امکان ثبت نام افراد تازه ثبت نام شده به عنوان سایر بازماندگان در سامانه حمایت معیشت وجود دارد


ساعت: 18:09
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1838127

ساکنین جدید و خانوارهای جدید می توانند مانند سایر بازماندگان یارانه معیشتی در سامانه هدفمندی یارانه ها که به زودی راه اندازی می شود ثبت نام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بخشی از مخاطبان در سایت فارس من پویشی با عنوان ثبت نام یارانه اتباع غیر شهروندی ثبت کردند و اعلام کردند: طبق قانون کسانی که در خانواده پدری یارانه نگرفته اند می توانند. پس از تشکیل خانواده جدید ثبت نام نکنید.

وی ادامه داد: متاسفانه طبق قوانین جاری کشور یارانه ماهانه و یارانه معیشتی و کلیه کمک های مالی و دولتی از ابتدای طرح یارانه فقط به خانواده هایی تعلق می گیرد که مشمول یارانه می شوند و برای تازه دامادها 9 سال است. جوانانی که یارانه دریافت کرده اند، می گویند: خانواده دختر یا پسر در زمان ازدواج مستحق یارانه نبوده، هیچ حق ثبت نامی تعلق نمی گیرد، در حالی که وضعیت تأهل دختر یا پسر ربطی به این موضوع ندارد. یک جوان تازه ازدواج کرده که در ابتدای زندگی با هزاران مشکل مالی دست و پنجه نرم می کند و مشمول یارانه می شود، «اصولاً مسئولیت مالی زندگی بر عهده زن و مرد است نه خانواده آنها، پس این امر بدیهی است. بی عدالتی.”

* ساکنین جدید و همچنین سایر بازماندگان می توانند در سامانه یارانه ثبت نام کنند.

یک مقام آگاه گفت: سامانه جدید ثبت نام یارانه روزانه بازماندگان به زودی راه اندازی می شود. کسانی که از یارانه نگهداری حذف شده اند نیز می توانند درخواست خود را ثبت کنند و در صورت واجد شرایط بودن، مشمول دریافت یارانه خواهند شد.»

وی افزود: برخی از افراد در قانون جدید به دلیل کل درآمد خانوار از دریافت یارانه مستثنی شده اند، اما با اعلام سامانه در روزهای آینده، سایر افراد یارانه و متقاضیان اعم از تازه عروس و دامادها می توانند. به عنوان خانواده جدید استخدام شوند «متقاضیان دریافت یارانه معیشتی باید در این سامانه ثبت نام کنند.

این سامانه در مرحله طراحی است و باید به سامانه‌های ثبت، ثبت املاک، معاملات مالی و سایر سامانه‌های اطلاعاتی مرتبط شود و به زودی سامانه جدیدی در سازمان ثبت هدفمندی یارانه‌های بازماندگان و متقاضیان دریافت کمک بلاعوض اعلام می‌شود. منشی گفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید