ماه محرم؛ ماه حضور مظهر قدرت اسلام است/ این ماه جریان مقاومت اسلامی را در تاریخ اسلام زنده کرد


ساعت: 08:08
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886411

مولوی یونس چاهانی گفت: شهادت انسان کم نظیر امام حسین علیه السلام، فرزندان و یارانش در این ماه ماه محرم را با بیعت خود گرامی داشتند و این ماه جریان مقاومت اسلامی را در تاریخ اسلام زنده کرد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مولوی یونس چاهانی در گفتگو با را آرمان; وی با تسلیت ایام سوگواری آتی امام حسین علیه السلام گفت: ماه محرم یکی از غم انگیزترین و پرهیزگارترین ماه های مسلمانان است. ماهی که قتل و جنایت و جنایت در آن حرام است و حتی مشرکان عرب در ماه محرم قبل از اسلام مرتکب قتل و دزدی نشده اند.

امام جمعه اهل سنت منطقه رامشک کلاگنج ادامه داد: ماه محرم ماه حضور تجسم قدرت اسلام است. محرم ماه ایثار و مقاومت است و این ماه ماه خون و شهادت است، ماهی که تاریخ اسلام و مسلمین با خط سرخ شهادت احیا شد.

وی بیان کرد: شهادت انسان کم نظیر امام حسین علیه السلام، فرزندان و یارانش در این ماه، ماه محرم، آن حضرت را گرامی داشتند و این ماه، جریان مقاومت اسلامی را در تاریخ اسلام زنده کرد.

مولوی چاهانی گفت: روزی که قدرت اسلام با قیام امام حسین (علیه السلام) نواده پیامبر اسلام رو به افول بود، آن زوال تبدیل به طلوعی زنده و جاودانه در تاریخ اسلام شد. و وظیفه هر مسلمان شیعه و سنی این است که محرم را به عنوان ربا برگزار کند.

امام جمعه اهل سنت منطقه رامشک کلاگنج خاطرنشان کرد: ما در غم و اندوه فرزندان رسول خدا (ص) شریک هستیم و باز هم ایران عزیزمان و مسلمانان شیعه و سنی در مصائب و دردهای پیش آمده در کنار یکدیگر هستند. صحرای کربلا بیا، آنها همدردی می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید