انقلاب اسلامی به دنبال احیای تمدن اسلامی است/ دشمنان اسلام از روز قدس وحشت دارند


ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823590

امینی با بیان اینکه می توان گفت روز قدس یک پیام عمومی است و دشمن از این روز بسیار می ترسد، گفت: انقلاب اسلامی توانست با اعلام این اعتراضات بیداری اسلامی را برانگیزد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاسم امینی پژوهشگر سیاسی هرمزگان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به توهین به مقدسات مسلمانان به ویژه قرآن کریم اظهار داشت: آیا در مقابل حرکت آنها موضع می گیرند یا نه، حساسیت دارند یا نه. نه؟! پس وظیفه هر یک از ماست که به هر زبان و قلم و به هر نحوی به این توهین ها به مقدسات مسلمانان اعتراض کنیم.

وی افزود: دشمنان با این اقدام به دنبال تضعیف روحیه مسلمانان و وحدت اسلامی هستند. در کشورهای اسلامی متأسفانه شاهد کوتاهی و سوء استفاده از سوی حاکمان نالایق مسلمان هستیم، لذا دشمنان از این ابزار سوء استفاده می کنند و به این معضل دامن می زنند.

دشمنان به دنبال عادی سازی هستند

امینی ادامه داد: همانطور که حاکمان کشورهای اسلامی می بینند که به راحتی می توانند عبور کنند، ملت های مسلمان نیز به تدریج نادیده گرفته می شوند، نکته مهم دیگر این است که دشمنان به دنبال این اهداف هستند که می تواند موضوع را عادی کند.

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان افزود: به عبارتی یکی از معماهای جنگ نرم و فرهنگی دشمن، اهانت به عتبات عالیات است که قصد دارند با ایجاد شکاف بین مسلمانان و در واقع متزلزل شدن سطح حرم ها، آنها را ناامید کنند. مسلمانان، زیرا او به خوبی می‌داند که اگر چنین شود، می‌تواند بر فرهنگ و ارزش‌های مسلمانان و اعتقادات جهان اسلام مسلط شود.

روز قدس یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

وی گفت: آنچه در موضوع روز قدس می توان گفت این است که روز قدس یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی و از ابتکارات امام خمینی رحمه الله است. در طول تاریخ اسلام بی‌سابقه بوده است که در یک روز مبارک، چه در روز جمعه و چه در آخرین روز ماه مبارک رمضان، در کشورهای اسلامی، علیه رژیم استکباری به‌ویژه اسرائیل غصب شود. برخیز، می توان گفت روز قدس یک پیام عمومی است و دشمن از این روز بسیار می ترسد.

امینی گفت: در سال های اخیر اگر به رسانه های مختلف نگاه کنید متوجه می شوید که دشمنان اسلام و دشمنان فلسطین و دشمنان ملت های مسلمان همواره از این روز هراس داشته اند زیرا ظلم کفار و غاصب است. غرب و اسراییل: «او همیشه در معرض دید است و این باعث انزجار دولت‌های غربی می‌شود، بنابراین سعی می‌کنند او را در تحریم اخبار نگه دارند و هیچ خبری از او منتشر نکنند.

پژوهشگر سیاسی هرمزگان افزود: لحظه بعدی روز قدس این است که به جرات می توان گفت روز قدس مردم را بیدار کرده است دولت هایی بوده اند که حتی خود کشورهای عربی اعم از مصر و اردن و عربستان سعودی بالاخره پذیرفتند. ظلم و ستم غرب در دهه‌های اخیر و عملاً با آنها موافق بود و اشغال اسرائیل را سرپوش گذاشت، اما انقلاب اسلامی موفق شد. او با علنی کردن این اعتراضات توانست احیای اسلامی را برانگیزد.

روز قدس یکی از دلایل بیداری در جهان اسلام است

وی ادامه داد: اگر بخواهیم ریشه‌های بیداری جهان اسلام را در این دهه‌های اخیر بررسی کنیم، می‌توان به یکی از دلایل این بیداری مانند روز قدس و روز قدس و این تظاهرات بزرگ در روز قدس علیه غرب نگاه کرد. اشغال، چون اسرائیل نه و اسرائیل را همین کشورهای غربی ساخته اند و کشورهایی مثل انگلیس، آمریکا، فرانسه و کشورهای غربی تا به امروز حمایت سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی می کنند وگرنه اسرائیل خودش عددی نبود. که می تواند دولت تشکیل دهد و ملت های مسلمان را سرکوب کند.

امینی افزود: مقصر اصلی کشورهای غربی هستند که رژیم کودک کش اسرائیل را ایجاد و حمایت کردند، بنابراین روز قدس روز ابراز انزجار کشورهای اسلامی از ظلم و استبداد و استعمار و استثمار در غرب است. کشورها. “

این کارشناس سیاسی هرمزگان با اشاره به پیام های روز قدس گفت: آنچه در پیام های روز قدس بسیار حائز اهمیت است، انتقال این مفاهیم مهم، پیام امام خمینی (ره) و پیام روز قدس است. نسل های ماه مبارک رمضان و آخرین جمعه این ماه مبارک است و مردم از احساس معنوی خاصی برخوردارند و با اراده روحی و قلبی به اعتراض علنی و بین المللی علیه ظلم و ظلم ایجاد شده در جهان اسلام، این می تواند درسی برای نسل های آینده باشد.

وی افزود: یک نظام و گفتمان سیاسی زمانی می تواند ماندگار باشد که مفاهیم خود را به نسل های آینده منتقل کند و امام خمینی رحمه الله با هوشیاری کامل این روز را برگزید و این پیام را به نسل های آینده داد که این اسلام بیدار کننده خواهد بود. ادامه یابد و جهان اسلام باید به روزی برسد که جهان برتر شود.

برتری جهان اسلام در همه امور

امینی تاکید کرد: تحقق انقلاب اسلامی و اهداف بزرگ و پیروزی انقلاب اسلامی جهان اسلام زمانی اتفاق می افتد که بیداری محقق شود و جهان اسلام از نظر سیاسی، نظامی، اقتصادی به جهانی برتر تبدیل شود و روزی این قدرت وجود داشته باشد و اسلام اسلامی باشد. جهان به عنوان جهان برتر بود، اگر به 400 تا 500 سال پیش برگردیم، جهان اسلام در همه زمینه ها از جهان پیشی گرفته است.

این تحلیلگر سیاسی هرمزگانی اذعان داشت: بسیاری از کشورها و ملل مختلف برای تحصیل علم در جهان اسلام حضور داشتند و همه علما و علمای بزرگ جهان اسلام نیز این نقش را ایفا کردند و این تمدن بزرگ اسلامی را شکل دادند، اما به دلایل مختلف تمدن قدرتمند اسلامی رو به انحطاط گذاشت که غربی ها نیز از آن بهره برداری کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ظهور اسرائیل و غصب کشورهای اسلامی و تهاجم به فلسطین و کشورهای مسلمان عرب نشانه عقب ماندگی جهان اسلام بود وگرنه آنها جرأت کردند کشورهای اسلامی را غصب کنند، لذا انقلاب اسلامی به دنبال مبارزه با تمدن اسلامی است. و احیای ارزش های مقدس است.«اسلام و بیداری اسلامی است و روز قدس پیام آور بیداری اسلامی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید