پلت فرم 405، سمند و تیبا قدیمی شد/ لزوم توقف تولید برخی خودروها


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842311

وزیر صمت گفت: خودروهایی مانند پژو 405، سمند و تیبا که سال هاست در حال تولید هستند، به دلیل قدیمی بودن پلت فرم ها با مشکل کیفی مواجه هستند و باید تولید آنها متوقف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین امروز در بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به این سوال که سازمان ملی استاندارد اعلام کرده اعتبار و کیفیت خودروهای تیبا و سمند ELX را تایید نمی کند و این دو خودرو باید اسقاط شوند. خط گفت: سازمان استاندارد این نهاد رسمی ارزیابی کیفی است و ما قطعا از این سازمان حمایت می کنیم و تصمیمات آنها لحاظ می شود. کلیه سازندگان ملزم به رعایت استانداردهای سازمان استاندارد از نظر کیفیت هستند. نامه سازمان استاندارد رئیس سخنرانی است.

وزیر صمت افزود: پلت فرم های تولید خودروهایی مانند سمند و تیبا و همچنین پژو 405 قدیمی است و فناوری تولید آنها قدمت زیادی دارد، بنابراین این خودروها خواه ناخواه بی کیفیت تولید می شوند. برخلاف خروج خودروهای بی کیفیتی مانند سمند، تیبا و 405 از خط تولید، تولید خودروهای باکیفیتی مانند تارا افزایش خواهد یافت. بنابراین افزایش تولید خودروهایی مانند تارا از دو هزار دستگاه در سال گذشته به بیش از 75 هزار دستگاه در سال جاری، ممکن است منجر به خروج خودروهایی مانند سمند و پژو 405 از خط تولید شود.

وی ادامه داد: بخشی از بی کیفیتی خودرو به دلیل خودروهای معیوب و انباشته در کف پارکینگ بوده است. سران ایران خودرو قول داده اند از ابتدای خردادماه امسال خودروهای ناقصی در این صنعت خودرو تولید نکنند.

وزیر صمت گفت: در کنار بحث تولید ناتمام خودرو، برخی از دلایل افت کیفیت خودروها بازگشت به سکوها و کهنه شدن آنهاست. به عنوان مثال خودروهایی مانند پژو 405، سمند و تیبا که سال هاست در حال تولید هستند به دلیل کهنه شدن پلت فرم ها با مشکل کیفی مواجه هستند و باید جلوی تولید آنها گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید