لزوم بهره گیری از پیاده روی اربعین برای گسترش فرهنگ اسلام و انقلاب


ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897298

اعضای جامعه مدرسین بر تقویت وحدت در راهپیمایی اربعین و استفاده از این ظرفیت برای گسترش فرهنگ اسلام و انقلاب تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هر ساله با نزدیک شدن به ایام شهادت امام حسین (ع) زیارت امام حسین (ع) و پیاده روی اربعین آغاز می شود. امروزه مردمی از کشورهای مختلف جهان و از هر مذاهب به عراق می آیند تا با هم در مسیر نجف به کربلا قدم بزنند.
البته در دو سال اخیر با شیوع ویروس کرونا در جهان، از گرمای بازدید از این مسیر کاسته شده است، اما متوقف نشده است. امسال که این راه گشوده شد، عاشقان زیادی در آن قدم گذاشتند و به عشق سیدالشهدا با همه سختی ها و مشکلات روبرو شدند.
نهضت بزرگ اربعین حسینی نمایشی از اقتدار و وحدت شیعیان و مسلمانان جهان است. حرکتی که همه دنیا شاهد آن هستند که بسیاری از رسانه های غربی هیچ واکنش و خبری در این باره منتشر نمی کنند و این نشان از هراس آنها از این راهپیمایی بزرگ دارد.
راهپیمایی اربعین یکی از اجتماعات بزرگ برای ایجاد و تقویت وحدت بین مذاهب الهی است که دشمن از این معضل به شدت هراس دارد و برای آن برنامه های زیادی دارد.

1c66984e ebff 4020 9788 38ae7bbe987c خبر خاکستری

تقویت وحدت اسلامی یکی از اهداف راهپیمایی اربعین است
لذا آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به راهپیمایی حسینی در اربعین گفت: مقام معظم رهبری این حرکت عظیم را مختص دین خاصی نمی دانند.
وی ادامه داد: همه اقشار و مذاهب مختلف در این اجتماع بزرگ شیعه شرکت می کنند و این حرکت مختص گروه خاصی نیست و هیچ گروهی حق تصرف آن را به نفع خود ندارد.
یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پیاده روی عظیم اربعین را حرکتی جهانی عنوان کرد و گفت: همه اقشار و مذاهب در این اجتماع بزرگ شیعیان شرکت می کنند و همه با هم در این راه گام بر می دارند.
برای تقویت وحدت اسلامی در راهپیمایی اربعین تلاش کنیم
وی افزود: افرادی که در این حرکت عظیم حضور دارند و در راهپیمایی موفق هستند باید برای تقویت وحدت اسلامی تلاش کنند.
آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه راز ماندگاری دین، اسلام و مذهب شیعه مدیون اباعبدالله الحسین(ع) است، توجه به اهداف قیام امام حسین(ع) را ضروری دانست. .) از طریق راهپیمایی اربعین.

نشر فرهنگ اسلام و انقلاب در مسیر اربعین
همچنین حجت الاسلام حبیب داستانی بنیسی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: این روزها نمازگزاران امام حسین (ع) عازم شدند. پیاده به کربلا برای زیارت در ایام اربعین.
وی ادامه داد: قدمت پیاده روی اربعین به سال ها قبل برمی گردد و علما، بزرگان و عاشقان امام حسین(ع) با همه سختی ها این مسیر را طی کرده اند.
این کارشناس امور مذهبی و فرهنگی با اشاره به اینکه امروز پیاده روی اربعین توسعه یافته است، گفت: هر ساله شاهد بزرگ ترین اجتماع بین المللی در اربعین هستیم که چندین میلیون نفر از همه شیعیان جهان حتی اهل سنت و سایر مذاهب الهی در آن حضور دارند. در این گردهمایی دور هم جمع می شوند و بعد از یک هفته همه به کشور خود باز می گردند.
وی خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین بهترین فرصت برای فرهنگ سازی است.

059d5de2 865b 47f1 b5ad 53d979de0eae خبر خاکستری

حجت‌الاسلام بنیسی گفت: یکی از خدمات اصلی و مهمی که به نمازگزاران امام حسین (ع) ارائه می‌شود، اسکان برای خواب و غذا است. اما از این فرصتی که در این مسیر وجود دارد و این جمعیتی که وجود دارد نتوانسته ایم بهترین استفاده را ببریم و فقط سعی کرده ایم به آنها خدمات مادی ارائه کنیم.
وی افزود: به نظر من اگر امام حسین(ع) زنده بود و چنین جمعیتی دور او جمع می‌شدند، از آن استفاده فرهنگی می‌کردند، یعنی فرهنگ را در سراسر دنیا تصاحب می‌کرد.
این کارشناس مذهبی و فرهنگی گفت: موکب های زیادی در اربعین برگزار می شود و اگر موکب های ایرانی به زائران غذا ندهند، هیچکس گرسنه نمی ماند، زیرا عراقی ها و اعراب محلی در این امر پیشتاز هستند و خیر. آدم بدون غذاست و جایی برای استراحت ندارد.
وی با اشاره به لطف فرهنگی در این مسیر گفت: می توانیم بدون انجام کار سیاسی در این مسیر فرهنگ جاذبه الهی را ایجاد کنیم.
حجت الاسلام بنیسی ادامه داد: ما می توانیم فرهنگ اسلام، فرهنگ انقلاب اسلامی و… را ترویج دهیم. از طریق رسانه ها، محصولات فرهنگی یا بازی در این جامعه عظیم.
وی گفت: این افراد وقتی به کشور و خانه خود باز می گردند از این محصولات فرهنگی استفاده می کنند به این ترتیب بعد از اربعین فرهنگ سازی نیز انجام می شود.
این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به اینکه می توانیم محصولات فرهنگی مناسبی را در کنار غذا عرضه کنیم، تاکید کرد: از این جماعت و از پیاده روی خود جوشش بزرگ که بدون هیچ فراخوانی ایجاد شد، می توان نیروهای بزرگ شیعه را در دنیا ایجاد کرد. و فرهنگ دفاع مقدس و جهاد را گسترش دهید.

وحدت بین ادیان الهی از برکات پیاده روی اربعین است
از سوی دیگر آیت الله سیداحمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان به مراسم پیاده روی اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: همه ساله شاهد حضور خیل عظیمی از ایران و سایر کشورها در این مراسم هستیم. پیاده روی اربعین.
وی ادامه داد: در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، عاشقان سیدالشهدا از این زیارت محروم شدند، اما امسال راه باز شد و مردم می توانند در این زیارت معنوی شرکت کنند. مراسم
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم عراق همه ساله میزبان زائران امام حسین (ع) هستند، گفت: مردم عراق برای پذیرایی از زائران شهدا از هیچ خدمتی دریغ نمی‌کنند و حتی خانه‌های خود را برای اسکان زائران فراهم می‌کنند.
وی افزود: اربعین حسینی از همه مذاهب و مذاهب در این پیاده روی عظیم حضور دارند، از این رو اربعین بستر مناسبی برای اتحاد امت اسلامی است.
آیت الله حسینی خراسانی با اشاره به اینکه وحدت بین ادیان الهی از برکات زیارت اربعین است، گفت: دشمنان نمی توانند این وحدت را بین ادیان الهی ببینند و به همین دلیل سعی در از بین بردن آن دارند.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان از یک توطئه برای از بین بردن وحدت امت اسلامی دریغ نکرده و نخواهند کرد.
این استاد برجسته این حوزه افزود: ناآرامی ها، توطئه ها و نقش های شوم دشمنان و جریان ها علیه ایران و عراق باید رصد و خنثی شود. ایران و عراق می توانند با افزایش اتحاد و تحکیم روابط خود، همه توطئه های دشمنان را نابود کنند.



fc268b1c f7f0 44fc b4a6 1b054b82e536 خبر خاکستری

دشمن به دنبال تخریب راهپیمایی اربعین است
همچنین آیت الله محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به خیابان عظیم اربعین گفت: همه مذاهب در این خیابان عظیم اربعین حسینی حضور دارند که باعث ایجاد وحدت بین همه ادیان الهی می شود.
وی ادامه داد: در عبادت جامعه کبیره بر عبادت اهل بیت(ع) تاکید شده و اهل بیت(ع) محور وحدت هستند.
یکی از اعضای جامعه حوزوی با اشاره به اینکه وحدت امت اسلامی به دور از اختلاف است و دشمنان به دنبال از بین بردن وحدت هستند، گفت: راهپیمایی اربعین حسینی نمایشی از وحدت ادیان الهی است.
یکی از اعضای جامعه مدرسین خوجه بر ضرورت تقویت وحدت به عنوان ابزار جامعه اسلامی و مبارزه با دسیسه های دشمنان اشاره کرد و گفت: باید وحدت را به عنوان یک وظیفه دینی مورد توجه قرار دهیم و بهترین وحدت و یکپارچگی را در جامعه نشان دهیم. مراسم اربعین.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید