پیاده روی اربعین گامی بلند در جهت شکل گیری تمدن اسلامی است


ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897275

حجت الاسلام قنبری کارشناس فرهنگی و مذهبی گفت: پیاده روی اربعین حسینی طرح بزرگ شیعیان برای تثبیت سیمای امام زمان (عج) و گامی بلند در جهت شکل گیری تمدن اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام اکبر قنبری کارشناس فرهنگی و مذهبی در گفتگو با دیار آفتاب; حسینی در خصوص زیارت اربعین گفت: یکی از خاطرات گرانبهایی که برای شیعیان و مسلمانان باقی مانده و الگویی برای آینده بشریت است، زیارت اربعین است که امروز به یک رزمایش عظیم جهانی تبدیل شده است.

وی افزود: پیاده روی اربعین حسینی یکی از نمادهای ظهور حضرت مهدی (عج) و میعادگاه عاشقان و عاشقان اهل بیت است که هر ساله خیل عظیمی از زائران و عاشوراییان را گرد هم می آورد و امروز میلیون ها نفر مردم از شهرها و کشورهای مختلف در آن شرکت می کنند.این کنفرانس جهانی به عراق می رود.

قنبری گفت: پیاده روی اربعین حسینی طرح بزرگ شیعیان برای تثبیت ظهور امام زمان (عج) و گامی بلند در جهت شکل گیری تمدن اسلامی است.

وی ادامه داد: حضور میلیونی شیعیان و مسلمانانی که در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می کنند نشان از زنده بودن ارزش های اسلامی و شیعی دارد و این همایش جهانی گامی بلند در جهت نابودی دشمنان قرآن و اسلام است.

این کارشناس فرهنگی و مذهبی اضافه کرد: تقویت و ایجاد همبستگی و وحدت بین مسلمانان از مهمترین دستاوردهای راهپیمایی اربعین است و یکی از نیازهای پیشرفت امروز مسلمانان و حرکت به سوی اهداف عالی است که اربعین حسینی زمینه ساز آن شد. برای.

وی تاکید کرد: تبیین مکتب عاشورا و سیدالشهدا(ع) برای جهانیان یکی از مهم ترین نیازهای امروز به ویژه برای جوانان و نسل های آینده است و پیاده روی اربعین فرصت خوبی در این زمینه است.

قنبری با بیان اینکه نهضت حسینی و مکتب عاشورا هر روز با پیاده روی اربعین گسترش می یابد، اظهار داشت: امروز به برکت این همایش جهانی، آوازه و نام امام حسین (ع) در جهان رو به گسترش است.

وی افزود: ای مردم جهان رحلت حسین از ندای امام زمان (عج) و نشانه مقام و منزلت امام حسین (ع) و مکتب عاشورا است. در ظهور حضرت مهدی (عج) زیرا او خود را با این ندا معرفی می کند و نماینده فرزند امام حسین (ع) است.

این کارشناس فرهنگی و مذهبی خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین حسینی متعلق به جامعه بشری است و همه ادیان و سلایق دینی در این مراسم بزرگ حضور دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید