما ارتباط صحیح و به روز و به روز داشته باشیم تا دست کسانی را که آگاهانه سعی در صدمه زدن به این راه ارزشمند دارند ببندیم.

به روز بودن رسانه ها بسیار مهم است زیرا برخی از شرکت هایی که خود را رسانه ای می کنند در واقع شایعه و اختلاف نظر هستند، بنابراین این رسالت بر عهده رسانه ها و افرادی است که مخالف حرکت اربعین، نهضت امام هستند. حسین (ع)، جبهه جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی متعهد به ارائه اطلاعات به روز و دقیق در این زمینه است.

این مشکل به یک گروه بسیار قوی نیاز دارد، مثلاً اگر همه افرادی که در پیاده روی اربعین شرکت می کنند، اگر فقط یک مطلب در فضای مجازی بگذارند، آن وقت می دانیم که ما چند عزیز داریم که آماده تقدیم هستند. زندگی آنها به این مدرسه

جالب است که هر سال در ایام اربعین فضاسازی بسیار فشرده ای انجام می شود و باید به یاد داشته باشیم که این جاده کربلا همیشه به این راحتی باز نمی شود و عده ای خوش شانس هستند که در این جاده باشند، اما این جاده همیشه نیست. باز کن. که بارها باز شده و بعد بسته شده انشالله از امروز تا ظهور همیشه باز خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید