امکان عبور چک از طریق موجودی افراد در بانک های مختلف از دی ماه / ثبت نام، صدور و تایید چک از طریق خودپرداز و پیامک از آذرماه

ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784528

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: تا پایان سال فرصت ثبت، صدور و تایید چک از طریق پیامک و خودپرداز فراهم شده و تمامی بانک ها فعال خواهند شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی صالح آبادی امروز پس از حضور در جلسه کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: تغییرات لازم در قانون چک در صدور و تایید چک مانند قابلیت ارائه دستگاه خودپرداز و پیامک به مشتریان انجام شود.

وی افزود: بانک ها از آذرماه امسال امکان تایید صدور چک از طریق دستگاه های خودپرداز و پیامک را برای مشتریان خود فراهم می کنند.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: حداکثر تا پایان سال جاری همه بانک ها باید این فرصت را از طریق دستگاه های خودپرداز و خدمات رسانی به مشتریان خود فراهم کنند و برای این امر با جدیت بیشتری تلاش خواهیم کرد.

صالح آبادی گفت: اگر فردی چک صادر کند و منابع او در بانک های مختلف موجود باشد، علاوه بر اینکه این چک با تجمیع منابع قابل پاس شدن است، باید چنین فرصت قانونی برای مشتریان فراهم شود.

وی افزود: در حال حاضر 18 بانک این فرصت را فراهم کرده اند و امیدوارم در دی ماه سال جاری از طریق تمامی بانک های کشور این فرصت فراهم شود تا بررسی های انفرادی موجودی در تمامی بانک ها انجام شود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: موضوع دیگری که در جلسه کمیسیون اصل 90 مطرح شد، موضوع چک با عنوان وثیقه بود که در حال حاضر محدودیت هایی در قانون وجود دارد، اما تصمیم گرفتیم با آن راه حل قانونی پیدا کنیم. همکاری کمیسیون.”

صالح آبادی گفت: در این جلسه بحث اعتبار چک، اینکه فرد تا چه حد می تواند چک صادر کند و تعداد چک چقدر می تواند باشد، مطرح شد و باید به تدریج این کار را انجام می دادیم. لازمه این امر این است که این موضوع در شورای پول مطرح شود و این یک موضوع قانونی است که با هماهنگی کمیسیون اصل 90 به تدریج آن را اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید