نماینده مجلس: اگر پلتفرم های داخلی نتوانند بر کاستی های خود غلبه کنند، فرصت خرید یک پلت فرم خارجی قوی وجود دارد

نماینده مجلس: اگر پلتفرم های داخلی نتوانند بر کاستی های خود غلبه کنند، فرصت خرید یک پلت فرم خارجی قوی وجود دارد

روز جدید احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر بسترهای داخلی نتوانند ظرفیت لازم را برای تعاملات لازم برای مردم فراهم کنند، موضوع را نیز در کمیسیون مطرح کرده و با وزیر صحبت کرده ایم که اگر فرصتی باشد. در اختیار پلتفرم های داخلی قرار گرفته است تا نواقص را اصلاح و ارتقاء دهند. اگر نتوانند اقدامات لازم را انجام دهند، احتمالا به سمت خرید یک پلت فرم خارجی قوی برویم.

سخنگوی کمیته فرهنگی مجلس از امکان خرید نرم افزار خارجی برای رفع نیاز مردم در صورت عدم توسعه و تقویت نرم افزارهای داخلی در زمان تعیین شده خبر داد.

احمد راستین، عضو و سخنگوی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی، در خصوص محدودیت های اخیر ایجاد شده در اینترنت و مشکلات ایجاد شده برای کسب و کارهای اینترنتی و لزوم رفع این محدودیت ها، گفت: اینترنت امروز به عنوان یک شبکه جهانی دارای بسیاری از فرصت‌های توسعه کسب‌وکار اقتصاد دیجیتال و فعالیت‌های مجازی را فراهم کرده است، قطعاً باید این ظرفیت در کشور ما نیز مورد توجه قرار گیرد، همانطور که تاکنون از آن استفاده و بهره‌برداری شده است. متأسفانه یک سری دروغ های بزرگ در فضای مجازی اختلالاتی را ایجاد کرد که متأسفانه به دلیل دروغ های رسانه ای و موج سواری هایی که جریان بیگانه به ویژه سازمان منافقین روی آن انجام داد، هزینه های زیادی را برای امنیت کشور به همراه داشت که با لطف خداوند و با هوشیاری، حضور و بصیرت مردم اداره می شد.

نماینده مردم شهرکرد نیز گفت: امروز باید دو اقدام را در دستور کار داشته باشیم و این موضوع را در کمیته با وزیر ارتباطات مطرح و برجسته کرده ایم. اول اینکه همه ما به دنبال تنظیم و قانونی کردن فضای مجازی هستیم و مشکل دوم تعریف و تعیین سطوح دسترسی است.

راستینه خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا سطوح دسترسی تعیین شده است، فکر می کنم هیچکس قبول نمی کند که اگر فردی تجارت و تجارت بین المللی انجام دهد سطح دسترسی او به فضای مجازی و اینترنت محدود است. مطمئناً فردی که تجارت بین‌المللی انجام می‌دهد باید سطح مشخصی از دسترسی برای مبادله تجاری را داشته باشد. همین طور استاد دانشگاهی که نیاز به استفاده از ظرفیت کتابخانه های دیجیتالی، موسسات تحقیقاتی و وب سایت های آماری دنیا دارد، نمی توانیم سطح دسترسی او را محدود کنیم.

وی توضیح داد: اما دانش آموزی که نیاز به آن سطح دسترسی ندارد و نیاز به یک سری داده در سطح کشور دارد، باید سطح دسترسی دانشجو مشخص باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگ افزود: در نتیجه امروز باید دو اقدام در دستور کار قرار گیرد. اولاً وزارت ارتباطات باید سریعاً برای تقویت و توسعه ظرفیت بسترهای داخلی برای حل مشکل کسب و کار داخلی اقدام کند، بنگاه های داخلی ما آسیب نبینند و بسیاری از بسترهای داخلی ظرفیت جایگزین دارند. همچنین برای توسعه تجارت بین‌الملل و استفاده از ظرفیت اینترنت جهانی، وزارت ارتباطات سریعاً برنامه‌ای برای بهره‌برداری از ظرفیت اینترنت جهانی ارائه دهد. آسیب ها و مشکلاتی که در فضای مجازی وجود دارد را می توانیم با قانون و مقررات خاص کنترل کنیم.

راستین در پاسخ به این سوال گفت: تاکید رهبری همواره بر حضور فعال در عرصه جنگ نرم و جهاد تبیینی است، اما جهاد تبیینی بدون دسترسی به یوتیوب، توییتر و برخی شبکه های دیگر برای تولید محتوا و … امکان پذیر نیست. با مخاطبان جهانی ارتباط برقرار کنید. وقتی کاربران ایرانی از حضور بلامانع در این شبکه ها محروم هستند، چگونه می توانیم در دیپلماسی عمومی و جنگ نرم و رسانه ای موفق باشیم؟» وی گفت: موضوعی که اشاره کردید کاملاً نکته درستی است، ببینید جهاد تبین امروز یک ضرورت است، هم در در عرصه داخلی و بین المللی باید در عرصه بین الملل نیز مورد توجه قرار گیرد، دو اقدامی که گفتم اولاً قانونی و تنظیم فضای مجازی و دوم تعریف و تنظیم سطوح دسترسی است تا بتوانیم به درستی از آن استفاده کنیم. از ظرفیت روشنفکران و نخبگان ما در عرصه تبیین جهاد.

وی ادامه داد: کسی که با نخبگان، فرهیختگان در عرصه بین الملل و دیپلماسی عمومی با توده های جهانی صحبت خواهد کرد تا مبانی انقلاب، ظرفیت موجود در کشور، سبک زندگی ایرانی-اسلامی و علمی ما را تبیین کند. و ظرفیت تحقیق باید نخبه باشد. اینکه بگوییم باید سطح دسترسی همه افراد جامعه یکسان باشد تا جهاد تببین اتفاق بیفتد اشتباه است. اما قطعاً باید فضا را برای نخبگان و ظرفیتی فراهم کنیم که بتواند به دیپلماسی بین المللی و جهاد تبیینی در صحنه جهانی کمک کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که «مردم در استفاده از نرم‌افزارهای داخلی با دو مشکل مواجه هستند. اول ضعف فنی و زیرساختی این نرم افزارها و دوم نگرانی شهروندان نسبت به امنیت اطلاعات و نظارت بر این فضای داخلی است.» وی گفت: می خواهم به مردم این اطمینان را بدهم که براساس این قانون موجود، قانون مجازات اسلامی مصوب 1387 هرگونه دسترسی به اطلاعات و اطلاعات شخصی افراد جرم است و طبق قانون با افرادی که دسترسی غیرمجاز داشته باشند برخورد جدی خواهد شد.لذا مردم باید به دستگاه ها و سیستم های داخلی سازمان اعتماد کنند. کشور.

وی ادامه داد: ما به عنوان مجلس مطلقاً اجازه نخواهیم داد اطلاعات و اطلاعات افراد در زندگی خصوصی آنها توسط هیچ سودجویانه دستکاری شود و قطعا باز هم تاکید می کنم که باید قانون وضع شود، البته قانون موجود این را دارد. ظرفیت.

راستینه خاطرنشان کرد: بر اساس قانون حتی سامانه های اطلاعاتی نیز نمی توانند بدون طی مراحل قانونی که بسیار سخت است به چنین موضوعی اقدام کنند تا مجوز ورود به زندگی خصوصی افراد را داشته باشند. این قانون کشور ماست و با این افراد طبق قانون مجازات اسلامی برخورد می شود، پس مردم خیالشان راحت باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سوال این است که چگونه همه اطلاعات و داده های ما در دسترس سرورهای خارجی، شبکه موساد، سیا و… است و این شبکه های جاسوسی در سراسر دنیا همه ظرفیت اطلاعاتی ما را دارند، پس آیا ما واقعاً باید بگوییم که ما حس بهتری از دستگاه امنیتی در داخل کشور داریم؟ این خیلی بد است.

نماینده مردم شهرکورد تصریح کرد: مردم بدانند که دستگاه های امنیتی در کشور امنیت ایران عزیز را در کل پهنه ایران تضمین می کنند، ما در عرصه بین المللی کشور قدرتمندی در برقراری نظم و امنیت هستیم. در نتیجه به نظر من مردم باید بر اساس قوانین موجود به این موضوع اطمینان داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در پایان با ارائه امکان خرید نرم افزارهای غیر ایرانی گفت: اگر بسترهای داخلی نتوانند ظرفیت لازم را برای تراکنش های لازم برای مردم فراهم کنند، موضوع را نیز در کمیته مطرح کرده و با آنها صحبت کرده ایم. وزیر که اگر فرصت استفاده از بسترهای داخلی برای رفع نواقص و ارتقای بسترهای داده شده فراهم شود، نمی تواند اقدامات لازم را انجام دهد. ممکن است به سمت خرید یک پلت فرم خارجی قوی برویم.

دیدگاهتان را بنویسید