افزایش بی سابقه قیمت خودرو در بازار / جدیدترین قیمت پژو، سمند، دانا و تارا

افزایش بی سابقه قیمت خودرو در بازار / جدیدترین قیمت پژو، سمند، دانا و تارا

به نظر می رسد ترمز قیمت خودرو در بازار کاهش یافته است، بنابراین بازار خودرو در حال ثبت رکوردهای جدید قیمتی است و شاهد بودیم که حتی پراید نیز به قیمت 228 میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو همراه با افزایش قیمت دلار بالا می رود. هرچند چند روزی است که دلار ثابت مانده است، اما این خودرو به مسیر صعودی خود ادامه می دهد.

در این شرایط وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در مجلس وعده داد که بازار خودرو را از تکانه های ارزی نجات خواهد داد.

سیدرضا فاطمی امین اظهار داشت: تقاضا و عرضه در بازار خودرو متعادل نیست، این مشکل ناشی از به هم ریختگی نظام ارزی است.

وی افزود: تلاطم ارزی تاثیری بر فولاد و لوازم خانگی نداشت چرا که توانستیم ورق های فولادی را بر اساس تقاضا برای مدت محدودی عرضه کنیم، بنابراین قیمت فولاد تحت تاثیر تکانه های ارزی قرار نگرفت.

وزیر صنعت خاطرنشان کرد: با کمک نمایندگان شما نیز می توانیم بازار خودرو را از تکانه های ارزی نجات دهیم.

گزارش های میدانی حاکی از آن است که قیمت پژو 206 تیپ 2 در بازار 5 میلیون تومان افزایش یافته و 375 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود. پژو 206 تیپ 5 نیز با 5 میلیون افزایش قیمت به 430 میلیون رسیده است.

پژو پارس اتوماتیک با قیمت 10 میلیون تومان به 560 میلیون تومان رسید.

همچنین پژو 207 پانورامای دستی نیز با 5 میلیون تومان افزایش 520 میلیون تومان فروخته شد. اما پژو 207 اتوماتیک با 10 میلیون تومان افزایش به حدود 700 میلیون تومان رسید.

اما قیمت سمند EF7 بدون تغییر در قیمت 405 میلیون تومان باقی ماند. همچنین دنده تارا نیز با 10 میلیون تومان افزایش قیمت 545 میلیون تومان پیدا کرد. دنا توربوپلاس اتوماتیک نیز 640 میلیون تومان فروخته شد.

وزن اتوماتیک نیز با افزایش 11 میلیون تومانی به نرخ 689 میلیون تومان رسید.

این در حالی است که قیمت پراید 111 با حدود 3 میلیون تومان افزایش به 228 میلیون تومان رسید. پراید 131 نیز با افزایش 3 میلیون تومانی 217 میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید