پیاده روی اربعین یکی از بزرگ ترین رویدادهای تاریخ جهان/حضور ملت ها، بنیان تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، نهضت عاشورا ماندگارترین واقعه تاریخ است، زمانی که امام حسین(ع) و یاران باوفایش در قیام کربلا جان خود را فدا کردند، حضرت زینب(س) نیز نقش بسیار مهمی در ابلاغ پیام عاشورا داشت. ، بنابراین امروزه با گذشت قرن ها و پس از واقعه کربلا، هر روز بر شعله عشق به سیدالشهدا (ع) در میان امت اسلامی افزوده می شود.

در اولین اربعین شهادت امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) به همراه تعدادی از اهل بیت(ع) در کربلا ظهور کردند و همچنین جبرا بن عبدالله انصاری نیز در آن روز به کربلا رسیدند و از آن زمان به بعد اربعین آغاز شد. پیاده روی روی از نجف تا کربلا یکی از مراسم مهم و معنوی مسلمانان بوده است.

حماسه عاشورا واقعه ای بود که باعث تحول در اسلام شد، حادثه ای که درس بزرگی برای مقابله با دشمن و تلاش در امر به معروف و نهی از منکر برای همیشه به بشریت داد و حضور میلیونی عاشقان حسینی در مراسم اربعین جهانی است. سال ها تأمل کرده و وحدت امت اسلامی را به جهانیان نشان می دهد.


2df68ac5 a81e 424f 8d60 6da23ce22244 خبر خاکستری



میلیون ها نفر از علاقه مندان حسینی در مراسم اربعین حضور داشتند

سال ها اجازه برگزاری مراسم اربعین به این شکل را نداشتند، اما در سال های اخیر ملت های مسلمان از هر شهر و کشوری با هر لهجه و ملیتی دست به پیاده روی اربعین زده اند تا بتوانند رسالت خود را به خوبی انجام دهند. .

هر چند دشمنان تلاش می کنند این حضور عظیم و اجتماع عظیم را کمرنگ جلوه دهند، اما شاهدیم که خیل عظیم عاشقان حسینی، توطئه دشمنان برای باشکوهتر کردن این مراسم را خنثی می کند.

در همین راستا میزگردی با حضور کارشناس سیاسی، کارشناس مذهبی و مسئول نهاد رهبری دانشگاه لرستان برگزار شد که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

امیرعلی حیدر امیری، تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا گفت: علاوه بر مردم عراق که 15 تا 20 میلیون نفر جمعیت دارند و شرکت کننده در این مراسم، بین 6 تا 8 میلیون نفر از ایران تخمین زده می شود. در این راهپیمایی حضور خواهند داشت و همچنین هواداران و شیعیان اطراف مانند سوریه، بحرین و آذربایجان برای شرکت در این راهپیمایی تلاش می کنند.


سانسور رسانه ای دشمن در مراسم اربعین

وی افزود: دشمن تلاش می کند اجازه ندهد این مراسم به خوبی برگزار شود، بنابراین آشوب های این دوره در عراق برای ایجاد ناامنی در عراق است تا این مراسم برگزار نشود و زمانی که فتوای تاریخی آیت الله خیری و پیام آیت الله سیستانی و دلسوزان شیعه که برای اتحاد شیعیان تلاش کردند، اعلام شد، مقتدی صدر و یارانش که عامل قیام بودند و اربعین را برگزار نکردند، شکست خوردند.

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا تصریح کرد: دشمن در بعد رسانه ای دو گام برداشته است که یکی از آنها ایجاد اختلاف بین ملت های عراق و ایران است که مردم عراق را علیه تظاهرکنندگان حاضر در عراق تحریک می کند. از این رو آنها برای رسیدن به اهداف خود به شایعات متوسل می شوند.

امیری با اشاره به سم پاشی دشمن علیه ملت ایران گفت: از طرفی می خواهند در بعد رسانه ای ضربه بزنند تا از طریق رسانه های دیداری، نوشتاری و مجازی که در اختیار دارند، هیچ اشاره ای به این موضوع نداشته باشند. جامعه بزرگ چون دنبال این هستند جلوی انعکاس اربعین را بگیرند که مبنای آمدن است.


d3843f74 4099 4bc9 8a28 35cbaf6d719d خبر خاکستری


وی تصریح کرد: هدف دشمن این است که بخواهند از تمدن نوین اسلامی که در بین ملت ها ایجاد شده است جلوگیری کنند و هر چه در این مسیر تلاش کنند محبت به امام حسین (ع) بیشتر می شود، این توطئه ها و چیزی از محبت عاشقان حسینی کم نمی کند و رسانه های پرمخاطب به اخبار اربعین پرداختند.

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا خاطرنشان کرد: جهانی شدن راهپیمایی اربعین وحدت و انس بین دل هاست که زمینه ساز ظهور راهپیمایی عظیم اربعین است و توطئه هایی از سوی نیروها و تیم ها و گروه های جاسوسی طراحی می شود تا راهپیمایی بزرگ اربعین را به وجود بیاورند. راهپیمایی بزرگ اربعین زیر رادار اما هر که بخواهد نور خدا را خاموش کند، نور با این بادها خاموش نمی شود و محبت حسین (ع) در دل مسلمانان شکوفا می شود و این وحدت زمینه ساز ظهور است.


اتحاد مسلمانان در راهپیمایی اربعین، پایه تمدن نوین اسلامی است

حجت‌الاسلام حبیب خاتمی، رئیس ستاد کل دانشگاه‌های لرستان گفت: موضوع اربعین و اجتماع عظیم ملت‌ها در این مراسم یکی از بزرگ‌ترین جریان‌های جهان در طول تاریخ است و بازتاب این حضور گسترده است. آنقدر بزرگ است که بسیاری از تحلیلگران این مجموعه را اساس آن می دانند و آن را موضوعی مهم می دانند.

وی افزود: دشمنان با توجه به گستردگی این تجمع دست به توطئه و ترفند برای کاهش حضور میلیونی می زنند و از حضور میلیونی عاشقان حسینی در این مراسم به شدت ترسیده و نگران هستند.

رئیس نهاد پیشرو در دانشگاه های لرستان تصریح کرد: یکی از مهمترین آثار مراسم اربعین این است که امت اسلامی را یکپارچه و منسجم می کند و وحدت امت اسلامی اغتشاشات دشمن و حسینی را خنثی می کند. مراسم اربعین مانند آبی است که توطئه ها را می شوید، دشمن را نابود می کند.

حجت الاسلام حاتمی گفت: مهمترین پیام اربعین وحدت ملت های اسلام است که اساس تمدن نوین اسلامی است لذا حسین گویان در این مراسم شرکت کرد و با حضور خود وحدت و اتحاد را به نمایش گذاشت.

وی گفت: خیل عظیم ملت های مسلمان در راهپیمایی اربعین جهانیان را متحیر کرد که عاشقان حسینی برای حضور در مراسم اربعین با این همه شور و شوق حاضر شدند و با حضور خود از اسلام و ارزش های اسلامی و خط شهادت دفاع کردند.


f789f107 d0c2 4986 b85a 758972a7e07d خبر خاکستری



اربعین، بیعت برای حرکت به مکتب عاشورا

حجت الاسلام محمد گودرزی کارشناس مذهبی گفت: سالیان متمادی است که عاشقان و شیفتگان حسینی در ایام اربعین مسیر نجف تا کربلا را طی می کنند و در واقع گفتمان ایجاد شده توسط اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است. عصر (AC).

وی افزود: اربعین نه تنها زیارت بلکه مدرسه ای است که عاشقان حسینی در آن نشان می دهند که برای پاسداری از مکتب اسلام و قرآن در مقابل حق می ایستند و این سفر معنوی، اعمال و برکات فراوانی را به همراه دارد.

یک کارشناس مذهبی تصریح کرد: زیارت امام حسین (علیه السلام) در روایات بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، به ویژه اینکه این زیارت در ایام اربعین است و اهمیت و جایگاه اربعین به حدی است که زیارت خاصی برای آن روز وجود دارد. و در ایام اربعین همه عاشقان حسین (ع) دورند و از عنایت دنیوی و مادی گام برمی دارند که ودیعه ایستادن و حرکت در مسیر مکتب عاشورا است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: باید همیشه شور و شعور در این مراسم وجود داشته باشد تا پیام مهم اربعین به بهترین شکل دریافت شود، اگرچه دشمنان سعی در انحراف مراسم عزاداری و مذهبی دارند، اما آگاهی و تبیین کافی از همه بیشتر است. -کار مهم مهم و این ماموریتی است که می تواند نقشه دشمنان را خنثی کند.

حجت الاسلام گودرزی بیان می کند: حق همواره در طول تاریخ بر باطل پیروز شده است و اجتماع عظیم اربعین نشان می دهد که جبهه حق در راه پیروزی ادامه دارد و جبهه کفر قطعا نابود خواهد شد.

وی بیان کرد: در ایام اربعین خادمان زیادی برای خدمت تلاش می کنند، همه اینها ناشی از عشق به سیدالشهد(ع) است که در دل مسلمانان رسوخ کرده است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: تزکیه نفس یکی از مهم ترین نتایج و آثاری است که اربعین بر مردم می گذارد و نمازگزاران این مراسم می توانند در راستای اهداف حسینی و مکتب تزکیه نفس حرکت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید