افزایش قیمت سمند و پژو 405 به دلیل جو روانی است / کشف خودروهای جدید


ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822508

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس:

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا گفت: با توجه به اینکه بخشی از علت افزایش قیمت خودروهای سمند و پژو 405 فضای روانی است، باید سعی کنیم از این فضا هراسی نداشته باشیم، زیرا خودروساز افزایش قیمت نداشته است. قیمت این خودروها اما این خودروها در بازار گران شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: با اعلام شرکت ایران خودرو مبنی بر فرسودگی سمند و پژو 405 قیمت این خودروها به ویژه سمند حدود 40 میلیون تن در بازار افزایش یافته است.

وی افزود: بخشی از این افزایش قیمت به دلیل جو روانی است، اما در نهایت به دلیل تنوع سلیقه ها نیاز به خودروهای جدید داریم تا وارد بازار شده و در اختیار مردم قرار گیرد، بنابراین نباید باعث قدردانی از خودرو شود. “

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: همیشه وقتی خودرویی خراب می شود قیمت آن کمی بالا می رود، البته نباید تا این حد شاهد افزایش قیمت باشیم.

وی گفت: دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی باید برای برخورد با مافیا و دلالانی که در این شرایط اقتصادی در حال ایجاد فضا در حوزه خودرو هستند وارد شوند.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: پس از از رده خارج شدن این خودروها قطعا خودروهای جایگزین مناسب تری وارد بازار خواهند شد.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: در حال حاضر برخی پلت فرم های خودرو آماده است و به زودی خودروهای جدید معرفی می شود که نشان از رشد در حوزه تولید خودرو دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از علت گرانی خودروهایی که در حال منسوخ شدن هستند، فضای روانی است، باید سعی کنیم از این فضا هراسی نداشته باشیم، زیرا خودروساز قیمت این خودروها را افزایش نداده است. این خودروها در بازار گران شده اند.”

حجت الاسلام حسینی کیا با بیان اینکه کنترل بازار خودرو همانطور که اشاره شد در دست دولت است، گفت: کمیسیون صنعت و معدن مجلس امروز با وزیر صنعت و معدن و مدیران خودرو دیدار می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید