آخرین قیمت پراید، تیبا، پژو 207 و تارا / پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده + جدول

آخرین قیمت پراید، تیبا، پژو 207 و تارا / پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده + جدول

روز جدید در حال حاضر صندوق های سرگردان مردم به دنبال بازار سرمایه گذاری مطمئن هستند. به همین دلیل پیش بینی می شود روند صعودی قیمت خودرو در کشور به صورت هفتگی ادامه داشته باشد.

قیمت خودرو صفر داخلی در روز یکشنبه 31 آبان 1401 طبق آمار و قیمت روز با تغییراتی همراه بود.

با افزایش قیمت دلار در هفته گذشته، قیمت خودرو نیز افزایش یافت. البته برخی معتقدند قیمت خودرو در کنار دلار افزایش نیافته است.

قیمت های ثبت شده در سایت های درج خودرو پس از یک هفته شکستن سقف دلار حکایت از بلاتکلیفی و سردرگمی در بازار دارد. برخلاف هفته های گذشته، برخی خودروها با ثبات، برخی با کاهش و برخی با افزایش قیمت همراه هستند و دیگر آن جهش قیمتی که برای همه خودروهای بازار رخ داد، وجود ندارد. به نظر می رسد بازار در تلاش است تا ثبات نسبی قیمت را بازگرداند.

در زمان نگارش این گزارش قیمت خودروهای داخلی در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف ماه های گذشته که قیمت پراید ثابت ماند اما در نهایت شکست تاریخی سقف دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسانات قیمتی همراه کرد. به عنوان مثال پراید 111 هم اکنون با قیمت 208 میلیون تومان به فروش می رسد. اما پراید 131 هم اکنون با قیمت 183 میلیون تومان موجود است.

پژو 207 اتوماتیک که در ماه گذشته 590 میلیون تومان قیمت داشت اما امروز در سطح 630 میلیون تومان باقی ماند.

خودروی دنا معمولی مدت هاست با ثبات قیمت همراه بوده اما این چند روز با افزایش قیمت همراه بوده است. صبح امروز این خودرو نسبت به روز گذشته دو میلیون تومان افزایش قیمت به ثبت رساند و با قیمت 417 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک امروز نیز مانند روزهای گذشته با قیمت 496 میلیون تومان در بازار خودرو کشور ثابت ماند.

عیار اتوماتیک که در روزهای اخیر با افزایش چشمگیر قیمت ها همراه بود اما امروز پنج میلیون تومان کاهش یافت و به قیمت 610 میلیون تومان رسید.
قیمت خودروهای محبوب

اما فعالان بازار خودرو می گویند برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می شوند و محبوبیت دارند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می شوند؟

تیبا هاچ بک پلاس که یکی از خودروهای پرطرفدار این روزهاست حدود 222 میلیون تومان قیمت داشت.

قیمت پژو 206 تیپ دو صفر هم اکنون 329 میلیون تومان است. این در حالی است که تیپ پنجم این مدل پژو امروز پنج میلیون تومان و با قیمت 380 میلیون تومان در بازار داخلی به ثبت رسید.

قیمت خودرو
پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

امیرحسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت نیوز گفت: در حال حاضر سرمایه های سرگردان مردم به دنبال بازار سرمایه گذاری مطمئن هستند. به همین دلیل پیش بینی می شود روند صعودی قیمت خودرو در کشور به صورت هفتگی ادامه داشته باشد.

وی افزود: پیش از شکسته شدن سقف دلار که هفته گذشته اتفاق افتاد، پیش بینی می شد قیمت خودرو تا پایان سال متناسب با تورم حداقل 40 درصد افزایش یابد. اما اکنون، به دلیل رکورد دلار، ممکن است بازار خودرو با سرعت بیشتری به افزایش قیمت ادامه دهد.

این کارشناس صنعت خودرو درباره معاملات راکد توضیح داد: پیش بینی اینکه آیا رکود بازار خودرو برطرف می شود یا خیر؟ با توجه به وضعیت وخیم اقتصادی کشور، این امر بسیار دشوار است. البته این مشکلات تنها به بازار خودرو محدود نمی شود و به بازارهای دیگر مانند لوازم خانگی و سایر صنایع نیز رسیده است.

کاکایی ادامه داد: در حال حاضر قیمت خودرو روند صعودی دارد. اما سطح معاملات همراه با این تحولات بالا نمی رود. زیرا بخش عمده مصرف کنندگان نهایی بازار خودرو، یعنی مردم دیگر سرمایه ای برای خرید و فروش خودرو ندارند.

وی تاکید کرد: در نهایت به نظر می رسد رونق به راحتی و در کوتاه مدت به بازار باز نخواهد گشت. در حال حاضر شهروندان در شرایطی هستند که سرمایه خود را تا جایی که می توانند حفظ می کنند. پس طبیعی است که دیگر خودروهای خود را نمی فروشند.

دیدگاهتان را بنویسید