ضرورت شکل گیری تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب

ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803274

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب با بیان اینکه برای تحقق آرمان ها و شعارهای انقلاب اسلامی، دولتمردان باید متعهد و متعهد باشند، گفت: برای تحقق آرمان ها و شعارهای انقلاب اسلامی، دولتمردان باید متعهد و متعهد باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام جواد فاطمی نسب به مرصادنیوز گفت: هر نظام و حکومتی یک سری آرمان ها و شعارها دارد و این نباید در حد یک شعار بماند، باید به واقعیت تبدیل شود و عملی شود.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انقلاب ما این است که بسیاری از آرمان ها و شعارها محقق شده و برخی باید محقق شود.

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: نکته مثبت مسیر انقلاب ما بر خلاف برخی کشورها فاصله نگرفتن از این اهداف است و پویایی و سرزندگی شعارها و این زمان از مهمترین مولفه های این انقلاب و قدرت جمهوری اسلامی.

فاطمی نسب گفت: البته در برخی موارد نتوانسته ایم به اهداف انقلاب به خوبی برسیم و همانطور که رهبر عزیز فرمودند باید برای قدم های بعدی قدم اول را بیاموزیم و در این راه از آن استفاده کنیم.

وی گفت: یکی دیگر از اهدافی که در این راه بسیار مهم بود، کاهش شکاف طبقاتی در جامعه بود و انقلاب ما به دنبال حمایت از اقشار ضعیف و ضعیف جامعه بود و توزیع ثروت عادلانه بود.

امام جمعه شهرستان سرپلذهاب افزود: متأسفانه برخی از مسئولان در رأس مسائل و مسئولان به این شعارهای انقلاب اعتقادی نداشتند، لذا این عدم تعهد باعث شد که شعارهای اسلام عملی نشود و تداوم یابد. .

وی گفت: در گام دوم انقلاب یکی از مهمترین ماموریت های ما انتخاب مسئولانی است که اسلام شناس و دارای روحیه انقلابی و معتقد به ارزش های اسلام باشند.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب باید تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد و در این مسیر حرکت کند، بنابراین در رأس دولت ها افرادی باید به شکل گیری این تمدن و در نتیجه به تشکیل این تمدن معتقد باشند. دولت جدید برای اجرای شعارهای انقلاب و آرمان ها و حمایت از کسانی که به این چیزها به نام تمدن باور دارند.

حجت الاسلام فاطمی نسب در پایان گفت: رمز پیروزی انقلاب و پویایی آن در این است که هنوز از آرمان ها و شعارهای انقلاب اسلامی فاصله نگرفته ایم، اما اگر می خواهیم این روند ادامه پیدا کند، رهبران قوی هستند. باید به این مسائل ایمان قوی داشته باشد.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید