قانون رشد قرعه کشی را تبلیغ نمی کند / یک نمایش پلت فرم غیرواقعی است


ساعت: 15:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1877092

حسن لفافیان، کارگردان سریال قانون رشد، نشان دادن مشکلات حاشیه نشینی را اغراق نکرد و گفت: تریبون های موجود در این حوزه اتفاقات غیرواقعی را نشان می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست قانون رشد امروز یکشنبه 29 خرداد با حضور حسن لفافیان کارگردان، مهدی فرجی تهیه کننده و دیگر عوامل روابط عمومی در رادیو برگزار شد.

فرج در ابتدا درباره این سریال گفت: مردم خیلی راحت تر با کارهای خانوادگی ارتباط برقرار می کنند و سریال های خانوادگی در حوزه اجتماعی، پلیسی، نمایشی و مورد علاقه شان هستند.


فرادجا برای کار پلیسی سینما بسازد

وی با اشاره به کمبود امکانات گفت: فرجا از ما حمایت و کمک کرد اما در حد توانش بود. کسانی که کارهای نمایشی را کارگردانی می کنند بدانند که امکانات موجود کشور کافی نیست. یک شهر سینمایی هست که جوابگوی صد نیاز تئاتری ما نیست، باید زحمت بکشیم. خود فرجا باید برای کارهای پلیسی سینما بسازد.

این تهیه کننده افزود: وقتی در کوچه پس کوچه ها فیلمبرداری می کنیم گاهی جلوی مردم را می گیریم. در بعضی از آرایش ها شکل عجیبی داشتیم و یادم می آید در یکی از صحنه ها یکی از راننده ها که این گریم را دید فکر کرد واقعی است و با هم درگیر شد و ترسید.

فرج در بخشی دیگر یادآور شد: 120 لوکیشن داشتیم، حدود 220 روز فیلمبرداری کردیم و هر دو روز یک بار در یک مکان بودیم. شما باید برای هر مکان آماده و سازماندهی کنید و بسیار سخت و دشوار بود.

وی گفت: بازخوردها بسیار خوب بود.


این اولین باری بود که برای نقشم تهدید به قتل شدم

حمید ابراهیمی بازیگر این سریال نیز در سخنانی گفت: 23 سریال را منتشر کردم و این اولین سریالی است که از آن می ترسیدم زیرا چندین بار تهدید به قتل شدم. مردم می گفتند شما را جایی پیدا می کنیم و می کشیم و من تعجب کردم که مردم اینقدر به تاریخ اعتقاد داشتند. خوشبختانه قبلا هم با آقای فرجی و هم با لفافیان کار کرده ام. خوشحالم که توانستم قسمت کوچکی از سریال باشم.

آزیتا ترکاشوند نیز در سخنانی کوتاه گفت: مردم گفتند با تلویزیون آشتی کردیم و در مورد فصل دوم خیلی سوال کردند.

نیلوفر شهیدی دیگر بازیگر این سریال نیز گفت: مردم واقعاً با تلویزیون کنار آمده اند. این سریال نشان داد که اگر کار خوبی پخش شود مردم از ما حمایت خواهند کرد.

پیام احمدینی بازیگر نقش گلم در این سریال نیز گفت: کمتر نقش منفی را دیده ام که در تلویزیون پرمخاطب شده باشد و خدا را شکر با کارگردانان و عوامل خوب اینجا اتفاق افتاده است.

علیرضا مهران نیز ادامه داد: یک گروه 100 تا 150 نفره حدود یک سال در این مجموعه شرکت کردند و خدا را شکر نتیجه خوبی داشتیم. نقش سختی بود و رهبری خوب باعث شد یاد بگیرم.

مجتبی فلاحی بازیگر نقش پلیس در این سریال نیز گفت: تا جایی که می دانم این شخصیت وام گرفته شده از شخصیتی آقای بختکی است که البته سعی کردم بیشتر به حرف کارگردان گوش کنم. جا دارد خیلی تشکر کنم که نقش اول سریال به فردی داده شد که در تلویزیون نبود و مردم خدا را شکر کردند. برخی به من گفتند که این سریال را نه از تلویزیون و رسانه های دیگر، بلکه در یوتیوب تماشا کرده اند و این قابل تقدیر است.

احمدی نژاد در ادامه درباره حضورش در این سریال گفت: فکر می کنم یک ایرانی برای مرگ گلم گریه کرد و فکر می کنم این حس به آنها القا شد.

مهدی فرج در پاسخ به سوالی درباره کاهش مخاطبان تلویزیون گفت: رئیس رسانه ملی پیش از این گفته بود که مخاطبان رسانه ملی کاهش یافته است. اما فکر می کنم مردم برنامه ها و سریال های خوبی را می بینند. مردم قبلا توسط وب اداره می شدند، اما امروزه توسط برنامه ها اداره می شوند. امروزه مخاطبان «گاندو»، «زیرزمینی» و دیگر آثار آن ها را پیدا می کنند.


درصد کمی از مخاطبان پلتفرم نسبت به مخاطبان تلویزیون

وی با اشاره به مقایسه مخاطبان تلویزیون و تریبون ها گفت: درصد کمی از این مخاطبان تلویزیون در تریبون ها وجود ندارد و یک برنامه و سریال خوب در تلویزیون مخاطبان خاص خود را دارد. اما امکانات ما کافی نیست. رسانه ملی برای سه شبکه سریال ساخت اما الان حجم تولید شبکه های خانگی آنقدر زیاد شده که به تلویزیون روی آورده اند و امکانات آنقدر زیاد نشده است. ما که نمی توانیم هلیکوپتر و تانک بسازیم به امکانات سینمایی خودمان نیاز داریم. گاهی از من می پرسند که چرا در تولید سخت کار می کنم؟ سریال سازی با شرایطی که داریم و چرا یک آپارتمان معمولی نسازیم خیلی سخت است. بخشی از این امر به این دلیل است که نهادهای ذیربط از رسانه ملی گرفته تا حوزه هنری، فراجا، سپاه و… برای شهرسازی باید فکری اساسی کنند.

فرج افزود: این شهر باید ساخته شود، قول می دهم برخی از کشورهای منطقه هم بیایند سریال هایشان را اینجا انجام دهند و بازگشت سرمایه داشته باشد اما همتی می خواهد این شرایط فراهم شود.


پلتفرم ها رویدادهایی را نشان می دهند که وجود خارجی ندارند

لفافیان در پاسخ به سوالی درباره افزایش مشکلات حاشیه نشینان گفت: افزایش نداده ایم. اما نباید فکر کنیم که نباید مشکلات را نشان دهیم و عده ای هم نبینند. اتفاقا خانواده ها باید سریال را ببینند اما با همان خط قرمز. باید به خانواده ها اطلاع دهیم که اگر مشکلی وجود دارد نگران نباشند زیرا امنیت وجود دارد. پیام سریال این بود که غلام قصه ما در 17 سالگی از خانواده اش بیرون آمد و این اتفاقات برایش افتاد.

مجتبی فلاحی بازیگر نقش اصلی پلیس در این سریال درباره حضورش در این نقش گفت: کل پروژه 40 یا 50 نفری شده اند که همیشه هستند و باید به نوعی عدالت فرهنگی نه برای من بلکه برای دیگران باشد. ، که پشت درهای سینما هم استعداد دارند.

فرج همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر ترویج خشونت تصریح کرد: مطلقاً قبول ندارم که ما به خشونت دامن زدیم. شاید برخی از چهره ها و قیافه ها گاهی منجر به این تداعی شود اما این سریال تمیز و مرتب پخش می شد. یکی از انتقادات این بود که سریال پلیسی است و درگیری و اقدامی در کار نبوده و انتظار داشتند که باشد.

این تهیه کننده در پایان خاطرنشان کرد: برخلاف انتقاداتی که می گویند ترویج لاتاری برای ارتقای خانواده و امنیت است و مردم نیاز به امنیت دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید