راهپیمایی اربعین ترس بر دل دشمنان اسلام می زند/ پیاده روی اربعین نماد وحدت امت اسلامی است


ساعت: 17:07
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1895065

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین هراس را در دل دشمنان اسلام می اندازد، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین همه ادیان و مذاهب را در زیر پرچم «حب الحسین یجمعنا» متحد می کند. در جهان بی نظیر .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی امام جمعه چهاربرج در گفت و گو با خبرنگار آروم نیوز با بیان اینکه پیاده روی اربعین نماد همبستگی مسلمانان است، اظهار داشت: پیاده روی اربعین جلوه ای از آداب، فرهنگ و تاریخ شیعه است. که همبستگی اجتماعی بزرگی را شکل می دهد که به عنوان بزرگترین کنگره بین المللی نیز شناخته می شود.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه در پیاده روی اربعین شاهد شور و نشاط حسینی هستیم، افزود: کنگره اربعین به صورت خودجوش تشکیل شد و در این گستره شاهد تبلور شور حسینی و عشق و ارادت مردم به امام حسین (ع) هستیم.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین ابعاد جهانی بسیاری دارد که قابل توجه است، تصریح کرد: راهپیمایی اربعین همه مذاهب و مذاهب را در زیر پرچم «حب الحسین یجمانه» که در دنیا بی نظیر است، متحد می کند.

جلالی تصریح کرد: راهپیمایی و راهپیمایی کنگره اربعین به مقوله وحدت مذاهب در اسلام و وحدت مذاهب در جهان رنگ و جان تازه ای بخشید.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به اقتدار عظیم راهپیمایی اربعین گفت: اربعین علاوه بر رویدادهای مذهبی، یک راهپیمایی سیاسی و دیپلماتیک در برابر استکبار و جریان قدرت و فریب در جهان است که تلاش می کند این حرکت عظیم جهانی را تحت الشعاع قرار دهد. نفوذ آن

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین تجلی موفق و متعالی اسلام سیاسی است که می تواند منافع مادی، معنوی و اخروی را برای بشریت به ارمغان بیاورد، تصریح کرد: دشمنان با به حاشیه راندن این حرکت عظیم تلاش می کنند آن را زیر سوال ببرند، اما توجهی به آن ندارند. این که به فرموده پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) در مورد شهادت امام حسین (علیه السلام) حرارتی در دلهای مؤمنان نهفته است که هرگز سرد نمی شود و نمی توانند این حرکت جهانی را به حاشیه برانند.

جلالی به حضور موکب های اربعین در آن ایام و استقبال گسترده عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در این موکب ها اشاره کرد و افزود: شهر چهاربرج نیز موکبی را تدارک دیده و برای خدمت رسانی به کربلای معلی فرستاد. زائران پیاده اربعین.

وی گفت: در این موکب که به نام منتاجران ظاهر نامگذاری شده بود، همه مردم شهر و مسئولین عاشقانه همکاری کردند و در قالب کاروانی متشکل از دو گاری و دو گاری 10 چرخ و یک کیسه اعزام شدند. از مایحتاج این زائران

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید