نقش دانشگاه ها و دانشجویان در شکل گیری تمدن اسلامی مسلم است/ 46 حمله به قنات یزد

ساعت: 14:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۸
کد خبر: 1785504

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد:

رحمتی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد گفت: نقش دانشگاه ها و دانشجویان در شکل گیری تمدن اسلامی مسلم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدطاها رحمتی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانش آموزی استان یزد ظهر امروز در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی اظهار داشت: بسیج دانش آموزی و بسیج دانش آموزی را به عنوان بسیج دانشجویی تشکیل می دهد. بسیج روزی است که حضرت امام (ره) همه جوانان را به آنچه می گویند جهاد علمی و مجاهدت خستگی ناپذیر در سنگر علم و عمل فرا می خواند.

وی بر لزوم شکل گیری تمدن اسلامی تاکید کرد و گفت: نقش دانشگاه ها و دانشجویان در شکل گیری تمدن اسلامی مسلم است چرا که تحول جامعه یکی از عوامل جامعه است و دانشگاه نهاد متولی آن است. .

وی افزود: دانشگاه به عنوان یکی از اصلی ترین نهادهای متولی تربیت نیروی انسانی، انسان سازی و تولید علوم مورد نیاز جامعه نقش بسیار مهمی در اسلامی سازی جامعه و فرهنگ دارد.

این فعال دانشجویی گفت: اگر دانشجویان بتوانند علم و ایمان را در دانشگاه تلفیق کنند، می توانند به عنوان یک قشر فرهیخته روند تربیت اجتماعی را پیش ببرند. اما این امر طبق منویات رهبر معظم انقلاب مستلزم شناخت دوست و دشمن، گرایش به تمدن اسلامی، امید و شریک عملی در امور است.

وی گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تمرکز، ایجاد برنامه عمل، چاره جویی، ارائه راهکار و برنامه ریزی بر عهده جریانات حلقه های میانی است. این نه به عهده رهبری است، نه برعهده دولت است، نه به عهده سایر نهادها. بلکه مسئولیتی بر عهده خود مجموعه های ملت است که خوشبختانه امروز کم نداریم. ما نخبگان فکری در زمینه های مختلف داریم که در بین جوانان، در بین کارمندان مورد نیاز است. آنها می توانند بنشینند، برنامه ریزی کنند و راهنمایی کنند. تشکل های دانشجویی این گونه هستند.

رحمتی بیان کرد: اهمیت بسیج دانشجویی و سایر تشکل های ذی نفع در جایی که می بینیم مشخص است، هرجا که جهش، انقلاب و تحول بوده نتیجه خودجوش، دغدغه و آتش داوطلبانه در بین دانشجویان بوده است. در اوایل انقلاب تسخیر لانه جاسوسی و فعالیت های تا آن زمان مطالبه گرانه دانشجویان در مواردی مانند انتشار نیشکر هفت نوار از جمله مواردی بود که دانشجویان خودجوش و مطالبه گر به میدان آمدند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تصریح کرد: مهمترین کارکرد بسیج دانشجویی در این 30 سال تربیت و کادرسازی نیروهای نخبه بود که به عنوان مثال شهید احمدی روشن نمونه بارز بسیج نخبه است.

وی افزود: بسیج دانش آموزان همانند بلایای دائمی مانند سیل، زلزله و اپیدمی تاج و تخت و با عزم و اراده جدی در جهت رفع هر چه سریعتر مشکلات گام برداشته و با اراده قوی تر نسبت به رفع مشکلات گام برداریم. وی افزود: نبود عدالت و شفافیت 100 درصدی ضمن همکاری با نظام جمهوری اسلامی، مستلزم و احقاق حقوق عمومی جامعه اسلامی با ارائه راهکارها و همکاری با مردم است.

وی گفت: بسیج دانش آموزی در طول یک سال گذشته در کنار پیگیری مسائل علمی برای تحقق تمدن نوین اسلامی و مسائل تربیتی برای خودسازی نیروهای موثر و متخصص انقلابی در امور اجتماعی نیز پیشگام بوده و به انجام جهادی می پردازد. اردوگاه‌های ساختمانی در حومه شهر و آزادی «چند زندانی جرائم مالی غیرعمد از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا بوده‌اند و در کنار پرستاران و کادر پزشکی کلاس‌هایی را در مناطق فقیرنشین برگزار می‌کنند.

رحمتی بیان کرد: تهیه بسته های زنده برای تاج خواران، تهیه و توزیع لوازم التحریر، غذای ویژه عید غدیر خم و مشارکت دانش آموزان در واکسیناسیون تاج گذاری تنها بخشی از فعالیت های بسیج دانش آموزی برای مقابله است. شیوع تاج در زمان تعطیلی دانشگاه. آره.

وی با اشاره به مشکل کم آبی در یزد گفت: همانطور که می دانید استان یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی همواره با کم آبی مواجه بوده و زندگی عادی مردم یزد تحت تاثیر این کم آبی قرار گرفته است. به دلیل اتفاقات اخیر به حالت تعلیق درآمده است.»

این فعال دانشجویی گفت: بر اساس اصل 45 قانون اساسی، انفال و اموال عمومی از قبیل معادن، دریاها، دریاچه ها، رودخانه ها و سایر آب های عمومی در اختیار حکومت اسلامی است تا به مصلحت عمومی عمل کند. همچنین در معاهده 1369 استان یزد از 65 تا 98 میلیون مترمکعب آب در زاینده رود بهره مند شد. اما اکنون پس از گذشت سی سال، تنها 50 تا 55 میلیون متر مکعب از این قرارداد محقق شده است.

رحمتی تاکید کرد: این میزان آب تنها 50 درصد نیاز استان یزد را تامین می کند و 50 درصد مابقی از قنات ها و آب های زیرزمینی تامین می شود. لازم به ذکر است که آب های زیرزمینی و قنات ها دارای EC بالایی هستند و مسمومیت و بیماری را برای شهروندان یزدی فراهم می کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد از موضع مسئولان و نمایندگان یزد در این زمینه تقدیر کرد و گفت: .

وی گفت: همانطور که می دانید خط لوله آب یزد تاکنون 46 بار مورد حمله قرار گرفته است. علاوه بر از دست رفتن بخش عمده ای از آب آشامیدنی، خزانه داری نیز آسیب دیده است، اما هنوز با عاملان آن برخورد موثری صورت نگرفته است. به همین دلیل از مسئولان اجرایی تقاضا داریم برای تامین امنیت مسیر آبرسانی تلاش مضاعف کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید