امکان مشاهده زمان ثبت نام و اعتبار گارانتی موبایل از طریق گارانتی کلی سیستم/موبایل از زمان ثبت نام شروع می شود.

امکان مشاهده زمان ثبت نام و اعتبار گارانتی موبایل از طریق گارانتی کلی سیستم/موبایل از زمان ثبت نام شروع می شود.

مسئول فنی سامانه خدمات پس از فروش (گارانتی) مدت زمان گارانتی گوشی تلفن همراه را از زمان ثبت نام محاسبه می کند و گفت: با وارد کردن IMEI گوشی تلفن همراه در سامانه گارانتی می توان زمان ثبت نام موبایل و تاریخ انقضای گارانتی را ببینید.

«هزار قلم پاداش» با کمک 10 میلیون تومان وام زیارتی در نجف اشرف
در زمینه مبارزه با قاچاق نیز سازمان های متعددی در صورت مشکل ایجاد شده است تا از این پدیده جلوگیری شود. یکی از تنگناها سیستم گارانتی بود. این سیستم به خریدار تضمین می کند که کالای خریداری شده توسط وی اصل بوده و دارای خدمات پس از فروش معتبر می باشد.

احسان تشکری، مدیر فنی سامانه خدمات پس از فروش گارانتی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، یکی از بسترهای شناسایی کالای قاچاق و بحث درباره گارانتی آن است. در سال 2019 اقدامات اولیه برای ایجاد سیستم خدمات پس از فروش یا گارانتی جامع آغاز شد. هدف اصلی از تشکیل این سامانه یکپارچه سازی خدمات پس از فروش است.

وی افزود: سامانه های بسیاری برای مقابله با قاچاق کالا و ارز ایجاد شده است اما بیشتر این سامانه ها مربوط به بازرگانان است اما مخاطبین این سامانه مصرف کنندگان و شرکت های گارانتی هستند. در سال 1398 همزمان با تحلیل و طراحی سامانه، تغییر برخی آئین نامه ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

مسئول فنی سامانه گارانتی با بیان اینکه اگر طراحی سامانه انجام شود اما مدارک بالادستی وجود نداشته باشد طبیعتاً ضمانت اجرایی برای آن وجود نخواهد داشت، گفت: از سال 1378 با گروه محصولات تلفن همراه شروع به کار کردیم. ورود گوشی های تلفن همراه به سامانه، با اجرای طرح ثبت قاچاق، قاچاق تقریباً به صفر رسید، اما مشکل اینجا بود که برخی شرکت های گارانتی اعلام کردند که مثلاً با واردکننده قرارداد بسته اند، اما میزان آن. خسارت و مشکلات کالاهای وارداتی بیش از رقم متعارفی بود که پیش بینی می کردند.

وی در ادامه گفت: این در حالی است که واردکننده بهانه هایی از جمله خسارت بار و مشکل منبع را مطرح کرده است. به این ترتیب هیچ بستری برای شرکت پذیره نویس وجود نداشت که ببیند چند گوشی تلفن همراه IMEI بر اساس تعهد خود وارد کشور شده و چند گوشی فعال شده است.

تشری گفت: در حال حاضر جدول سبد خرید شرکت گارانتی کننده در سامانه راه اندازی شده است و هر شرکتی بر اساس تعهدی که انجام داده است می تواند ببیند چند گوشی رجیستر شده و چه تعداد از آنها رجیستری شده است. علاوه بر این امکان مشاهده تاریخ شروع و پایان گارانتی برای هر یک از گوشی های موبایل وارداتی نیز وجود دارد.

دو نتیجه مثبت از ورود تلفن همراه به سیستم گارانتی؛ هنگام ارائه فاکتور به شرکت گارانتی، نیازی به نگهداری کارت گارانتی و جلوگیری از تقلب توسط خریدار نیست.

وی با اشاره به اینکه اصلاح آیین نامه خدمات پس از فروش موبایل یکی از کارهایی است که انجام شده است که بر اساس این اصلاحات گارانتی موبایل از لحظه ثبت شروع می شود، گفت: با این شرایط خریدار دیگر نیازی به نگهداری کارت گارانتی نخواهد بود همچنین در مواردی شرکت های گارانتی به تقلب احتمالی و ارائه فاکتورهای جعلی و با اعمال سیستماتیک زمان ثبت تلفن همراه به عنوان زمان شروع گارانتی اعتراض داشتند. ، دیگر چنین مشکلی پیش نمی آید.

ارائه امکان مشاهده زمان ثبت نام تلفن همراه و اعتبار گارانتی از طریق سامانه irangs

مسئول فنی سامانه گارانتی با تاکید بر اینکه خریداران می توانند از طریق کد دستوری *#06# IMEI گوشی تلفن همراه خود را مشاهده کنند، گفت: برای گوشی های سال 2019 به بعد که IMEI در سایت irangs.ir قرار دارد (فیلم جامع پس از… فروش سیستم خدمات فروش) وارد می شود، فرد می تواند مشخصات موبایل خریداری شده و زمان ثبت آن را مشاهده کند.

تاریخ انقضای گارانتی تلفن همراه نیز قابل مشاهده خواهد بود. مدت اعتبار گارانتی از لحظه ثبت تلفن همراه محاسبه می شود. علاوه بر این موارد، شرح تعهدات گارانتی در این قسمت قابل مشاهده است.

وی گفت: از جمله شرایط این است که اگر خریدار کمتر از 90 روز به شرکت گارانتی مراجعه کند و دستگاه دارای ایراد ذاتی باشد مشمول شرایط تعویض شود. اطلاع از شرکت گارانتی و نوع کالایی که این شرکت گارانتی می کند امکان پذیر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید