پیاده‌روی اربعین بیانیه‌ی دفاع از یزید از زمانه است/ ترس غربی‌ها از بیداری اسلام

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این استاد دانشکده و دانشگاه در خصوص فلسفه اربعین و پیاده روی این روزها به خبرنگار خاورستان گفت: مبدأ فلسفه اربعین زیارت اربعین حضرت زینب(س) و اهل بیت طهارت(ع) بود که زیارت داشتند. به کربلا برای اقامه این زیارت و این امر به همین بهانه الگویی برای تشکیل و تحقق راهپیمایی اربعین شد و این سنت ادامه یافت و جاری شد و عاشقان ابی عبدالله علیه السلام شیعه و سنی و حتی مدارس دیگر اعم از مسیحیان و سایر ادیان نیز در این پیاده روی شرکت می کنند و پیاده روی عظیمی صورت می گیرد که در جهان بی نظیر است.

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی افزود: اصل پیاده روی به نوعی تظاهرات علیه نهضت و مردم شهید اباعبدالله محسوب می شود که در واقع راهپیمایی اعتراضی برای این موضوع است که ما بیرون می رویم و عزاداری می کنیم. در دهه اول محرم، سنت های عزاداری وجود دارد.

وی تاکید کرد: اینها در واقع نوعی اعلام توجیه عملی و تظاهرات علیه افرادی است که شهادت الله نوه پیامبر اسلام و فرزند حضرت علی (ع) را به قتل رساندند، ما اهل بیت پیامبر را دوست داریم. “


راه رفتن برای اتمام حجت

به گفته وی، برخی می گویند ما در خانه می نشینیم و برای امام حسین (ع) قرآن می خوانیم و ثواب روحش را می دهیم. به ابی عبدالله و شهدای کربلا هدیه دادند. این خوب است، اما کافی نیست. ما این کار را برای پدربزرگ و مادربزرگ خودمان انجام می دهیم. بیایید با این شخصیت همانطور رفتار کنیم که با پدربزرگ و مادربزرگ خود می کنیم.

وی گفت: کسی مثل اباعبدالله و یارانش که تا آخرین لحظه باید در برابر ظالمان و نهضت مخالف با نهضت حق، همان گونه که برای خویشاوندان خود عمل می کنیم، عمل کند، هیچ عذری برای خواندن قرآن ندارد. در گوشه پستو.”

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: بخشی از راهپیمایی اعلام برائت است و اگر برائت درست نباشد عشق واقعی وجود ندارد. اگر عشق صادق باشد، آدمی را که دوست دارد دشمن خود می داند، نه اینکه ما در گوشه خانه بمانیم و بگوییم به آقایانی که اباعبدالله را کشتند اعتراض علنی نمی کنیم، این برائت واقعی نیست.

به گفته حجت الاسلام عبادی، عشق واقعی عشقی است که همراه با برائت باشد و این امر علنی شود و در واقع یاد و خاطره آنها فراموش نشود، همچنین روایات و توصیه هایی که برای اربعین می شود که آثاری نیز دارد که توجه شود. باید پرداخت شود.


جریان کاذب

این کارشناس مذهبی ادامه داد: نکته بعدی جدای از قسمت تاریخی این اعلامیه توجیهی و راهپیمایی باشکوه توجیه، توجیه حرکت باطلی است که امروز هم وجود دارد و اگر اباعبدالله را دوست داریم باید از مکتب حمایت کنیم. ابی عبدالله و پیرو مکتب آقا، ما باید در دنیا از آن حمایت کنیم و جریان های باطل مخالف این جریان ها را محکوم کنیم.

به گفته حجت الاسلام عبادی امروز هم کربلا برای خودمان است و جریان حق و باطل داریم. طبیعتا اگر بخواهیم پرچمی را در دنیا نام ببریم، نام ابی عبدالله است. ما باید در کنار ظالمان و غارتگران ثروت مردم، اعتقادات و فرهنگ مردم باشیم.

وی تصریح کرد: این راهپیمایی در روز اربعین در واقع یادآور این است که امروز باید بیدار باشیم و این جریان باطل از بین نرفته است و باید به عشق پیامبر اکرم (ص) در خیابان ها بیرون برویم و برای شهادت ابی عبدالله بسوزیم. و برای مردمی که ابی عبدالله را شهید می نامند. آنها شهادت دادند و ما باید بایستیم و از آنها تیشه بجوییم، اینها مواردی است که وجود دارد

وی افزود: دشمنان از راهپیمایی اربعین نگران هستند و درک می کنند که این راهپیمایی بر خلاف منافع آنهاست، منافع آنها تسلط بر جهان اسلام است و برنامه ریزی دقیق سیاسی برای خاورمیانه انجام داده اند.


ابراز نگرانی به دشمنان

این کارشناس مذهبی ادامه داد: نگران این پیاده روی هستند چون زنگ بیداری است. از دشمنان خدا طلب آمرزش کنید، هیچکس را ناراحت نمی کند، اما چون این راه رفتن جنبه تبر دارد، آنها را بسیار نگران می کند و برنامه ریزی دقیقی دارند و اگر کمی هوشیار نباشیم، تعجب می کنیم. که در این مرحله بی فایده است.

به گفته حجت الاسلام عبادی، اسرائیل در خاورمیانه وجود دارد و مورد حمایت آمریکا قرار می گیرد، آنها این اسرائیل را برای یک هدف در این منطقه قرار داده اند و برنامه ریزی دقیقی دارند که خدای خاورمیانه باشد و همه مسلمانان زیر دست باشند. کنترل یهودیان

وی تصریح کرد: در سال 2000 تصویب کردند که اسرائیل از نظر اقتصادی، نظامی و سیاسی قدرت برتر منطقه باشد و برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی کردند که تا جایی که می توانند تمام کشورهای اسلامی را نابود کنند، سوریه و عراق روشن است. نمونه ها، و آنها علاقه ای ندارند باید ثبات وجود داشته باشد، دست های پشت پرده برای رسیدن به این هدف تلاش می کنند.

به گفته وی، این اتفاقات هم در ایران و هم در کشورهای دیگر رخ داده است، در مورد مصر که با آمریکا رابطه برقرار کرده، چه دستاوردهایی داشته است، چه سرمایه‌گذاری‌هایی در کشورش انجام شده و قدرت نظامی ندارد. آنها این کار را عمدا انجام دادند زیرا به دنبال برتری هستند و صرفاً می خواهند بهترین قدرت جهان باشند.


تاکتیک های توطئه

وی ادامه داد: وعده های رنگارنگی به لیبی دادند که نسبتاً قوی بود و موشک ها را تحویل دادند و قرار بود تبدیل به یک قدرت شوند، الان 15 سال است که گرفتار جنگ داخلی هستند اما همچنان مرکزی هستند. و یگان قدرتمند است.اینطور نیست که بتوانند کاری انجام دهند.

وی ادامه داد: در کشورهایی مانند عربستان و امارات چون به نفت خود نیاز دارند تخطی از آن را صلاح نمی‌دانند، اما ساختار اقتصادی خود را نیز به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که قدرتشان مبتنی بر این نباشد. طرف داخلی و قدرت سیاسی هم ندارند 4 موشک کل اقتصادشان را نابود می کند.

به گفته وی، آنها هر چه از دستشان بر می آمد، انجام دادند، داعش را درست کردند، خودشان القاعده را ایجاد کردند تا اسلام را از بین ببرند، چهره اسلام را خدشه دار کنند و قدرت عظیم دینی و فرهنگی اسلام را از بین ببرند و از بین ببرند.
وی افزود: توطئه های سیاسی و امنیتی مفصلی برای ما درست کرده اند. هر کشوری به دنبال منافع خود است که منطقی است و نمی توانیم بگوییم که شما به فکر منافع خود نیستید، اما مشروع یا نامشروع بودن آن محل بحث است.

وی افزود: کشوری که توده های بزرگ امنیتی و سیاسی را سازماندهی کرده، جریان غرب است و باید نسبت به آن هوشیار باشیم. اگر مکان عوض شود و کشوری از شرق چنین نقشه ای بسازد، ما هم با آنها همین موضع را می گیریم، غرب برای ما چه کرده، در حوزه سیاست و امنیت چه ترتیب داده است.


هوشیاری بر اساس مکتب عاشورا

این منطقه و استاد دانشگاه ادامه داد: بی شک هوشیاری جهان اسلام یکی از ارکان تکیه بر حادثه کربلاست و تکیه بر ابی عبدالله شور اسلامی و دینی را به جوش می آورد و مانع تسلط آنها می شود. خودشان هم می دانند که خیلی هم خراب می کنند.

به گفته حجت السلام عبادی، آنقدر با شبهات مختلف کار می کنند و میلیاردرها فقط برای گرفتن امام حسین (ع) از ما پول خرج می کنند، اما با الگوبرداری از امام حسین (ع) و با پیروی از دستورات مقام معظم رهبری، ما خرج می کنیم. باید رهبری کند. بیایید جلوی این مشکل را بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید