شیعیان امروز باید کاستی های شیعیان گذشته را جبران کنند


ساعت: 12:59
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883289

حجت الاسلام والمسلمین صداقت رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری یزد گفت: شیعیان حاضر در غدیرخم در انتقال این مهم کاهلی کردند و امروز باید این وظیفه شرعی را به درستی انجام دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی صداقت شب گذشته در عید بزرگ ولایت با اشاره به اهمیت عید غدیر خم در جامعه اسلامی گفت: عید غدیر خم برترین، برترین و بزرگترین است. عید که در روایات بر حفظ و سفارش آن تاکید شده است.

وی افزود: توصیه و تاکید شده است که حاضران به غایبان، پدران فرزندان، این مهم را تا قیامت به یکدیگر برسانند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد با تاکید بر شرایط موجود جامعه اسلامی در زمان پیامبر(ص) تصریح کرد: شرایط جامعه اسلامی در زمان پیامبر(ص) به گونه ای بود که که منافقین و برخی از مسلمانان آمادگی پذیرش واقعه غدیرخم را نداشتند و به همین دلیل خداوند بر لزوم تکمیل نبوت حضرت محمد (ص) و اعلام جانشینی با اشاره به حفظ پیامبر از مردم تأکید کرد.

صداقت بیان کرد: برای حفظ و انتقال واقعه غدیر خم به نسل های بعدی باید سنت های حسنه مربوط به این واقعه را ادامه داد، مانند نوروز بایرام که عید مهم ایرانیان است در چنین شرایطی انجام شود. به طوری که عید غدیر خم برای مسلمانان است و شیعیان بزرگترین عید است.

وی تکریم سادات، پوشیدن لباس نو و ایجاد محیطی شاد و مفرح برای کودکان را از جمله اقدامات مهم عید غدیر خم برشمرد و افزود: این روز باید در همه ابعاد با دیگر روزهای سال متفاوت باشد و این تفاوت اردیبهشت فرزندان ما باشد. درک کنید که این عید عید مهمی است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد تصریح کرد: واقعه غدیرخم تنها به نقل حدیث غدیر ختم نشد و پیامبر اسلام به بیان فضایل حضرت علی (ع) پرداختند و بدین وسیله به فضایل حضرت امیرالمومنین(ع) توجه کردند. مومنان (ع) و قصه گویی و قصه گویی این یک وظیفه شرعی بر عهده فرزندان ماست و باید بیش از گذشته به آن توجه شود.

صداقت با تاکید بر مهم ترین بایرام مسلمانان و شیعیان گفت: گرانبهاترین و والاترین بایرام غدیر بایرام است و شیعیان امروز نباید مانند شیعیان حاضر در روز غدیر خم در بیان این مهم سست باشند وظیفه خود را در این زمینه انجام دهند، درست انجام دهند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید