پلت فرم مشترک خودرو بین چندین کشور به این زودی ها در دسترس نخواهد بود


ساعت: 17:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890694

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به اینکه پلت فرم مشترک خودرو بین چند کشور ایده ایده آلی است، گفت: چنین طرح هایی برای مدت محدودی در دسترس نیستند و نیازمند پیش نیازهایی هستند که تحقق آن نیازمند سال ها همکاری است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبر راه دانا; منوچهر لقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت حراست امروز در مراسم افتتاحیه پوستر نمایشگاه تحول صنعت خودرو و معرفی پلتفرم های جدید خودرویی در نمایشگاه بین المللی تهران گفت: اگرچه صنعت خودرو در ایران صنعت 50 ساله است و برخی آن را با صنعت خودروسازی کره جنوبی مقایسه کرده اند. در واقع، صنعت خودروی ما طی 26 سال گذشته مسیر توسعه را طی کرده است.


مقایسه خودروسازی ایران با کره جنوبی علمی نیست

وی ادامه داد: این صنعت قبل از انقلاب فقط مونتاژ پیکان بود و در دهه 60 و 70 با جنگ تحمیلی مواجه شد تا اینکه در سال 74 این خودرو (پیکان) توسط نژاد حسینیان رام شد.

لاگی افزود: برای بلوغ اقتصادی و فناوری صنعت خودرو سه فاز و مرحله لازم بود که شامل تسلط بر فرآیندهای ساخت و تولید قطعات، نوآوری در قطعات و قطعات و نوآوری در طراحی محصول و محصول می شود.


این کشور پتانسیل تولید بیش از سه میلیون خودرو را دارد

وی ادامه داد: امروز پیشرفت به جایی رسیده است که فرصت تولید بیش از سه میلیون خودرو در کشور وجود دارد و در صورت رسیدن به این ظرفیت هزینه های سربار و به تبع آن قیمت خودرو کاهش می یابد. زمان در این مرحله از مهر 1400 تا تیرماه امسال است و به طور نسبی به این هدف دست یافته ایم

بیشتر بخوانید:
تولید دو محصول جدید با کیفیت در سال جاری/ ساماندهی تولید و عرضه در طرح تحول ساختاری صنعت خودرو

معاون وزیر صنعت خودرو سمات افزود: از تیرماه امسال تا تیر 1403 طراحی محصولات جدید و ویژه در دستور کار قرار می گیرد تا بتوانیم در این راه صادرات و نوآوری داشته باشیم. ما آن نیرو هستیم.

وی منطقی گفت: امروز صنعت خودرو بیشترین ارزش افزوده و اشتغال زایی را در کشور دارد و با توجه به اینکه علاوه بر شرکت های بزرگ خودروسازی، شرکت های خصوصی نیز مایل به تحقق سند تحول خودرو هستند، در نمایشگاه مذکور، به موازات چهار سکو مدل جدید توسط ایران خودرو و سایپا سه عرضه خواهد شد سکو برای بازدیدکنندگان از بخش خصوصی به نمایش گذاشته خواهد شد

وی گفت: اتفاقاتی در عرصه جهانی در حوزه خودرو در حال رخ دادن است و این تغییرات بر اساس چهار محور برقی‌سازی، اتصال، خودروهای خودران و خودروهای مشترک است نه کارایی و تشابه. پلتفرم های اصلی برای افزایش آن در این نمایشگاه نیز به دنبال طراحی چنین پلتفرم هایی برای خودروهای آینده هستیم.

ccf76a65 480f 43c4 9758 e04dd3360d52 خبر خاکستری


پلت فرم مشترک خودرو بین چندین کشور نیازمند سال ها همکاری است

منطق در پاسخ اختصاصی به خبرنگار شبکه راه دانا; وی در مورد پلت فرم مشترک خودرویی با چین و روسیه گفت: اینکه بگوییم چنین خودرویی به زودی تولید می شود ایده آل گرایانه و دست نیافتنی است و نیاز به پیش نیازهایی دارد که دستیابی به آن به سال ها همکاری نیاز دارد.

وی ادامه داد: وی گفت برای چنین همکاری هایی ابتدا باید این را مطالعه کنیم سکو در هر یک از این کشورها چه تعداد مشتری و چه بازار هدفی وجود خواهد داشت و این اهداف فعلاً تنها یک ایده اولیه است که قبل از تحقق آن تردیدهای زیادی وجود دارد و در مراحل بعدی باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم. نتایج چنین پروژه هایی

منوچهر لاگی تاکید کرد: اصولا در خصوص خودرو نمی توان انتظار ورود با سرعت به چنین بازارهایی را داشت و نیازمند آگاهی مشتری و تمایل این جامعه برای حمایت از این محصول هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید