تاکید مجدد وزیر صمت بر توقف تولید سمند و پژو 405 / افزایش مدت گارانتی محصولات ایران خودرو به 3 سال


ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: 1401/01/13
کد خبر: 1819003

در سفر وزیر صمت به ایران، درباره هودو و سایپا بحث و تبادل نظر شد.

وزیر صمت امروز برای دومین بار پس از صدور حکم رئیس جمهور توسط هشت عضو در حوزه خودرو از گروه های صنعتی ایران خودرو و سایپا بازدید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت برای دومین بار پس از صدور حکم ریاست جمهوری توسط هشت تن از اعضای حوزه خودرو، امروز ۱۳ فروردین در ایران خودرو و سایپا حضور پیدا می کند. پارکینگ گروه های صنعتی واحد مرکز تحقیق، طراحی و توسعه; وی روند حمل و تحویل خودروهای این دو گروه و روند کاهش تردد خودروها در کف پارکینگ را مورد بررسی قرار داد و بر عملکرد 8 نفره رئیس جمهور نظارت کرد.

فاطمی امین در بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو، اقدامات این گروه را متناسب با دستورات رئیس جمهور دانست و گفت: کاهش خودروهای پارک شده ایران خودرو به 15 هزار دستگاه تا پایان فروردین ماه از کار افتاده و بسیار مناسب است.

وزیر صمت با تاکید بر نظارت بر فرآیندهای کیفی محصولات افزود: با کاهش مدت پرداخت به قطعه سازان، تقاضای کیفیت برای خودروساز آسان می شود. در این راستا لازم است تا سازندگان را به دقت طبقه بندی و قطعات را ردیابی کرد.

فاطمی امین بر لزوم استفاده از ظرفیت ناوگان ریلی تاکید کرد و گفت: ایران خودرو می تواند با طرح موضوع و نظارت از طریق معاونت مربوطه در وزارتخانه از ظرفیت راه آهن برای انتقال محصولات خود استفاده کند که این امر باعث کاهش هزینه های حمل و نقل و تدارکات می شود. .

وزیر صمت، تمدید مدت گارانتی محصولات ایران خودرو به 3 سال یا 60 هزار کیلومتر را از دیگر اقدامات این شرکت برای تحقق دستورات رئیس جمهور می داند.

طراحی و توسعه محصولات و صادرات محصولات قدیمی سمند و 405 نیز از جمله محورهایی بود که وزیر صمت بر آن تاکید کرد.

رئیس جمهور ۱۲ اسفند سال گذشته از ایران، خودرو و سایپا بازدید کرد.

لزوم افزایش 1.5 برابری تولید خودرو در کشور در سال آینده، افزایش کیفیت محصولات با چندین اولویت ویژه، حذف خودروهای دارای پلت فرم قدیمی از خطوط تولید و جایگزینی محصولات جدید و به روز و همچنین افزایش گارانتی خودروهای عرضه شده 2 سال و 40000 کیلومتر. از جمله این سفارشات 3 سال و 60000 کیلومتر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید