خروج خودروهای تیبا، ساینا، سمند و 405 از چرخه تولید


ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883616

رئیس سازمان ملی استاندارد در دیدار با وزیر ایمنی از رفع ایرادات مکرر خودرو خبر داد و با تاکید بر کیفیت و رضایت مشتریان، از خروج خودروهای تیبا، ساینا، سمند و 405 از چرخه تولید خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سازمان ملی استاندارد، مهدی اسلام پناه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران صبح امروز میزبان وزیر صنعت معدن و تجارت بود.

در این جلسه بر کیفیت و جلب رضایت مشتری به عنوان یک اصل مهم و همچنین رفع ایرادات مکرر تاکید شد و همچنین اعلام شد خودروهای تیبا، ساینا، سمند و 405 از چرخه تولید خارج خواهند شد.

اسلام پناه در این جلسه که برای رفع ابهامات و مشکلات اجرای استاندارد خودرو برگزار شد، گفت: مردم نگران نباشند، سازمان ملی استاندارد ایران اقدامات لازم را برای انجام تعهدات خودروسازان دنبال می کند.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت باید در زنجیره خودروسازی حفظ شود، گفت: با توجه به وجود چندین هزار قطعه در تولید خودرو، نقص در یک قطعه منجر به نقص در تولید نهایی می شود.

اسلام پناه با بیان اینکه بی کیفیت بودن قطعه باعث بروز ایرادات مکرر می شود، تاکید کرد: خودروسازان برای اطمینان از کیفیت نهایی باید قطعات خودرو را از سازندگان مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران تهیه کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به هدف صادراتی وزارت امنیت گفت: سختگیری های استاندارد عقلایی و علمی برای تولید داخل، تمرینی برای ارتقای کیفیت خودرو به عنوان الزامات صادراتی خواهد بود.

دبیر شورای عالی استاندارد در پاسخ به درخواست وزارت ایمنی مبنی بر افزایش مدت گواهی انطباق تولید از یک ماه به سه ماه، اظهار داشت: در صورتی که سازندگان گزارشات و الزامات کیفی و منبع تامین کنندگان را به طور کامل به سامانه ارسال کنند. سازمان ملی استاندارد ایران و متعهد می شوند طبق اظهارات ایشان این مشکل قابل اجرا خواهد بود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ورود جدی این سازمان به صنعت خودرو را مرهون احکام رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص کیفیت خودرو و فرمان هشت ماده ای اعلام کرد. رئیس جمهور محترم گفت: این دستورات شرایطی را ایجاد می کند که تصمیمات جدی تر و سریعتر اتخاذ شود

در ادامه فاطمی امین وزیر ایمنی نیز از تلاش های سازمان ملی استاندارد ایران برای ارتقای سطح کیفی خودروها قدردانی کرد و گفت: این یکی از وظایفی است که بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده است.

وزیر صمت با اشاره به چالش های انباشته در زنجیره صنعت خودرو به نقشه راه تحول این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: این نقشه راه در سه مرحله تعریف شده است که مرحله اول آن از آذر ماه سال 1400 شروع و در سال 1401 به پایان می رسد که برگرفته از چهار مرحله است. مرحله ثبات تولید، تغییر ساختار مالی و مدیریتی، معرفی محصول جدید و برنامه ریزی کیفیت است. وی با اشاره به خروج خودروهای تیبا، ساینا، سمند و 405 از چرخه تولید، گفت: خودروسازان ملزم به هیچ تلاشی برای انجام تعهدات قانونی خود که به دنبال جلب رضایت مشتری هستند، نیستند.

فاطمی امین با بیان اینکه کیفیت به تدریج در حال انجام است گفت: تا پایان امسال تغییرات کیفیت خودرو برای مردم محسوس خواهد بود.

وزیر صامت با اشاره به خودروهایی که به دلیل کمبود عرضه در پارکینگ خودروسازان رها شده اند، گفت: این رقم از 170 هزار خودرو در سال گذشته به 22 هزار خودرو در خرداد ماه امسال کاهش یافته و تا شهریور امسال به صفر خواهد رسید.

در این جلسه مقرر شد خودروهایی که نتوانند مجوز شماره گذاری استاندارد را دریافت کنند، مشمول شرایط قابل اجرا در قالب توقیف قانونی شوند.

این جلسه با حضور نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران کل سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید