توصیه روزنامه اصولگرا: حذف وزیر مسکن/ حذف فیلترینگ پلت فرم به دلیل مخالفت با امنیت ملی

توصیه روزنامه اصولگرا: حذف وزیر مسکن/ حذف فیلترینگ پلت فرم به دلیل مخالفت با امنیت ملی

روزنامه فرهیختگان می نویسد: در شرایط ویژه ای که این روزها حاکم است، تغییر مدیران ناکارآمد و اصلاح سیاست ها و تصمیمات برای مردم ملموس و قابل قبول تر است.

امروز اصلاح سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید از مواردی مانند رفع فیلتر بسترهای گفتگو در اینترنت و مشارکت شروع شود، زیرا اینترنت تنها بستر همه‌گیر است که اکثریت جامعه می‌توانند از طریق آن صدای خود را به گوش مسئولان برسانند.

اگرچه دولت و مجلس بر این باورند که محدودیت اینترنت و بسترهای خارجی امنیت بیشتری را برای مردم به ارمغان می آورد، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند اینترنت نه تنها یک حق فردی است، بلکه بستری برای دستیابی به بخش مهمی از حقوق اجتماعی است. بنابراین اکثر کارشناسان هرگونه محدودیت در اینترنت را محدودیت در حق ابراز اعتراض می دانند و معتقدند این محدودیت اعتراض داخلی مخل امنیت ملی است. بنابراین دولت و مجلس می توانند با حذف محدودیت های اینترنت و بسترهای خارجی از دستور کار خود، اعتماد مردم را جلب کنند.

علاوه بر مبحث اینترنت، در دو ماه اخیر موضوعات دیگری نیز وجود داشت که البته از اهمیت بالایی برخوردار بودند، اما چندان مورد توجه قرار نگرفتند. به عنوان مثال، جایگزینی وزرا با عملکرد نامناسب یا ضعیف، اگرچه بسیار مهم است، اما در دو ماه اخیر مورد توجه دولت یا مجلس قرار نگرفته است. دو نمونه بارز این مشکل سیدرضا فاطمی امین وزیر صلح و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی هستند. اگرچه قرار بود سیدرضا فاطمی امین استیضاح و جایگزین شود، اما پس از بحث های فراوان روز گذشته در مجلس، مجدداً رای اعتماد گرفت و جایگزین وی رد شد. این در حالی است که استیضاح یا اصلاح وزیر راه و شهرسازی امیدی برای مردم خواهد بود چرا که مجلس وزیر غیرصادق را در وعده هایش برکنار کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید