کنگره بزرگ اربعین؛ نماد قدرت نرم جهان اسلام و بنیان تمدن اسلامی


ساعت: 10:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۶
کد خبر: 1897818

وقتی نمایش وحدت امت اسلامی روح استکبار را به لرزه درآورد;

اربعین مظهر اقتدار و وحدت امت اسلامی و نماد عزت مسلمین و بنیان تمدن نوین اسلامی است و از سوی دیگر نمایش اقتدار و وحدت مسلمانان در مراسم اربعین است. عامل بازدارنده در برابر توطئه های جبهه استکبار علیه امت اسلامی و راه تمدن تلقی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ عبادت اربعین حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) یکی از ایام الله و از شعائر خاص تشیع است که بزرگداشت و بزرگداشت روز اربعین و عبادت امام حسین (علیه السلام) در این روز از اهمیت بالایی برخوردار است. مکان برجسته و شریفی که حضرت امام حسن عسکری علیه السلام زیارت اربعین را به جا آوردند شعار تشیع و علامت دوم یکی از پنج نشانه مؤمن به شمار می رود.

اما از سوی دیگر، اربعین سرچشمه نهضت جوشان و تمام نشدنی تبلیغ و ترویج فرهنگ حسینی نیز هست، پیام اربعین پیام پیروزی حق بر باطل و خون بر شمشیر و آغازی نو است. شکل نبرد فرهنگی با مستبدان زمانه

قیام عظیم عاشورا را پایه گذار یک مکتب و گفتمان فکری و اخلاقی می دانند که ارزش های این قیام یقیناً در اعماق مردم زنده است، در این میان عاشقان مکتب حسینی رسالت بسیار مهمی در ارتباط با آن دارند. با انتقال و انتقال حقیقت این پیام در دنیا مسئولند.

بی شک اربعین بزرگترین و مؤثرترین مظهر جهاد اکبر تبیین و روشنگری است و خط تحریف در جنگ روایی را خنثی می کند. اربعین حسینی نشان دهنده اهمیت مبارزه با ظلم و تبعیض است که در پرتو آن می توان این درس را گرفت که همیشه باید با ظلم و ستم مبارزه کرد.

امروزه پس از گذشت قرون متمادی، پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) به عنوان سفیران قیام عاشورا به بازگویی تعالیم امام حسین (علیه السلام) و حق جویی و آزادی خواهی می پردازند تا توانایی و توانایی و توانایی های خود را بیان کنند. قدرت جهان اسلام در سطح بین المللی


پیاده روی اربعین به نمادی مذهبی و حرکتی عظیم تبدیل شده است

حجت الاسلام میرمهدی، مدرس برجسته حوزه دینی و کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با دیار آفتاب با اشاره به روایتی از امام حسن اصغری(ع) زیارت اربعین را یکی از نشانه های مؤمنی افزود: زیارت اربعین بارها مورد سفارش معصومین قرار گرفته است و یکی از زیارت ها مهم شمرده می شود و هرکس توانایی دارد نباید این زیارت را ترک کند.

این کارشناس مذهبی گفت: زیارت پیاده حرکت امام حسین(ع) را ترویج می کند و جزء شعائر محسوب می شود و با این حرکت اهمیت زیارت امام حسین(ع) را به تمام دنیا اعلام می کنند. در روایتی آمده است که هر کس برای زیارت حضرت ابا عبدالله (ع) پیاده روی کند در هر قدم ثواب حاج مقبول را می گیرد.

وی گفت: امروز پیاده روی اربعین به یک نماد دینی و حرکتی عظیم تبدیل شده و به سمت گسترش مذهب تشیع و مکتب اباعبدالله الحسین (ع) حرکت می کند. انشاالله با این حرکت جمعی زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم کنیم.


مانور عظیم اربعین، دشمنان را ناامید کرد

آیت الله سپاسی استاد حوزه تخصصی و دانشگاه در گفتگو با دیار آفتاب با اشاره به ترس دشمنان از حماسه بزرگ اربعین گفت: این مانور عظیم مسلمانان در اربعین دشمن را ناامید کرد و این همبستگی در راستای آن است. با ندای جهنم ناصر یانسرانی ارباب ب. این کفن امام حسین علیه السلام است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروزه دشمنان سعی در بزرگنمایی مسائل پیش پا افتاده و مهم جلوه دادن و واسطه گری و تمرکز بر حاشیه دارند.

وی افزود: رسانه های غربی این روزها راهپیمایی اربعین را تحریم کردند و همواره مانع از پوشش خبری حرکت های میلیونی زائران شدند اما با این تحریم راه به جایی نمی برند و پیاده روی اربعین به یک حرکت جهانی تبدیل شده است.

سپاسی خاطرنشان کرد: وحدت بین مسلمانان مهمترین پیام راهپیمایی اربعین است و این اجتماع عظیم مردمی با حضور ملیت های مختلف نماد امت یکپارچه اسلام است.


راهپیمایی اربعین تمرین بزرگی برای وحدت جهان اسلام است

خجت الاسلام مصطفی شریفی کارشناس مذهبی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص اهمیت و تأثیر راهپیمایی اربعین حسینی گفت: راهپیمایی اربعین حسینی سرمایه بزرگ جهان اسلام و تشیع است و امروز به نماد وحدت و همبستگی امت اسلامی تبدیل شده است و از این رو جبهه استکبار از همه چیز استفاده می کند. توان آن را دارد که به این جنبش موثر و جهانی ضربه بزند و هر سال با شکست های سختی روبرو می شود.

وی افزود: راهپیمایی اربعین نقش مهمی در ماندگاری و رواج فرهنگ حسینی و عاشورایی دارد و امروز این حرکت عظیم به نماد بین المللی جبهه مقاومت تبدیل شده است چرا که ایمان، اعتقاد و عشق واقعی اهل بیت علیهم السلام است. در این راهپیمایی موج می زند.

شریفی با تاکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی راهپیمایی اربعین حسینی روز به روز در حال افزایش است، اظهار داشت: اربعین روزی است که ملت های اسلام را به وحدت و انسجام می رساند و این نشأت گرفته از شور و شعور حسینی است و لذا می توان گفت. پیاده روی اربعین تمرین بزرگی برای وحدت جهان اسلام است.

وی ادامه داد: اربعین حسینی نقش مهمی در معادلات آینده جهان خواهد داشت و امروز این حرکت جهانی پیشتاز تمدن نوین اسلامی و گامی در جهت برپایی ظهور حضرت مهدی (عج) است.


راهپیمایی اربعین زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی است

اگر انقلاب اسلامی ایران که بر اساس نهضت حسینی و اسلام ناب محمدی شکل گرفت، در دنیای امروز و جهان اسلام موجی از بیداری انسانی و اسلامی ایجاد کرد، شکل گیری تمدن اسلامی که افق نهضت است. انقلاب اسلامی تنها بر اساس واقعه عاشورا و زیارت اربعین است.

عبادت اربعین با مظاهر ناب خود زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی است و انقلاب اسلامی ایران می تواند از بستر چنین رویدادی به ایده ساختن تمدن نوین اسلامی در دنیای امروز برسد.

رویکرد تمدنی به راهپیمایی اربعین رویکردی است که نشان می دهد آموزه قیام سیدالشهداء بخش مهمی از اندیشه اسلامی است که می تواند با ترسیم یک طرح در شکل گیری جوهره و روح تمدن نوین اسلامی نقش داشته باشد. نمونه جامعه موعود . بنابراین کنگره بزرگ اربعان نشانه تمدن مهدوی است که چشم انداز نهایی و نقطه عزیمت ایده آل برای ساخت تمدن اسلامی است.


پیاده روی اربعین گامی بلند در جهت شکل گیری تمدن اسلامی است

حجت الاسلام اکبر قنبری کارشناس فرهنگی و مذهبی در گفتگو با دیار آفتاب; وی پیاده روی اربعین را یک رزمایش بزرگ جهانی خواند و تصریح کرد:

پیاده روی اربعین حسینی یکی از نمادهای قیام حضرت مهدی (عج) و میعادگاه عاشقان و عاشقان اهل بیت است که همه ساله خیل عظیمی از زائران و عاشوراییان و امروز میلیون ها نفر را گرد هم می آورد. از شهرها و کشورهای مختلف در این کنفرانس جهانی شرکت می کنند و به عراق می روند.

قنبری گفت: پیاده روی اربعین حسینی طرح بزرگ شیعیان برای تثبیت ظهور امام زمان (عج) و گامی بلند در جهت شکل گیری تمدن اسلامی است.

این کارشناس فرهنگی و مذهبی اضافه کرد: تقویت و ایجاد همبستگی و وحدت بین مسلمانان از مهمترین دستاوردهای راهپیمایی اربعین است و یکی از نیازهای پیشرفت امروز مسلمانان و حرکت به سوی اهداف عالی است که اربعین حسینی زمینه ساز آن شد. برای.

وی تاکید کرد: تبیین مکتب عاشورا و سیدالشهدا(ع) برای جهانیان یکی از مهم ترین نیازهای امروز به ویژه برای جوانان و نسل های آینده است و پیاده روی اربعین فرصت خوبی در این زمینه است.

قنبری با بیان اینکه نهضت حسینی و مکتب عاشورا با راهپیمایی اربعین روز به روز در حال گسترش است گفت: راهپیمایی اربعین حسینی متعلق به جامعه بشری است و همه ادیان و سلایق دینی در این مراسم بزرگ حضور دارند.


پیاده روی اربعین حسینی یک رویداد تمدنی است

حجت الاسلام سعید آجرلو کارشناس فرهنگی و مذهبی در گفتگو با دیار آفتاب; وی با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین گفت: پیاده روی باشکوه زائران و عاشقان حسینی در اربعین حسینی نمادی از فرا رسیدن قیامت است و این زیارت علاوه بر داشتن برکات و خیرات فراوان، آموزشی و سفر انسان سازی و از این فرصت بسیار ارزشمند باید به خوبی استفاده شود

آجرلو با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی یک رویداد تمدن سازی است، افزود: امروز به یک رزمایش جهانی برای ترویج فرهنگ و مکتب حسینی تبدیل شده است و این مراسم بزرگترین گردهمایی عاشقان و شیفتگان حسینی است که آنها را به دلایلی دور هم جمع می کند. آورده شده

وی ادامه داد: اربعین حسینی فرصت ارزشمندی برای تقویت و ترویج ارزش های دینی و انقلابی و تلاش برای خنثی سازی توطئه های دشمنان در جنگ شناختی است و رسانه ها در این راستا وظیفه خطیری دارند که فرهنگ اربعین حسینی را نهادینه کنند. .

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: اربعین حسینی بهترین فرصت برای تحقق جهاد تبیین مکتب نجات حسینی است و البته این امر باید با اقدامات بدیع و خلاقانه همراه باشد.


اربعین مظهر اقتدار و وحدت امت اسلامی است

مهمترین دلیل تاکید و اصرار دشمن بر ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی را می توان تلاش برای جلوگیری از بازتولید انرژی مادی و معنوی لازم تمدن اسلامی دانست، بنابراین کنگره اربعین باید بر وحدت و انسجام اسلامی تکیه کند. و تصویری قدرتمند به جهان اسلام ارائه دهد.

اربعین مظهر اقتدار و وحدت امت اسلامی و نماد عزت مسلمین و بنیان تمدن نوین اسلامی است و از سوی دیگر نمایش اقتدار و وحدت مسلمانان در مراسم اربعین است. عامل بازدارنده در برابر توطئه های جبهه استکبار علیه امت اسلامی و راه تمدن تلقی می شود.

اکنون با وجود تمام دسیسه های آشکار و پنهان دشمنان بدخواه و خبیث مبنی بر عدم حضور مسلمانان در این راهپیمایی باشکوه، حضور امت اسلامی در مراسم اربعین حسینی با شکوه تر از سال گذشته برگزار می شود و باید گفت که مراسم راهپیمایی امسال نسبت به سال های گذشته باشکوه تر است و تماشایی تر برگزار شد و عراق و ایران را شگفت زده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید