راهپیمایی اربعین قدرت نرم شیعیان در مقابل دنیای کفر است/داعش لشگری شکست خورده در برابر زائران اربعین


ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897043

آیت الله مدرسی امام جمعه منطقه مرکزی یزد گفت: مراسم پیاده روی اربعین بزرگترین خیمه عزاداری سیدالشهدا و مهمترین مانور سیاسی و مذهبی شیعیان جهان و قدرت نرم شیعیان در رویارویی با جهان است. از کفر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید محمدکاظم مدرسه ای در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به مراسم باشکوه اربعین اظهار داشت: اربعین حسینی و برنامه اربعین امروز در کربلا یکی از قدرت های نرم شیعیان است.

وی افزود: این حرکت عظیم از سال 1392 آغاز شد و مردم از سراسر کشور و جهان به طرق مختلف خود را به کربلا رساندند تا امروز که بیش از 20 میلیون نفر در راهپیمایی اربعین شرکت کردند.

مدرسی ادامه داد: طولانی ترین موکب دنیا که مردم گاهی 640 کیلومتر را به عنوان زائر طی می کنند از همین اربعین سرچشمه می گیرد.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان یزد گفت: بزرگترین سفره دنیا بدون نیاز به کمک های دولتی، سازمان ها و خیریه های بین المللی از برکت مراسم اربعین است.

وی گفت: بزرگترین و پرجمعیت ترین نماز جماعت در روز اربعین برگزار می شود و گاهی اوقات صف نماز جماعت در بعد از ظهر اربعین کیلومترها طول می کشد.

مدرسی بیان کرد: بزرگترین مراسم خیریه جهان با بیش از هزار موکب در مسیرهای پیاده روی نجف تا کربلا برکت اربعین است و اگرچه مراسم اربعین یک برنامه شیعی است اما شیعه، سنی، مسیحی و زرتشتی را در بر می گیرد. بازدید خواهند کرد.

وی با اشاره به فعالیت رسانه ها در مقابله با مراسم باشکوه اربعین ادامه داد: عاشقانه ترین مراسم مذهبی که با تهدیدات فراوان توسط دشمنی چون داعش انجام شده و همچنان به راه خود ادامه می دهد و همچنین سانسور شده ترین مراسم در روز اربعین. جهان در رسانه های صهیونیستی، مراسم باشکوه اربعین است که دشمنی ها تاکنون در برابر حضور میلیونی و داوطلبانه مردم ناکام مانده است.

امام جمعه مرکز یزد گفت: اربعین با همه وسعتی که دارد کمترین نیروی امنیتی را دارد و بزرگترین خیمه عزاداری سیدالشهدا در جهان بشریت محسوب می شود.

مدرسی با بیان اینکه اربعین دارای آداب و احکام است و توجه به آداب و رسوم و احکام ضروری است، گفت: گاهی رعایت نکردن آداب موجب تضعیف شیعه و گاهی عدم رعایت احکام می شود. منجر به ادای حرام در کنار اربعین شود یا بازگشت و نهی اربعین با وجود چنین عملی حرام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید