7 پلت فرم جدید خودرو ارائه و در دستور کار قرار گرفت


ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889829

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از تیرماه سال جاری تا تیر 1403 در راستای طراحی محصولات جدید و محصولات خاص کشورمان گام برداریم و توانایی خوبی در این امر وجود دارد. رشته.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت صنعت،تجارت و صنعت، منوچهر لقی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در مراسم افتتاحیه پوستر نمایشگاهی برنامه تحول صنعت خودرو با حضور سخنگوی دولت، اظهار داشت: در حال حاضر در سال 1394 با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در حال توسعه است. صنعت خودروسازی 50 ساله است، اگرچه در مقایسه با کره جنوبی است، اما در واقع در 26 سال گذشته در حال توسعه بوده است.

وی یادآور شد: این صنعت قبل از انقلاب مونتاژکننده پیکان بود و در دهه 60 به دلیل جنگ تحمیلی متوقف شد تا اینکه در سال 74 وزیر صنعت وقت، نژاد حسینیان، سند 10 ساله این صنعت را با هدف کامل سازی رونمایی کرد. خودکفایی پیکان.

وی بیان کرد: برای بلوغ اقتصادی و فناوری صنعت خودرو سه فاز و مرحله لازم است که شامل تسلط بر فرآیندهای تولید و ساخت قطعات، نوآوری در قطعات و قطعات و نوآوری در طراحی محصول و محصول می شود.

روگی بیان کرد: از سال 74 این سه فاز و مرحله به طور نسبی تکمیل شده اما فراز و نشیب ها و نوساناتی داشته است.

این مقام مسئول در وزارت صنعت تاکید کرد: امروز به دنبال این هستیم که آنچه در این صنعت داریم تجمیع و آنچه نداریم ایجاد کنیم و در این راستا سند تحول صنعت خودرو منتشر شد و خواهد شد. در معرض انتقاد .

لاگی ادامه داد: ظرفیت تولید سالانه سه میلیون خودرو در کشور وجود دارد که با رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید باعث کاهش سربار و به تبع آن قیمت تمام شده خودرو می شود. زمان در این مرحله از مهر 1400 تا تیرماه امسال بوده و به طور نسبی به این هدف دست یافته ایم.

وی افزود: از تیرماه امسال تا تیر 1403 در راستای طراحی محصولات جدید و محصولات خاص کشورمان برای صادرات و نوآوری گام برداریم و فرصت های بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد.

روگی خاطرنشان کرد: امروز علاوه بر شرکت های بزرگ خودروسازی، شرکت های خصوصی نیز خواهان تحقق سند تحول خودرو هستند، بنابراین در نمایشگاه مذکور به موازات چهار پلت فرمی که توسط ایران خودرو و سایپا ارائه می شود، سه پلتفرم نیز ارائه خواهد شد. توسط بخش خصوصی ارائه شود.

این مقام مسئول صنعت خودرو را بالاترین صنعت کشور در زمینه ایجاد ارزش افزوده و اشتغال می داند.

وی همچنین به تحولات در حال وقوع در عرصه جهانی در حوزه خودرو اشاره کرد و گفت: این تحولات بر اساس چهار محور برقی‌سازی، اتصال، خودروهای خودران و خودروهای مشترک برای افزایش بهره‌وری و ایجاد حداکثر آسایش برای رانندگان است. و اینها دستاوردهایی است که در این دوره از نمایشگاه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی همچنین به تحولات جدی در بخش های ریلی، هوایی و دریایی اشاره کرد که در نمایشگاه مذکور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. به گزارش ایرنا، با حضور علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت از پوستر نمایشگاهی برنامه تحول صنعت خودرو رونمایی شد.

این نمایشگاه از 12 شهریور ماه در فضایی به مساحت 14 هزار متر مربع در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید