تغییر از یک پلت فرم خارجی به یک پلت فرم داخلی با عملیات فرمان به طور قطع امکان پذیر نیست


ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911035

رئیس شورای اسلامی گفت: قطعا با کار دستی نمی توان از بستر بیرونی به داخلی منتقل کرد، اما باید تسهیلات و انگیزه هایی برای انتقال کاربران و کسب و کارها به بسترهای داخلی فراهم کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف رئیس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز شورای اسلامی و در جریان بررسی سوالات تعدادی از نمایندگان از وزیر ارتباطات در خصوص اقدامات انجام شده در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات گفت: در این راستا باید به سمت توسعه شبکه ملی اطلاع رسانی شود. امروزه دو موضوع در این زمینه در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها حائز اهمیت است. امروز مردم، شورای اسلامی و دولت مهمترین خواسته و انتظارشان این است که در حوزه شبکه های اجتماعی بستری سریع، ارزان و با کیفیت داشته باشند. بحث در مورد قیمت اینترنت مهم است. امروزه در حوزه شبکه داخلی قیمت ها بعضاً مشکوک است. ما باید مزیت هایی ایجاد کنیم که کسب و کارها را به حضور در پلتفرم های محلی تشویق کند.
وی افزود: از سوی دیگر تامین امنیت کاربران بسیار حائز اهمیت است، اخیراً رئیس قوه قضائیه حکمی را بر اساس فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حفاظت از اطلاعات کاربران به تمامی دستگاه های نظارتی ابلاغ کرده است.

قالیباف بیان کرد: قطعا نمی توان با کار دستی از بستر بیرونی به داخلی منتقل کرد، اما باید تسهیلات و انگیزه هایی برای انتقال کاربران و کسب و کار به بسترهای داخلی فراهم کنیم.

رئیس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بستر داخلی سریع و امن باشد قطعا همه ترجیح می دهند از بستر داخلی استفاده کنند. از سوی دیگر، در حوزه پیام رسان، دسترسی به بخش خارجی برای برخی از رشته ها مانند دانشگاه ها و تجار مهم است. امروز سوال آقای رضاخواه و بیش از 70 نماینده این بود که ما خواهان ارتقاء بسترهای داخلی و ایجاد انگیزه لازم برای انتقال کاربران به آنها هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید