سازندگان پلت فرم ایرانی قربانی بی برنامه ای دولت تدبیر و امید می شوند

ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1781733

در کنار بخش‌های اقتصادی مبتنی بر دانش، فعالان حوزه نرم‌افزار و بازی‌سازان نیز از تحریم‌های نرم‌افزاری آمریکا رنج می‌برند و دولت تدبیر و امید با سردادن شعارهایی در حمایت از فعالان این بخش، آسیب‌های بی‌برنامه‌ای به اقتصاد آنها وارد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ; مقام معظم رهبری بر لزوم حفظ کشور در برابر تحریم ها تاکید کردند. با وجود اینکه موضوع تحریم های اقتصادی در سال های گذشته بسیار مورد بحث قرار گرفته است، اما گاه به دلیل عدم برنامه ریزی، دامنه تحریم های آمریکا به سایر حوزه ها نیز کشیده می شود.

در حالی که دولت در حمایت از فعالان دانش بنیان و تولیدکنندگان نرم افزار و بازی های دیجیتال شعار می داد، بی برنامگی دولت در این زمینه باعث شد نان آنها به خشت تبدیل شود.

به دلیل این تحریم‌ها، بسیاری از بازی‌های ساخت ایران از گوگل پلی و آپوستور حذف شده و یا اجازه فروش بازی‌های ایرانی در پلتفرم‌های خارجی داده نشده است، در حالی که کشورهای غربی به راحتی می‌توانند فرهنگ خود را از طریق بازی در بین نوجوانان و جوانان ما گسترش دهند. خودت را تحمیل کن

3 خبر خاکستری

البته ایجاد قانونی برای حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و یا برنامه ریزی دولت در حوزه نرم افزاری می توانست از این آسیب بکاهد، اما این اتفاق نیفتاد و اجرای قوانینی برای حمایت از کاربران فضای مجازی که همچنین می تواند در این راستا با توجه به عدم اطلاع برخی افراد و حفظ رانت هلدینگ های بزرگ و اخاذی بدبینی به این قانون، در اوایل دولت سیزدهم از دستور کار دولت یازدهم خارج شد.

شاید در دوران تاج و تخت، مردم بیش از هر زمان دیگری به اهمیت فضای مجازی و نرم افزاری که می تواند بسیاری از مشکلات و دغدغه های روزمره آنها را برطرف کند، پی بردند و شاهد بودیم که بسیاری از کسب و کارهای دیجیتالی در حال رونق بودند.

16 خبر خاکستری

کاهش بیکاری در گرو توجه به تجارت دیجیتال است
در همین رابطه رضا عباسی; مشاور کسب و کار دیجیتال در استان گلستان بر لزوم توسعه کسب و کار آنلاین تاکید کرد و گفت: استان گلستان ظرفیت خوبی در این بخش دارد، اما فضای خالی برای برندسازی کسب و کار آنلاین مشکل بزرگی است که قطار توسعه باید در این زمینه شتاب دهد. بیشتر بگیرید.

عباسی با بیان اینکه صنعت فناوری اطلاعات باید بیش از پیش به عنوان یک صنعت پولساز نگاه شود، تلاش در این بخش را برای کاهش بیکاری جوانان فارغ التحصیل مفید خواند.

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته 30 سال پیش وارد دنیای دیجیتال شدند و در کسب و کار اینترنتی پیشتاز شدند، گفت: اپلیکیشن هایی مانند گوگل، فیس بوک، آمازون، مایکروسافت و اوراکل از سودآورترین و سودآورترین اپلیکیشن ها هستند و مدیران استارت آپی در میان مردم هستند. “آنها ثروتمند شدند.

مشاور کسب و کار دیجیتال در استان گلستان با اشاره به اینکه ارزش افزوده کشورهای توسعه یافته معطوف به فعالیت های دیجیتال است، گفت: آنچه در دنیای امروز می تواند مردم را متحول و غنی کند استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات است.

لزوم تهیه نقشه جغرافیای اقتصادی کسب و کار دیجیتال
عباسی با اشاره به اینکه فعالان کسب و کار دیجیتال در ایران هنوز رشد خوبی نداشته اند، گفت: برخی از این ضعف ها ناشی از تحریم هاست و نتوانسته ایم سرمایه گذار خارجی در این حوزه جذب کنیم.

وی ادامه داد: یکی از دلایل موفقیت کسب و کار دیجیتال در کشورهای پیشرفته ترسیم جغرافیای اقتصادی است. آنها معتقدند که اپراتورهای اپلیکیشن مانند گوگل نباید خیلی بزرگ باشند و باید از ظرفیت جوانانی که آرزوهای بزرگ دارند استفاده کنند. در حالی که وضعیت کشور ما برعکس است.

یک مشاور کسب و کار دیجیتال در استان گلستان گفت: یک اپلیکیشن در ایران می تواند هر چقدر که بخواهد رشد کند و بازار را کاملا کنترل کند زیرا قانونی در این زمینه وجود ندارد.

عباسی; وی جذب سرمایه گذار خارجی را یکی از راه های افزایش درآمد سرانه عنوان کرد و تصریح کرد: یکی از راه های پیشروی کشور دور زدن تحریم ها با استفاده از ابزارهای فناورانه است.

11 خبر خاکستری

وی با ابراز تاسف و نگرانی از اینکه کسب و کار دیجیتال در کشور بدون هیچ سازوکاری در حال رشد است، گفت: برای ارتقای کیفی این کسب و کارها نظارت لازم است چرا که ورود به این حوزه یک بازی برد-برد است.

مشاور کسب و کار دیجیتال در استان گلستان در خصوص اجرای طرح حمایت از مصرف کننده سایبری گفت: طرح حمایت ابعاد مختلفی دارد و دارای نکات مثبت و منفی است. دولت و دولت باید مزایای اجرای چنین طرحی را ارزیابی کنند. چقدر ضرر دارد مثلا پلتفرم اینستاگرام اگر 99 درصد از بین برود یک درصد مفید است و این یک درصد می تواند 2 میلیون شغل در کشور ایجاد کند.

عباسی ادامه داد: دولت باید ببیند آیا می تواند فضای اینستاگرام را مدیریت کند و آیا بستر جایگزینی برای آن داریم یا خیر، از سوی دیگر این اپلیکیشن ها فرصت ها و بازارهایی را ایجاد کرده اند که یک فرد با تلفن همراه می تواند تجارت کند و رشد کند. اقتصاد آنها

وی با اشاره به اینکه همه دنیا به سمت شعر حرکت می کنند، گفت: در ایران بحث راه اندازی کسب و کار اینترنتی داغ شده است اما جالب است بدانید کامپیوتر دومین رشته بیکار کشور است و این اتفاق افتاد. در حالی که علم و دانش با صنعت بیگانه است و فقط در این زمینه به حرف و شعار بسنده می شود.

مشاور کسب‌وکار دیجیتال در استان گلستان با اشاره به راه‌اندازی مجتمع شتاب‌دهنده در استان گلستان، گفت: در تلاش هستیم مدرسه‌ای برای نوآوری و فناوری در حوزه برنامه‌ریزی ایجاد کنیم و بتوانیم مردم را به نقطه مطلوب برسانیم. بازار کار. آنها از چهار ماه تا یک سال امرار معاش می کنند تا حرفه ای شوند و به راحتی برای آنها شغل ایجاد کنند.

عباسی با بیان اینکه دولت باید تسهیل کننده باشد نه اینکه کار را انجام دهد، افزود: دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت فعالان کسب و کارهای نوپا و آنلاین استفاده کنند. آنها توشه ای از تجربه دارند و می توانند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه رفع موانع در کسب و کار دیجیتال قطعا نتیجه مثبتی را به دنبال خواهد داشت، گفت: هنوز در حوزه سنجش خرید خودرو، سالمندان، زنان و زایمان، کنکور، کلاس های خصوصی آنلاین و غیره جای کار زیادی وجود دارد. بر.

مشاور کسب و کار دیجیتال در استان گلستان ایجاد شهر هوشمند را از دیگر رویدادهای تحول آفرین برای ارائه خدمات بهتر و گسترده تر دانست و گفت: در صورت ترغیب مدیران شهرداری برای ورود به این عرصه می توان خدمات خوب و جامعی ارائه کرد. دراز مدت این مهم است

عباسی گفت: بزرگترین طرحی که در استان در حوزه شعر قابل پیگیری و اجراست، حمایت از اپلیکیشن های مربوط به حوزه خدمات شهری است. ما معتقدیم که همه چیز با تولید ایده شروع می شود. در نگاه اول، ایده ها ممکن است تخیلی و بی نقص به نظر برسند، اما با گذشت زمان. «زمانی برای رسیدن به آن می توان ایجاد کرد.

15 خبر خاکستری

هزار و یک مشکل برای فروشندگان پلتفرم و نرم افزار ایرانی
محسن شاکری; یک کارشناس ارشد مدیریت رسانه و مدرس تولید محتوا در گروه‌های نرم‌افزاری نیز نگرانی‌های سایر فروشندگان پلتفرم و بازی‌ها را برجسته کرد و گفت: برخی از این مشکلات ناشی از کم‌توجهی به آموزش و پرورش است، توجه جدی به جوانان و علاقه‌مندان باشد. مردم «این حوزه محترم است و آموزش ها باید در فضایی تعاملی با امکانات لازم انجام شود.

شاکری تاکید کرد: متأسفانه موقعیت مرکزی مرکز فرصتی برای تسهیل آموزش نیروهای شهرستانی فراهم نمی کند. به عنوان مثال در رویدادهای فرهنگی و همایش ها و استارت آپ های استان گلستان شاهد حضور شهروندان ساکن در کلاله، مینوداش، بندرگز در این رویدادها نیستید.

وی گفت: یکی از نگرانی ها عدم پشتیبانی دستگاه های مربوطه گروه های تولید نرم افزار، انیمیشن و بازی و … است و این حمایت ها شامل حمایت های مادی و معنوی از سطح دسترسی به منابع گرفته تا مسائل ارائه و اجرایی است. «الزامات باید در نظر گرفته شود، مثلاً برای راه اندازی کسب و کار پس از مراحل اولیه تولید، در بخش مخارج حمایتی صورت نگیرد یا این حمایت به پیچ و خم بروکراسی اداری ختم شود.

این مدرس تولید محتوای دیجیتال گفت: یکی دیگر از دغدغه های این حوزه بحث ایمنی محیط کار و بیمه افراد است که باید به آن رسیدگی شود.

شاکری افزود: در بحث پیشنهادات می توان به این نکته اشاره کرد که تمامی دستگاه های دولتی و سازمان های خصوصی با توجه به استعدادهای بومی و استانی و نیروهای جوان و پرتلاش از این فرصت بزرگ در رشد و توسعه فضای کاری خود با استفاده از استفاده از تلاش متخصصان برای نیل به رشد و توسعه این جوانان از جمله نهادهای فرهنگی مانند شهرداری ها، تبلیغات اسلامی، شوراهای شهر، ارشاد، ائمه جماعات و… و یا بسیاری از کارخانه ها و بسیاری از شرکت های فعال در عرصه اقتصاد می توانند واژه هایی را بیابند. در این منطقه.

وی به عدم استقبال از برخی نرم افزارهای فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: شاید بتوان دلایل متعددی را در این زمینه عنوان کرد که نرم افزارهای فرهنگی مورد استقبال قرار می گیرند یا خیر، نمونه های زیادی از نرم افزارهای فرهنگی مانند بادصبا، شمیم ​​یاس این مشکل را رد می کند. اما یکی از نکاتی که در حوزه فرهنگی بیشتر به چشم می خورد، عدم بهره مندی اقتصادی از این نرم افزارها است که در بحث آموزش اقتصادی تولیدکنندگان باید به آن توجه کنیم.

تولید نرم‌افزار، بازی و اپلیکیشن در ایران اگرچه طولانی نیست، اما نخبگان زیادی در کشور در این زمینه فعالیت می‌کنند و اقتصاد دنیا در حال تغییر به سمت دانش‌بنیان است و اگر کارکنان در این زمینه برنامه‌ریزی نکنند، کشور در عصر خلاقیت مورد نیاز غربی هاست و استفاده درست از ظرفیت علمی کشور می تواند ایران را به قطب جهانی تولید محتوای دیجیتال تبدیل کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید