وحدت؛ نرم افزار اصلی تمدن نوین اسلامی

زمان: 13:40
منتشر شده در: 14/07/27
کد خبر: 1777473

در مصاحبه با رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ، از گلستان نام برده شد.

بیارجمندی گفت: از آغاز حرکت و تمدن پیامبر اکرم (ص) و سپس در ادوار مختلف تا کنون؛ تقریب و وحدت اسلام نرم افزار اصلی ایجاد تمدن اسلامی بوده و هست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ؛ وحدت اسلامی آرمانی والا و والاست که از آغاز اسلام ، اندیشمندان و علمای آگاه و روشنفکر برای دستیابی و تقویت آن تلاش زیادی کرده اند.

وحدت و انسجام امت اسلامی نیرویی بزرگ و شکست ناپذیر در این امت ایجاد می کند که مسلمانان به کمک آنها می توانند در برابر دخالت و غارت نیروهای حاکم مقاومت کنند و از این رو دشمنان اسلام همواره در تفرقه بین مسلمانان تلاش کرده اند. بگذارید ملتهای اسلامی حکومت کنند.

در همین راستا و به مناسبت آغاز هفته وحدت ، سعی کردیم گفتگویی متفاوت با دکتر حسن بیارجمندی ، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی استان گلستان داشته باشیم. وی یکی از کارشناسان و فعالان حوزه تقریب مذاهب اسلامی …

f7db109d 14fb 464c 8e08 e9b4d474aee3 خبر خاکستری

اولین س ofال وحدت را از نظر بیان گام دوم انقلاب اسلامی توضیح دهید؟

با تبریک ولادت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و آغاز هفته وحدت در خدمت شهدای استان گلستان و مخاطبان عزیز ما در گلستان گفت: چشم انداز اصلی بیانیه این است که گام دوم انقلاب اسلامی تمدن جدید اسلامی اصل این دیدگاه اجماع شیعه و سنی است و منبع وحدت اساسی در این مرحله است.

در ارتباط با ایجاد تمدن جدید اسلامی ، اگر از آغاز نهضت و تمدن پیامبر اکرم (ص) و سپس در ادوار مختلف تا کنون ؛ تقریب و وحدت اسلام نرم افزار اصلی ایجاد تمدن اسلامی بوده و هست.

این بدان معناست که پیامبر اکرم (ص) خود بر اساس همان استراتژی قرآنی برای وحدت در مدینه ، اولین تمدن شهری و حکومت اسلامی شکل گرفت و نور او در تمام قرون درخشید. هر کجا که به این منبع نور نزدیک شدیم ، به تمدن اسلامی نزدیک شدیم و هر جا که از این منبع نور دور شدیم ، به ورطه تاریکی و تاریکی اختلاف و تفرقه و تجزیه تمدن و تمدن ها افتادیم.

این را در سطوح دیگر بیانیه برای مرحله دوم چگونه می بینید؟
مهم نیست ، وحدت اسلامی در قلب تشکیل یک جامعه سیاسی قرار دارد و تا زمانی که این جامعه سیاسی تحت چنین نرم افزاری در سطوح مختلف قرار نگیرد ، می تواند در مسیر تمدن و مناطق مختلف آن حرکت کند ، همانطور که بیان شد در توصیه های مرحله دوم انقلاب. این نخواهد بود.

حتی در محدوده جغرافیایی و مناطق قومی و مذهبی؟
آره. البته مختص مناطق قومی و مذهبی نیست و این استراتژی باید در زمینه تمدن نوین اسلامی مرتبط باشد.

763d5a43 6736 463f 8f1a 950388bd5d84 خبر خاکستری

وحدت در استان گلستان را چگونه تحلیل می کنید؟
استان گلستان ، به برکت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ، در منوی امامان انقلاب اسلامی به صورت علمی و عملی به این دانش اساسی رسیده است و این نرم افزار با بهره گیری از بسیاری از مواردی که با خیال راحت می توانیم روز به روز به روز می شود می گویند استان گلستان الگوی انسجام و وحدت اسلامی است.

به نظر شما عوامل اصلی و م forثر چنین وحدت عملی در استان گلستان چیست؟
وقتی به تاریخ شفاهی استان ویژه در اولین گام انقلاب در این زمینه خوب نگاه کنیم ، شهرت خاصی را می بینیم و آن انجمن و جلسات علما و علمای شیعه و سنی و اتحاد همه است. خطوط مقدم و صفوف … وجود داشت و هست. این جلسات و قیام ها باعث ایجاد همدلی و زبان با یکدیگر شد و این منجر به شکل گیری وحدت بین پیروان ادیان اسلامی شد.

توصیه ویژه این است که این روابط بین علمای جوان شیعه و سنی مدرن شود و نباید از این شیوه زندگی اجتماعی مبتنی بر وحدت غافل شد.

در نهایت ، چه توصیه ای برای دانشمندان روستایی دارید؟

توصیه ویژه همان توصیه امام خامنه ای به دانشجویان برای توضیح جهاد است. کاملاً واضح است که جنبش های تبلیغاتی دشمنان بر سرمایه انقلابی ما متمرکز است و تولید آن به ویژه در فضای مجازی مشهود است. انتظار می رود دانشمندان درگیر در این زمینه عاقلانه و آگاهانه وارد شوند تا مسئول حفظ و تقویت این سرمایه باشند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید