دروازه شیعیان ایران پایتخت موکب‌ها شد/ خوزستان به حضور زائران اربعین معطر می‌شود

خوزستان، این استان متنوع قومیتی با پایتختی دو پایانه مرزی، موکب های یاحسین (علیه السلام) را زنده نگه می دارد و با دم اربعین هزاران جوان عاشق مکتب حسینی را به سوی خود می کشاند و در شهرها آشوب ایجاد می کند و استقبال می کنند. کسانی که در راهپیمایی برای حسینی عزاداری می کنند.

شاید بتوان این بحث مفصل را در این بیت کوتاه خلاصه کرد:

برای من و خانواده ام اختلافی وجود ندارد

حق نام بندگان حسین است

(از من نپرسید که من کی هستم و خانواده من کجا هستند،

این نام من است که در بین خادمان حسینی ثبت شده است.)

در اینجا خدمت بیش از پیش با فداکاری خادمان همراه است و حتی خود و خانواده خود را به نفع زیارت و زائران تسلیم می کنند. در همین راستا یکی از تصاویر زیبایی که امسال در مسیر نجف به کربلا دیده شد مردی بود که حتی خرما را برای زائران دست چین می کرد به طوری که فقط خرمای دستچین شده به زائران ارائه می شد.


خادمان اربعین و کسب و کار سودآور آنها

به هر حال سفر اربعینی به عتبات عالیات و موکب های فراوان و خادمان اهل بیت(ع) ثابت می کند که این خادمان زن و مرد و حتی فرزندان خدمه به خوبی دریافته بودند که اگرچه خدمت رسانی به زائران امکان پذیر است. موفق و ثواب است، خود آنها را از عبادت محروم می کند، اما در عین حال پاداشی به آنها می دهد که از درک و توصیف خارج است، یعنی پاداشی که نه قابل درک است و نه قابل توصیف است.

شاید بهتر باشد بیشتر به این جملات فکر کنیم. بحث این است که هر موکب و هر وزیر عملاً می‌تواند به ده‌ها، صدها یا حتی میلیون‌ها زائر و خانواده‌هایشان و همه کسانی که دلشان به آنها وابسته است خدمات رسانی کند. بنابراین خدمت او صد، میلیون یا حتی میلیارد می شود و چه سودی بیشتر از این. درود بر ایشان و سعادتشان.

c34ddb03 9f6d 4dad bd62 9e2ba1a3f361 خبر خاکستری

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در گفت و گو با خبرنگار رهیاب گفت: هزار موکب شناسنامه دار و دارای مجوز در خوزستان وجود دارد که در 42 موکب این موکب ها از چهار موکب تشکیل شده است. گلوگاه های ورودی به خوزستان در شهرهای اندیمشک، دزپارت، بهبهان و هندیجان در پایانه های مرزی استان ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه 600 موکب از گلوگاه های ورودی در خوزستان مستقر می شود، افزود: 180 موکب از 240 موکب در مرز شلمچه با پروانه، 170 موکب از 220 موکب در مرز چذابه و 60 موکب در عراق مستقر خواهند شد.

رئیس ستاد احیای عتبات عالیات خوزستان گفت: در مجموع یک هزار و 500 موکب در خوزستان و عراق مستقر می شود که از این تعداد 820 موکب مجوز دریافت کرده و 260 موکب بین شهری و بین شهری صادر شده است.


راهپیمایی اربعین در سراسر خوزستان

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مراسم اربعین نباید تنها در دو پایانه مرزی استان برگزار شود، ادامه داد: در این راستا در تمامی شهرها و روستاهای خوزستان برای موکب ها مجوز صادر می شود، لذا امسال این مراسم برگزار می شود. نسبت به سال های گذشته در اقصی نقاط استان باشکوه تر خواهد بود.

رئیس ستاد مرمت عتبات و عالیات خوزستان گفت: عتبات خوزستان دارای دو کمیته اسکان و اطعام زائران ورودی به استان است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه قرارگاه های سپاه، حسینیه ها و تمامی اماکن دارای اسکان برای پذیرایی از زائران هماهنگ شده است افزود: موکب های فوق العاده ای نیز به نام بهشت ​​برای زائرانی که بنا به دلایلی نمی توانند مراسم پیاده روی اربعین را ادامه دهند برگزار می شود. برای استقرار آنها آماده شده است.


صدور مجوز برای موکب خواهران

وی افزود: مراسم اربعین یک حرکت معنوی و مذهبی است که نیازمند رعایت نکات محرمانه و نامحرم در موکب ها است و بر این اساس مجوز موکب همراه با واگذاری زمین به خواهران صادر شد.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: همچنین تمامی امکانات استان برای اطعام و پذیرایی از زائران هماهنگ است و مردم خوزستان برای برگزاری باشکوه تر مراسم اربعین سنگ تمام گذاشته اند اما مطالبات موکب ها باید باشد. نیز مطلع شود.


دولت باید از تظاهرکنندگان حمایت کند

وی با تاکید بر اینکه مسئولان استانی باید در بحث زیرساخت ها و حمایت از موکب ها توجه ویژه ای داشته باشند، افزود: مردم، دولت و موکب ها امسال می توانند با حمایت از یکدیگر مراسم باشکوه اربعین را به نمایش بگذارند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان ادامه داد: مراسم اربعین امسال از نظر تعداد زائران، زمان بندی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی نسبت به سال های گذشته متفاوت است و باید نکات لازم برای پیشگیری از گرمازدگی رعایت شود. مسمومیت و گسترش بیماری

حجت الاسلام موسوی به جمع آوری کمک ها در طول سال اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت مراسم اربعین امسال برای جذب و جمع آوری کمک ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این پیشنهادها برای توسعه و بهسازی حرم عکیله بنی هاشم در کربلا، حرم امام باقر(ع) در کاظمین، حرم عسکریین(ع) در سامرا، حرم زینب کبری(س) است. ). ) در سوریه از حرم امیرالمومنین (علیه السلام)، بارگاه حضرت زهرا (علیها السلام) استفاده می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: دولت با ارسال تسهیلات برای برگزاری مراسم اربعین از این ستاد حمایت می کند اما اعتباری برای توسعه عتبات در نظر گرفته نشده است.

حجت الاسلام موسوی افزود: عراق نیز همکاری های لازم را برای حضور زائران و موکب ها در آن کشور انجام داده و تاکنون مشکلی گزارش نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید